Triumph Thruxton-tråden

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Denna skönheten stod utanför Nordstan idag.
Kan ni gissa hojen så vinner ni ingenting förutom äran :näsblod
Är inte särskilt bra på Laverda. Men det borde vara en 70-talare. - 3C? - Jota? Det är ju en 1000 cc. Solida bromsskivor utan ventilationshål och trumma bak. Och den har blinkers. Luktar 70-tal, tycker jag.

Edit: Eller är det en skiva bak, på höger sida? Svårt att se...

Last edited:

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Shit vilka detaljerade svar. Det räcker gott och väl att ni lyckades gissa Laverda 1000 från 70-talet. :tummenupp Mer kan jag inte ens googla fram.

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Jag gillar det högt lagda systemet... svart blir bra... synd att nytt är så jävla dyrt!!!!
Själv återgår jag till den mer "klassiska" looken med D&D:s 2-2 rostfria system... mest för att jag inte är riktigt nöjd med ljudet från Zard 2-1.

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Då skall jag inte berätta vad jag betalar.. :)
Tror det kommer att bli kanoners! Nya stötisar bak och ett par FCR 39:eek:r så..

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Du får gärna berätta vad du betalar så vi andra har något att bli avundsjuka på, he he. Mitt nya kostar 3700 kr. inkl. frakt. Tillkommer ca 1100 kr. i moms o tull, totalt 4800 kr. Inte mycket för ett nytt rostfritt helsystem. Sen blir det väl några extra kr. för att tillverka db-killer gissar jag... ljudnivån är nog i högsta laget. Och lite blästerglas för den rätta lystern.

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj
Så för att vara lite tydlig och ute i tid då den här gången.
Onsdag 25/8 om vädret inte är jävligt så tänktes det en tur.
Kanske en sväng bult och färjan över mot sörmland och liknande gårdagen. Ska kolla om vi inte kan hitta någon annan väg än den stutsiga vid Nyköping ;)
Kanske kan komma iväg tidigare om jag ger fan i att sprida ut mig över stan ;)

Freddan, när drar du på tiki safari? Snackar du med dom andra gangstrarna i ditt gäng? ;)
Anders? Är du på? (om du hunnit tejpa fast skyllten förståss ;) )

Haha skylten sitter som den ska.. det är blinkarna som har det lite jobbigt.. men Lasses eltejp fixade biffen.

Vet inte om jag kan på torsdag. Har en rätt hektisk vecka framför mig med jobb och rep med bandet. (Vi spelar på fredag på Broder Tuck Götgatan...kom dit alla som vill!) Men vi får se när det närmar sig.

Har lite ångest i dag för jag skulle varit på Knixkurs i Eskilstuna egentligen men var ute i går och lyckades inte behärska min ölkonsumtion så pass att jag inte blev bakis. Jävla skit men vi hade ju kul i går iaf! :dricka

teargaz

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2009
Hoj
2007, Triumph Bonneville
Då har man haft inbrott i garaget...
Tur i oturen så är alla tre hojar intakta men alla mina verktyg är borta.
Dryyyygt!

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
Triumph Thruxton -09 Suzuki GS1000G -81
Då har man haft inbrott i garaget...
Tur i oturen så är alla tre hojar intakta men alla mina verktyg är borta.
Dryyyygt!

Fy fan vad surt!
Sitt på pass och döda dom jävlarna om/när dom kommer för att ta hojarna.
Hoppas det löser sig med försäkringsbolaget.

teargaz

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2009
Hoj
2007, Triumph Bonneville
Fy fan vad surt!
Sitt på pass och döda dom jävlarna om/när dom kommer för att ta hojarna.
Hoppas det löser sig med försäkringsbolaget.

Ja det är ju ett sånt garage där alla fordon står i gallerburar. Som sagt hela mon stora drag-verktygslåda samt alla verktygssatser är borta. Skruvdragare, dremmel, lödkol osv mm etc. Dom hade även rivit fram Öhlins kartongen men lämnat den när dom såg att det bara låg originaldämpare i. Sen hade dom som sagt lyft på alla skynken och kollat vad jag har för hojar. INTE snott öhlinarna trots att dom bara sitter med 2 skruvar.

Nu vet dom vad som finns där så frågan är ju om dom kommer komma tillbaka med släpkärra... Vettifan vad man ska göra egentligen. Frågan är om det hjälper att fort knox'a upp skiten. Vill dom in så kommer dom ju in...

Fan så irriterande. Jag har inte inventerat allt jag blev av med men jag kan i alla fall säga att jag troligen knappt har kvar kvitton på nåt. Kan hålla er uppdaterade på hur utfallet bli i ett sånt scenario. Dvs om IF är ett bra försäkringsbolag eller mindre bra:)

Visst är man dum i huvet som inte har kvar kvitton, men jag tycker i alla fall att tjuvarna är mer dumma i huvet. Hoppas dom snubblar och sätter en skruvmejsel genom ögat!

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Fota allt du har där inne! Det kan hjälpa om man inte har kvitto. -Utifall att dom kommer tillbaka alltså.

Lås fast hojarna i byggnaden om det går. Finns det inga alarm man kan köpa som låter så in i helvete om dom tar sig in? Kolla Claes Ohlsson.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Fan så irriterande. Jag har inte inventerat allt jag blev av med men jag kan i alla fall säga att jag troligen knappt har kvar kvitton på nåt. Kan hålla er uppdaterade på hur utfallet bli i ett sånt scenario. Dvs om IF är ett bra försäkringsbolag eller mindre bra:)

Visst är man dum i huvet som inte har kvar kvitton, men jag tycker i alla fall att tjuvarna är mer dumma i huvet. Hoppas dom snubblar och sätter en skruvmejsel genom ögat!

Riktigt tråkigt! Håll oss gärna uppdaterade om hur det går. Jag tror att många är i samma situation som du när det gäller kvitton. Jag är det i varje fall. Tror inte jag har ett enda kvitto kvar på något verktyg.

Däremot ska jag följa yonssons råd att fota. Har gjort det förr men inte nu på länge.

När man blir drabbad av stöld blir man förbannad, känner sig kränkt och får en jävla massa besvär. Med tanke på det så blir jag riktigt förbannad på hur lätt man tar på det där med stöld.

När jag tänker lite så känner jag till 6 stölder på senare år som drabbat mig, mina barn, arbetsplats, föreningslokal och kompisar. I tre fall är gärningsmannen identifierad med stöldgodset på sig eller tagen på bar gärning under pågående stöld. I tre fall har jag kunnat berätta för polisen vem gärningsmannen är. I ett av de fallen gjorde de faktiskt ett hembesök och mycket riktigt fanns stöldgodset där. Fast de kunde inte ta tillbaka det trots att det var märkt med skolans namn. I de andra två fallen struntade de i det helt och hållet. Samtliga fall är nedlagda i brist på bevis. Även det fallet då 9 personer kommer och får se ena killens bil uppbruten och tjuven kvar i bilen. Tjuven kom ju inte ur bilen förrän polisen kom till platsen men även detta lades ner i brist på bevis.

Finns inte så mycket kvar utöver det XTrem säger.

teargaz

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2009
Hoj
2007, Triumph Bonneville
Ja det är fan svårt att veta vad man ska göra. Funderar på om man skulle olla upp allt man äger och har i garaget så kanske det känns lite mindre dåligt när nåt försvinner.

Polisen sa att dom kommer inte till plats om det inte finns några uppenbara spår. Tex blod. Det gäller alltså att då dom att börja blöda när dom ska baxa nåt. Råttfälla med rakblad kanske:)

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
Triumph Thruxton -09 Suzuki GS1000G -81
Dom är säkert två, och skyller på varandra och det går inte att bevisa vem av dom som bar ut just den lådan eller vem som klippte låset...
Och ve och fasa om dom börjar blöda dom stackarna. Då har man att vänta en fet stämning och livstids halshuggning :mad:

Så... Är det så konstigt att lagen tas i egna händer?

Sen är det ju någon jävel som köper grejerna av dom. Vi har hittat VÅRA maskiner från vårat bygge med VÅRAT firmanamn ingraverat på maskinerna, i händerna på en pajsare utanför ett annat bygge... "Ehh, öhh, jaha, är det era?"...

Även om jag skulle göra mig olycklig ett tag om jag fick tag i en jävel som var på mina grejer skulle det kännas rätt. Visst är det konstigt?

Så om man tar biltjuven på bar gärning, så är det bättre att tändapå bilen och låsa dörrara och ta fram korvbröden...
Då får snutarna lite att peta i så dom blir nöjda.

Oj! Jag tror visst att jag blev lite upprörd ;)

Last edited:

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Off Topic:
Inte helt ofarligt att ingripa heller. Jag blev ju hotad av tre smågangsters, och sprayad med pepparspray, när jag försökte rädda grannens två KTM:er i höstas. Lite kymigt var det.

Måste dock lägga ett gott ord om polisens arbete här ute i vilda västern. De är väldigt "på" och lägger mycket jobb på att få bukt med den här typen av brott. Jag var t o m inne hos Frölundapolisen på fotokonfrontation och synade foton på ett antal gossar från förorten. Fast det är inte lätt att identifiera någon som har integralhjälm på sig medan de begår brottet...

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Off Topic:
Inte helt ofarligt att ingripa heller. Jag blev ju hotad av tre smågangsters, och sprayad med pepparspray, när jag försökte rädda grannens två KTM:er i höstas. Lite kymigt var det.

Måste dock lägga ett gott ord om polisens arbete här ute i vilda västern. De är väldigt "på" och lägger mycket jobb på att få bukt med den här typen av brott. Jag var t o m inne hos Frölundapolisen på fotokonfrontation och synade foton på ett antal gossar från förorten. Fast det är inte lätt att identifiera någon som har integralhjälm på sig medan de begår brottet...

Det är ju gott att det försöker i a f. Det här är ju mestadels unga människor och kanske kan avbryta sin karriär om de får lite mothugg.

Sen har du helt rätt i att det är definitivt inte ofarligt att ingripa. Många är beväpnade och säkert också beredda att använda vapnen.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
OK, oxå bytt stötdämpare

Trots allt gott jag hört och sagt om Hagon Nitro så blev det Öhlinare i a f.
Är jag nöjd? Tja inte riktigt.

Inte alls lika snygga som original, inte heller lika mjuka och goa. Det kändes lite stötigt. Ska i o f s kolla på inställningar och skruva lite men nån riktig höjdare var det inte tycker jag. Det var definitivt inte som när jag bytte originalaren på SVn mot Öhlins. Det var ju som att komma från helvete till himmel. Det är ändå inte någon budgetmodell utan det är värstingmodellen minus skruvskjustering för fjäderförspänning i princip. Det får jag göra med haknycklar på dessa.

Sen ni som bytt. Mina skulle absolut vara till Thruxton och längden är justerbar 10 mm men var ställd i kortaste läget. Ändå ca 10 mm längre än original. Har era original sjunkit ihop? Min hoj har gått 2200 mil. Funderar på styrgeometrin. Ska givetvis mäta det exakta måttet men om stötdämparna verkligen är 1 cm längre ska man inte då kunna låta gaffelbenen sjunka ned en bit och ändå bibehålla snabbare styrning?

Bifogat

• DSCN0128.jpg
    DSCN0128.jpg
    240.4 KB · Visningar: 73
  • DSCN0130.jpg
    DSCN0130.jpg
    240.5 KB · Visningar: 75

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
BJN: Synd att du inte blev kanon-nöjd direkt. Förhoppningsvis är det en inställningsgrej (som du säger). Om dom är 1cm längre, så har den väl ändå redan blivit mer snabbstyrd då mer vikt faller frammåt. -Eller tänker jag bakvänt? :va

-Dom var ruggigt snygga på din hoj i alla fall!

Last edited:

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Trots allt gott jag hört och sagt om Hagon Nitro så blev det Öhlinare i a f.
Är jag nöjd? Tja inte riktigt.

Inte alls lika snygga som original, inte heller lika mjuka och goa. Det kändes lite stötigt. Ska i o f s kolla på inställningar och skruva lite men nån riktig höjdare var det inte tycker jag. Det var definitivt inte som när jag bytte originalaren på SVn mot Öhlins. Det var ju som att komma från helvete till himmel. Det är ändå inte någon budgetmodell utan det är värstingmodellen minus skruvskjustering för fjäderförspänning i princip. Det får jag göra med haknycklar på dessa.

Sen ni som bytt. Mina skulle absolut vara till Thruxton och längden är justerbar 10 mm men var ställd i kortaste läget. Ändå ca 10 mm längre än original. Har era original sjunkit ihop? Min hoj har gått 2200 mil. Funderar på styrgeometrin. Ska givetvis mäta det exakta måttet men om stötdämparna verkligen är 1 cm längre ska man inte då kunna låta gaffelbenen sjunka ned en bit och ändå bibehålla snabbare styrning?

Kanon snygga !
Mina var installerade från fabrik på 85kg. från början trodde jag det skulle bli perfekt men ack så hårt det blev.
Höll på en hel dag/kväll innan jag fick till det.
Släppte först för mycket, spännde sedan för hårt.
Lite känsliga saker dem där, men faan vad bra det blev när det fungerade :)
Du gillar att skruva så du kommer få till det :tummenupp
Dock hade jag som du vet inte Piggy-Back, men fjäderförspänningen bör inte vara annorlunda.

LilleTommy

Min hoj är en sporthoj va?
Gick med
15 Feb 2008
Hoj
Triumph Bonneville T100, Triumph Sprint ST, Husqvarna 256A
Såååå....när ska vi ut och köra parallelltwin och visa världen hur våra hojar låter? :hojsmilie

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Såååå....när ska vi ut och köra parallelltwin och visa världen hur våra hojar låter? :hojsmilie

Det gör vi mest hela tiden.:) April norra Halland-Gottskär. Maj Dalsland-Färgelanda. Juni-juli Vättern runt. Augusti kring Borås. September möjligen Bohuslän om det finns intresse. Sen alla mindre småturer i närlandskapet. Här körs det utav bara fan. Föreslå något själv så hakar säker gärna många av oss på.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO