Den är säkerligen i kanonskick, men så som han tar på den se vete fan om jag skulle köpa den
Den är säkerligen i kanonskick, men så som han tar på den se vete fan om jag skulle köpa den
Hej.
Får alltsom oftast ett tjutande missljud på hojen när jag kommer upp i högre varv. Har lokaliserat det till runt hastighetsmätaren. Det verkar faktiskt vara själva vajjern som löper från hjulet in i hastighetsmätaren. Är detta ngt som ngn av er varit med om? Isf vad kan man vidta för åtgärder? Är kanske vajjern dålig? Ska man pressa i lite vajjerfett?
Tacksam för svar. Så sjukt irriterande...
Ökar frekvensen på ljudet med varvtalet eller med hastigheten?
Dvs bibehåller ljudet sin frekvens om du kopplar och bara rullar på tomgång i hög fart eller avtar det med motorvarvet?
Om det är hastighetsrelaterat så hade jag testat att dra ut vajern och smörja den alt köpa ny. Kommer det från mätarhuset vettifan vad ja hade gjort.
Känner igen det, om jag fattar dig rätt. Vajern/höljet kan ligga emot den lilla "metallöglan" som håller vajern på plats och hindrar den från att röra sig alltför mycket. Nere vid framhjulet, alltså,Hej.Får alltsom oftast ett tjutande missljud på hojen när jag kommer upp i högre varv. Har lokaliserat det till runt hastighetsmätaren. Det verkar faktiskt vara själva vajjern som löper från hjulet in i hastighetsmätaren. Är detta ngt som ngn av er varit med om? Isf vad kan man vidta för åtgärder? Är kanske vajjern dålig? Ska man pressa i lite vajjerfett? Tacksam för svar. Så sjukt irriterande...
Känner igen det, om jag fattar dig rätt. Vajern/höljet kan ligga emot den lilla "metallöglan" som håller vajern på plats och hindrar den från att röra sig alltför mycket. Nere vid framhjulet, alltså,
Där kan det uppstå små högfrekventa vibrationer som låter som ett surrande. Första gången tvärstannade jag och letade efter felet - det lät inte bra! Men jag upptäckte att jag kunde dra lite i "öglan" så att den inte låg emot på samma sätt, och då försvann ljudet.
Det återkommer ibland, och då justerar jag bara öglan lite så försvinner det.
("ögla" på pinnen - vad kallas en sådan pryl egentligen..?
Du menar den jag har markerat här?
Känner igen det, om jag fattar dig rätt. Vajern/höljet kan ligga emot den lilla "metallöglan" som håller vajern på plats och hindrar den från att röra sig alltför mycket. Nere vid framhjulet, alltså,
Där kan det uppstå små högfrekventa vibrationer som låter som ett surrande. Första gången tvärstannade jag och letade efter felet - det lät inte bra! Men jag upptäckte att jag kunde dra lite i "öglan" så att den inte låg emot på samma sätt, och då försvann ljudet.
Det återkommer ibland, och då justerar jag bara öglan lite så försvinner det.
("ögla" på pinnen - vad kallas en sådan pryl egentligen..?
Haha. Någon annan som har fått blåningen att gå så långt som han? Det är ju blått genom andra böjen också...
Yes, precis den.Du menar den jag har markerat här?
xyx: Det är ett större mellanrum än man vill minnas när man väl granskar det, så du har förhoppningsvis fått rätt. Men sitt inte där och var nöjd nu. Det hinner du inte, för du måste lägga upp bilder!
Har inga bilder att lägga upp än, får fixas när det är ljust ute.
Kollade precis på bilder på speedtwins hoj och det ser defintivt inte likadant ut.
speedtwin, har du anpassat din skärm på något sätt?
Jag har lite beslutsångest nu, om jag ska:
1. Låta det vara.
2. Börja bråka med Triumph München/MAS.
3. Fixa skärmen själv.
Har inga bilder att lägga upp än, får fixas när det är ljust ute.
Kollade precis på bilder på speedtwins hoj och det ser defintivt inte likadant ut.
speedtwin, har du anpassat din skärm på något sätt?
Jag har lite beslutsångest nu, om jag ska:
1. Låta det vara.
2. Börja bråka med Triumph München/MAS.
3. Fixa skärmen själv.
Fixa själv...
Det är lätt, bara att borra nya hål.
Jag blev med trött när jag fick hem min skärm, ca.3cm luft mellan däcket och skärmen.
Jag tycker själv att en så smal o kort skärm skall ligga nära hjulet.
Hur var avståndet mellan benen? Min skärm var för smal, så jag fick lägga brickor emellan för att det skulle passa.
Då har vi fått likadana iaf
Det följde med 8 brickor med min skärm...
Men jag fick lägga dit ytligare en för att det inte skulle spänna ihop benen
Passformen var sådär bra
Opps läste inte ordenkligt... jag fick bara 4 brickor.
Men skojar ni eller? Menar ni att gaffelbenen kan bli ihoptryckta av av att skärmen pressas ner mot fästet? Skärmen jag fick var för konvex, så jag fick pressa dit min. Min är ju dock i glasfiber, så den är väl lite mjukare, men ändå. Borde jag vara orolig över detta?
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |