TMax500
Kör alla sorters hojar. Live and let live.
- Gick med
- 20 Apr 2009
- Hoj
- Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Det ser väldigt lovande ut! Har ju kört en hel del av sträckorna och ser mycket fram emot en sådan här tur. Bohuslän/Dalsland har gott om väggodis!Google Maps är inte så bra på alla små orter och vägar så det blir väl bara på ett ungefär som bilden. Totala sträckan enligt Google är ca 20 mil. De föreslår tiden 4 h och 5 min fast då har de aldrig sett ett gäng Trajatwinnar på en krokväg.
.....
Totala turen kan väl bli uppemot 50 mil för några av de som var med idag. Är det för långt? Jag hade 30 mil på mätaren när jag kom hem idag och kunde gladeligen kört 20 till.
.....
Just nu är planen att vi ses utanför min lägenhet ( bara 500 m fån den väg vi ska färdas på) och sedan skiljs åt strax söder om Vänersborg så att alla kan hitta bästa vägen hem därifrån.
Vi får räkna med en heldag. 20 mil småvägar + lunchavbrott + minst 1 timma framkörning till Uddevalla + minst 1 timma hemkörning från Vänersborg = en hel dag för oss som bor runt 031-området. Speedtwin får ännu lite längre dag, tce66? Övriga intresserade?
Jag har tidigare ett par gånger kört Göteborg-Halden-Ed-Mellerud-Vänersborg-Göteborg och den turen är 45-50 mil. Det tar en dag inklusive pauser för lunch, fika, tankning.
Det finns som sagt riktigt goa hojvägar i de här trakterna, så det är absolut värt en resa.
EDIT: kul att dagens enkla tur blev uppskattad - tack alla för trevligt sällskap!
Last edited: