Ytterligare en Thrux på Blocket
http://www.blocket.se/stockholm/Triumph_Thruxton_33073790.htm?ca=16&w=3
http://www.blocket.se/stockholm/Triumph_Thruxton_33073790.htm?ca=16&w=3
Jag kan nog 9-10 juli, som det verkar. Kommer hem från resa 7 juli, så det är väl bara att packa om, smörja kedjan och rulla iväg! Har inget behov av att vara reiseleiter i år. Blev så mycket grus förra året....
Men är gärna med på en "kart-rek". Kanske i samband med vårturen i Dalsland? När kör vi den? Lördag 14 maj?
Visst inte att Bach körde Thruxton, men borde kanske ha fattat det...
ISR Bromsarna är ökänt helvetiska att lufta. Ett tips är att pumpa bromsvätskan bakvägen, dvs via luftningsnippeln och upp i behållaren
Fick ett till tips av han som har gjort dom. Det knasiga är ju att luftningsnipplarna sitter längst ner.
I alla fall. Ta loss oket. vänd uppochner på det så att nipplarna hamnar uppåt. Lägg i gamla skivan mellan klossarna så att inte klossarna går ihop. Pumpa-håll-öppna-stäng
Pumpa-håll-öppna-stäng
Pumpa-håll-öppna-stäng
Osv. Tänkte testa den imorn.
Har du provat att lufta vid banjoanslutningen uppe vid pumpen? Själv får jag det aldrig bra innan jag luftat där också.
Fy vad skönt det var att köra ordentligt igen.
Blir en längre tur imorgon
Kan bara hålla med, fiii så gött..
Ja det blir en längre tur i mon. Skall vi möta upp, och få lite för kännsla inför söndag?
Sätilla en lugn tur runt lygnen..
Gryyymt sugen. Men morsans balkong, du vet... Får bli söndag!Någon mer kanske? kiosken i Sätilla kl.12.Jag o Tce66 möts där...
Gryyymt sugen. Men morsans balkong, du vet... Får bli söndag!
Men om du går upp riktigt tidigt så hinner du det innan Och så kan du fortsätta efter
Hur går det till?
Tycker inte min frambroms känns helt 100 efter att ha luftat som en tok...
Efter detta kan jag när som helst till mitten av augusti, vardag som helgdag,men föreslår som riktmärke motsvarande helg som 2010, 9-10 juli 2011.
Hur många kan/vill då?
Värmde upp hojen inför morgondagen för att kolla att allting funkar efter vinterns mekande. Gick fint förutom 2 småsaker:
1. Tappade regskylten nånstans. Beställt ny o satt dit en pappers-ersatz. Förhoppningsvis inget problem.
2. Har inte fått tag på rätt lampa för bakljuset, har en 21W/5W med rätt sockel men det är 21W tråden som lyser för vanligt bakljus och 5W som tänds när man bromsar
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |