Triumph Thruxton-tråden

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Ny hjälm

Efter lite kontakter med olika handlare i Sverige så hittade jag min nya kruka till kanon pris, iofs utgående lack, men passade mig alldeles utmärkt, anländer nästa vecka :)

Bifogat

• Arai.jpg
    Arai.jpg
    33.3 KB · Visningar: 62

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
BJN har TMax som idol så jag hänger på så ofta jag kan på en eller tvådagsturer
Nice! Har aldrig haft några fans förut! :D
BJN skrev:
Fast TMax har ju för mig visat att det är en utomordentlig touringhoj också
Fast jag har nog aldrig gjort mer än 60-65 mil på en och samma dag... :D

Självklart blir det Thruxtonturer i vår/sommar!

- BJNs Bohus-/Dalslandstur. Fina trajjavägar, jag har sett kartan med BJNs planering och testat stora delar. Good stuff!
- Kanske en ny Vätternrunda? Fast gärna utan grusvägar, då :). Har lite kontakt med en västgöte som kör Kawa W650 (så gott som det rätta virket!) som nog kan tipsa oss om bra vägar mellan de stora sjöarna.
- Kanske också något annat kul här runt Gbg. Vi hittade ju en go' tur i Västergötland/Halland på 20-25 mil förra året. Jag har nog kvar kartan i Google Maps.

Mycket västsverige alltså, men vi kan kanske träffa er "bortifrån öster" på en Vätternrunda?

EDIT: ojdå, nu uppdaterade BJN sitt inlägg samtidigt... :)

Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Efter lite kontakter med olika handlare i Sverige så hittade jag min nya kruka till kanon pris, iofs utgående lack, men passade mig alldeles utmärkt, anländer nästa vecka :)

Den är snygg men som du säger utgående så jag fick aldrig tag på någon.
Köpte dock en ny HJC r.PHA10 Ben Spies-VInnaren i Motorads test å jag är helnöjd. Jag har dessutom en riktigt billig HJC och att samma tillverkare kan göra hjälmar med så olika kvalitet känns overkligt. Den dyrare känns påkostad och lyxig. Den billigare riktigt billig och dålig.

Last edited:

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Den är snygg men som du säger utgående så jag fick aldrig tag på någon.
Köpte dock en ny HJC r.PHA10 Bes Spies-VInnaren i Motorads test å jag är helnöjd. Jag har dessutom en riktigt billig HJC och att samma tillverkare kan göra hjälmar med så olika kvalitet känns overkligt. Den dyrare känns påkostad och lyxig. Den billigare riktigt billig och dålig.

HJC har ett gott namn när det gäller dem dyrare modellerna, själv hade jag tur och fick Arai:n för ett bra pris, annars hade den gamle Shoei:n fått rulla några mil till.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Nice! Har aldrig haft några fans förut! :D
Fast jag har nog aldrig gjort mer än 60-65 mil på en och samma dag... :D

/QUOTE]

OK. men du kör snyggt och har en snygg hoj. Dessutom hittar du roliga vägar som jag aldrig skulle och 60-65 mil är absolut max vad jag klarar på en dag.

königsson

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2010
Hoj
-07 thruxton
hej hittade detta trevliga forum för våra läckra hojar!!bor i Göteborg o hänger gärna med på åkturer med er ,äger en Thruxton se 2år tillbaka, som e gör kul o köra med!!!
Mikael.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
hej hittade detta trevliga forum för våra läckra hojar!!bor i Göteborg o hänger gärna med på åkturer med er ,äger en Thruxton se 2år tillbaka, som e gör kul o köra med!!!
Mikael.

Då är vi ju fullt lag här på västkusten. Å får vi bara med TMax med hans hemliga karta så kommer vi att få kul. Finns det en väg som svänger så hittar han den. Kan vi sen få honom att undvika grus och gräs så blir det ännu roligare.:D

Jag vill självklart också med ut på vägen! Men det kanske är "blood in blood out" som gäller..

Kolla in denna Thruxtonen:
http://www.triumphrat.net/club-cafe/164934-how-do-you-do-400km-on-one-tank-of-gas.html

Stor duccetank och singelsäte. :Bugar

Lugn yonsson. Vi stannar allt och tankar ibland.:D

Last edited:

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Mikael.
Välkommen i gänget! En av de två turer vi gjorde 2010 var den här:http://maps.google.se/maps/ms?hl=sv...=57.556366,12.44339&spn=0.45088,1.448822&z=10
Ganska nära dina hemtrakter. Inga nya/sensationella vägval kanske, men helt klart "good enough" för en svärm olikfärgade Thruxton en solig lördag i maj 2011! :)

EDIT: lade till den preliminära turen som BJN skissade på redan förra året, och som skulle kunna bli ännu en go' tur på landet med varma däckssidor... :) Se bilden nedan.

Bifogat

• dalslandstur.jpg
    dalslandstur.jpg
    68.4 KB · Visningar: 73
Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Välkommen i gänget! En av de två turer vi gjorde 2010 var den här:http://maps.google.se/maps/ms?hl=sv...=57.556366,12.44339&spn=0.45088,1.448822&z=10
Ganska nära dina hemtrakter. Inga nya/sensationella vägval kanske, men helt klart "good enough" för en svärm olikfärgade Thruxton en solig lördag i maj 2011! :)

Ja den rundan i solsken kan ju inte bli fel. Jag vill ha däck med bra våtgrepp fast jag vill fan inte testa det,å så får vi inte glömma att våra kusiner med Bonneville självklart alltid är välkomna.

Last edited:

speedtwin

Min pappa är starkare än din pappa....
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph thruxton-06 Såld/BMW K1200R -06 Såld/Arctic cat Wildcat
Edit:
Å sen vill man ju höra av Speedtwin, Thruxtonerich och alla andra som sitter hemma och moddar sina hojar. Zard lovade ju bilder, jag har inte sett, Är det jag som är blind?

Här finns stor abstinens så fram med det ni gör nu!:)

Jag har tittat in här ibland. Det har varit lite snurrigt det sista..
men nu är jag på banan igen. var iväg o skruvade lite på hojen idag. Riktade upp framhjulet,så nu skall jag få på gummina på fälgarna i veckan. Började passa in ljuddämparna. Flyttade ner instrumenten. Så nu är hojen på G, Det kommer lite bilder när hjulen är monterade..
Det är torra fina vägar nu. Jag såg två glidare som var ute och åkte idag.. Såg väldigt kallt ut:gnissla

speedtwin

Min pappa är starkare än din pappa....
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph thruxton-06 Såld/BMW K1200R -06 Såld/Arctic cat Wildcat
Mikael.

Välkommen i gänget...
Gött att se att det dyker upp fler här på väst kusten.
Det kommer att bli en god tur här till våren om alla kan hänga på:tummenupp

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj

EDIT: lade till den preliminära turen som BJN skissade på redan förra året, och som skulle kunna bli ännu en go' tur på landet med varma däckssidor... :) Se bilden nedan.
Där är den ju! Som jag har letat! Fast jag har en Dalslandskarta också och några bitar hittar jag inte på Google! Anders som driver S-Racing tog mig med på några riktiga vägar. Jag vet att vi stannade i en korsning och bara skrattade.Typ som när man åkt Balder eller kanonen! Han har markerat dessa ställen på min Dalslandskarta så jag hoppas hitta dem till våren.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Det var vägsträckan ABE på kartan som fick mig att börja tänka vad fan jag höll på med för några år sedan med min XJR1300. Jag har aldrig klockat mig själv när jag har kört riktigt fort. Däremot ett par gånger då jag tog det extremt lugnt. Då stannade klockan på 20 min när vägmätaren visade 4 mil. Jag höll alltså 120 km/h i snitt och upplevde att jag tog det jäkligt lugnt. Det var då jag började att byta hoj och verkligen jobbade för att sänka farten. Det har lyckats! Om det också är detta som bidragit till att jag klarat att hålla mig kvar på vägen ska jag låta vara osagt men otroligt är det ju inte. Alla de som jag körde med på den tiden har lagt sina hojar i rätt rejäla vurpor.

Så ska det inte bli på våra trajaturer. Vill vi hålla olika tempo så löser vi det. Ingen ska behöva känna sig stressad att hålla högre tempo än vad som känns bekvämt.

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Så ska det inte bli på våra trajaturer. Vill vi hålla olika tempo så löser vi det. Ingen ska behöva känna sig stressad att hålla högre tempo än vad som känns bekvämt.[/QUOTE]

Jag körde med ett gäng när jag pluggade i Jönköping som var helt galna. Det värsta är att man vänjer sig vid att köra på gränsen, vilket knappast är bra. -att köra helt lagligt när det svänger är däremot sjukt tråkigt. Det finns ju mellanting.

Mikael.

Välkommen! Det finns många fina vägar runt mölnlycke.

Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Så ska det inte bli på våra trajaturer. Vill vi hålla olika tempo så löser vi det. Ingen ska behöva känna sig stressad att hålla högre tempo än vad som känns bekvämt.

Jag körde med ett gäng när jag pluggade i Jönköping som var helt galna. Det värsta är att man vänjer sig vid att köra på gränsen, vilket knappast är bra. -att köra helt lagligt när det svänger är däremot sjukt tråkigt. Det finns ju mellanting.
[/QUOTE]

Visst! Att plussa på de där 30 på skyltad fart har väl visat sig vara ett tempo som de flesta kan ställa upp på och tycka är lagom.

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Skruv till bromsskiva??

Klantade mig lite när jag skulle demontera bromsskivan för byte till Beringerskivan, drog sönder en av skruvarna och behöver naturligtvis nya !!! Nån som har pejl var man får tag på sådana förutom hos triumphförsäljaren???

Fransson

Medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Triumph Thruxton -07
Last edited:

2009 Thruxton

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2011
Hoj
2009 Thruxton
Jag är sugen på att byta ut mitt "M bars" på min thrux -09 mot clip ons. Vad jag har förstått är diametern 1 tum på modellerna -08 och senare, och 7/8 tum på de tidigare. Skulle vilja ha lite mer retro och förmodligen lite mer ont i handleder och nacke, men det kanske det är värt. Några tips på clip ons med 1 tum som passar styrreglagen, har försökt hitta men inte lyckats.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...