Nitro är säkert överkurs för mig men de såg snygga ut. Å det var den som gick mest till Thruxton skrev de i sitt svar.
Den är ju dyrast, så det är ju ett bra argument om inte annat.
Nitro är säkert överkurs för mig men de såg snygga ut. Å det var den som gick mest till Thruxton skrev de i sitt svar.
Den är ju dyrast, så det är ju ett bra argument om inte annat.
Inser problematiken. Kunskapen avtar med kvadraten på avståndet från leverantör till ÅF... Har haft samma problem med min Yamaha när det gäller effektavgas, vindrutor å sånt.
Johans säljer ju Hagon, jag är däremot osäker på hur duktiga de är på dämpare. Fråga dem. Sök ev Olle som säljer Triumph. Han är visserligen (nog) inte dämparexpert men kanske "hör" en massa från kunder? (Trevlig kille, hälsa från mig! Säg "röd Thruxton med många mil i ur och skur, gärna Norge" så fattar han!)
Har kollat runt och funnit följande:
Nitro-dämparna verkar vara svåra att få tag på och det kanske inte heller är vad jag ska ha.
Den här sajten http://www.wemoto.com/ säljer dock hela det övriga sortimentet till lägre priser än vad som står på Hagons sida och med lägre fraktkostnad. Priset på en standard roaddämpare blev 140 GBP (<1500 kr) inklusive frakt när jag gick till checkout och valde Sverige.
Väljer man modellen i polerat rostfritt så blir totalkostnaden till Sverige 186 GBP (<2000 kr)
Väljer du en standard Hagon får du en liknande dämpare som sitter på
din mc idag. Bara justering av fjäder. En Nitro har justering av dämpningen kraftigare kolv ktaftigare kolvstång. En totalt bättre dämpare. Jämförbar med ikon 7614.
Deras vanliga dämpare har väl en grovinställning, medans 2810 även har 10-stegs finjusteringsinställning. Nitro har även en inställning av höjden. Det är i alla fall min tolkning (som kan vara fel). Nitro är troligtvis även hårdare i dämpningen och utvecklad för bana.
Att återförsäljare inte kan sådant är ju katastrof och något som Hagon borde få reda på. Att det ska vara så här krångligt att köpa deras dämpare kan ju knappast vara önskvärt.
På TRAT har jag läst att hagons 2810 är framtagen som en direkt konkurrent till ikons 7614.
Nu har jag ombyggda hjul, drivpaket, packningssats för bromsoket fram och en bromsslang och ännu en hastighesmätaregivare (från en Legend TT den här gången) på väg hem i posten
Sen med lite nya aludelar, bland annat en ny stänkskärm för 17" framhjulet så ska det börja likna något.
Apropå det senare; har någon här fått nån mailrespons från BestForBritts på sistone? Mailade för en vecka sedan och har ej fått något svar.
Smutsiga bromskolvar:
Bra gjort! Wemoto har grymt bra priser på Hagon för övrigt, så det blir väl till nästa vinter.
Blev de så rena eller har du köpt nya?
Trassel, autosol, lite svordomar och bromsrengöring
Thruxton är för mig i första hand en cafè-racer. Fast TMax har ju för mig visat att det är en utomordentlig touringhoj också. Jag har nu skaffat Jofama packväskor och en klocka att sätta på toppmuttern på gaffelkronan. När vi sa åka på längre turer kommer jag att ta av plasten över bakdelen och sätta tillbaka flyscreen. Där du TMax!
Jag tycker Thruxton är bekväm att köra. För mig spelar inte ryggvinkeln så stor roll men clipon är perfekt vinkel för mina armbågar. Å att få se Tmax500, Charlie C och hs01jowe med sin snygga Bonneville (blev det rätt nu?, Varför ska du ha en så krånglig titel) dra ut ur en kurva är en sann skönhetsupplevelse. Då känns allt rätt!
Har ni aldrig kört i grupp Trajaägare, gör det!
Hänger gärna med en sväng i sommar
Och visst går Thruxtonen bra att toura på, jag körde ~500 mil Danmark, Tyskland, Frankrike, Italien, Österrike och åter Tyskland och Danmark i somras.
Hänger gärna med en sväng i sommar
Och visst går Thruxtonen bra att toura på, jag körde ~500 mil Danmark, Tyskland, Frankrike, Italien, Österrike och åter Tyskland och Danmark i somras.
Jag på också i år
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |