Triumph Thruxton-tråden

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Google Maps är inte så bra på alla små orter och vägar så det blir väl bara på ett ungefär som bilden. Totala sträckan enligt Google är ca 20 mil. De föreslår tiden 4 h och 5 min fast då har de aldrig sett ett gäng Trajatwinnar på en krokväg.:)
.....
Totala turen kan väl bli uppemot 50 mil för några av de som var med idag. Är det för långt? Jag hade 30 mil på mätaren när jag kom hem idag och kunde gladeligen kört 20 till.
.....
Just nu är planen att vi ses utanför min lägenhet ( bara 500 m fån den väg vi ska färdas på) och sedan skiljs åt strax söder om Vänersborg så att alla kan hitta bästa vägen hem därifrån.
Det ser väldigt lovande ut! Har ju kört en hel del av sträckorna och ser mycket fram emot en sådan här tur. Bohuslän/Dalsland har gott om väggodis!

Vi får räkna med en heldag. 20 mil småvägar + lunchavbrott + minst 1 timma framkörning till Uddevalla + minst 1 timma hemkörning från Vänersborg = en hel dag för oss som bor runt 031-området. Speedtwin får ännu lite längre dag, tce66? Övriga intresserade?

Jag har tidigare ett par gånger kört Göteborg-Halden-Ed-Mellerud-Vänersborg-Göteborg och den turen är 45-50 mil. Det tar en dag inklusive pauser för lunch, fika, tankning.

Det finns som sagt riktigt goa hojvägar i de här trakterna, så det är absolut värt en resa.

EDIT: kul att dagens enkla tur blev uppskattad - tack alla för trevligt sällskap!

Last edited:

walk

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
-05 Triumph Thruxton
Allt detta för 1610:- inkl. frakt & postens avgifter. Efter lite snokande på Triumphrat.net så bestämde jag mig för att testa de här hongkong-prylarna, känns faktiskt gedigna. Cam covern är dock originalprodukt i kartong.

Nu ska jag bara svetsa mig ett par pipor

Bifogat

• prylar.JPG
    prylar.JPG
    62.7 KB · Visningar: 67

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Det ser väldigt lovande ut! Har ju kört en hel del av sträckorna och ser mycket fram emot en sådan här tur. Bohuslän/Dalsland har gott om väggodis!

Vi får räkna med en heldag. 20 mil småvägar + lunchavbrott + minst 1 timma framkörning till Uddevalla + minst 1 timma hemkörning från Vänersborg = en hel dag för oss som bor runt 031-området. Speedtwin får ännu lite längre dag, tce66? Övriga intresserade?

Jag har tidigare ett par gånger kört Göteborg-Halden-Ed-Mellerud-Vänersborg-Göteborg och den turen är 45-50 mil. Det tar en dag inklusive pauser för lunch, fika, tankning.

Det finns som sagt riktigt goa hojvägar i de här trakterna, så det är absolut värt en resa.

EDIT: kul att dagens enkla tur blev uppskattad - tack alla för trevligt sällskap!

Ingen fara, får en halvtimma mer än dig, kan mötas på vägen.:tummenupp

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005

Jo, de här vägarna är definitivt värda en resa och din Haldentur är allt något längre.

Mitten av maj innebär dock att vi kan starta betydligt tidigare än i dag och vi kan komma hem senare. Solen är uppe längre ni vet! Jag var hemma före 18 och det var helt ljust. Mitten av maj har vi ca 9- 20 på oss utan att behöva vare sig frysa eller köra i mörker. Egentligen + 2 timmar på det jag skrev.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Allt detta för 1610:- inkl. frakt & postens avgifter. Efter lite snokande på Triumphrat.net så bestämde jag mig för att testa de här hongkong-prylarna, känns faktiskt gedigna. Cam covern är dock originalprodukt i kartong.

Nu ska jag bara svetsa mig ett par pipor

Såg en Thruxton idag som hade kromade kåpor. Riktigt snyggt för mig som gillar blank. Var det du Königsson? Köpta var? Eller någon annan, berätta!

speedtwin

Min pappa är starkare än din pappa....
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph thruxton-06 Såld/BMW K1200R -06 Såld/Arctic cat Wildcat

Vilken helg var det? 14maj?
jag skall kolla hur jag har barnen. Jag är på om jag är ledig..

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Såg en Thruxton idag som hade kromade kåpor. Riktigt snyggt för mig som gillar blank. Var det du Königsson? Köpta var? Eller någon annan, berätta!

Det var nog mina. :)
Inte jag som köpt dock, utan förre ägaren.
Gissningsvis har han bara köpt/bytt hos Johans MC, finns som lösa delar från Triumph.

Last edited:

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Nopp :(
Hon var för snabb helt enkelt :D
Å böööörna kunde hon med. Föraren i bilen bakom måste ha blitt lagom chockad vid rödljuset..

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj
Nopp :(
Hon var för snabb helt enkelt :D
Å böööörna kunde hon med. Föraren i bilen bakom måste ha blitt lagom chockad vid rödljuset..

Antagligen.. det blev väl bara en suddig fläck!

Ja kanske inte det man förväntar sig, intet ont anande en söndagefetrmiddag i Riksten.. en 80-talsknarr som böörnar loss i ett vitt rökmoln vid rödljuset! :yoparty

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Fick äntligen min stänkskärm och kedjeskydd från MAS idag :)

Jag har dock lyckats slarva bort skruvarna för att fästa skärmen. Någon som vet vad det är för dimension? M8?

Edit: Glöm det, M8x14 är det :)

Last edited:

hs01jowe

Rocker
Gick med
8 Feb 2005
Hoj
Triumph Bonneville T100 Såld 2014
Avis man blir! Jobbade hela helgen, hade tänkt åka ikväll.

Regn och 4 grader..

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Stämmer bra, en av oss var också där utav misstag.

Misstag å misstag :D det var ju där vi hade bestämt. Jag hade ju dessutom stämt träff där med en jag skulle köpa en tankväska av. När jag fått min tankväska började jag plocka av sadeln för att montera fästena till väskan. Då kom det två trevliga ridande poliser och frågade om jag fått problem med hojen. Den stod lite dumt där på trottoaren tyckte de men jag sa att jag nog ganska snart skulle få den att starta igen å då var det inga problem för deras del.

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Misstag å misstag :D det var ju där vi hade bestämt. Jag hade ju dessutom stämt träff där med en jag skulle köpa en tankväska av. När jag fått min tankväska började jag plocka av sadeln för att montera fästena till väskan. Då kom det två trevliga ridande poliser och frågade om jag fått problem med hojen. Den stod lite dumt där på trottoaren tyckte de men jag sa att jag nog ganska snart skulle få den att starta igen å då var det inga problem för deras del.

Dem kanske blev fundersamma, färgen på din hoj matchade ju demonstranternas "uniformer". :)

Last edited:

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Var det här platsen ni sydare skulle mötas i helgen förresten?
Jo, det var där vi hade tänkt att ses. Monumentalt vid trappan till Konstmuseet med vy över Avenyn. En passande plats för ett gäng engelska skönheter.
Men vi flyttade oss efter att jag läst morgontidningen och räknat ut att det kunde bli stökigt. I vår egen lilla tvåcylindriga "demonstration" rymdes det alla sorter; vita, svarta, röda, gula och blå... trajjor! :)

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...