Triumph Thruxton-tråden

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Skummt är det.
Jag tror ändå på el problem. Någon jävla box som lämnat in...
Men den går och låter ju fint på tomgång och torrvarv...
Klart att en ventil kan ställatill det när det varvar och belastar, men jag vet fan inte.

(hojen hemma i garaget nu ;) )

Skönt att du fick hem hojen :tummenupp
Var lite orolig där på kvällen.
Skall kolla ventilspel etc ikväll så att det inte är det som ställer till något, verkar jävligt långsökt dock. Fan att det skall strula så här i slutet av säsongen :huvet
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Nytt (monza) tanklock. Helt klart värt sina 1300:- i förhållande till att lacka om tanken ifall lacken skulle släppa mer.

bild1.jpg


monza2.jpg
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Nytt (monza) tanklock. Helt klart värt sina 1300:- i förhållande till att lacka om tanken ifall lacken skulle släppa mer.

Det var inte snyggt yonsson. Skruva genast av det och sälj det till mig för en tusing så att det slipper att misspryda din hoj.:rolleyes:

Avundsjuk? Jag? Nä aldrig i livet.:huvet

Edit: Du kan få en burk svart sprayfärg och mitt tanklock + en tusing.
Färgen kommer säkert ändå inte att släppa så det behövs egentligen inte något Monzalock.
 
Last edited:

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Det var inte snyggt yonsson. Skruva genast av det och sälj det till mig för en tusing så att det slipper att misspryda din hoj.:rolleyes:

Avundsjuk? Jag? Nä aldrig i livet.:huvet

Edit: Du kan få en burk svart sprayfärg och mitt tanklock + en tusing.
Färgen kommer säkert ändå inte att släppa så det behövs egentligen inte något Monzalock.

Tack för erbjudandet :rolleyes:-Däremot märkte jag idag att det lossnat ännu mer, så detta känns som en riktigt bra lösning. Köpte aluversionen. Har läst en del klagomål på kromade versioner.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Tack för erbjudandet :rolleyes:-Däremot märkte jag idag att det lossnat ännu mer, så detta känns som en riktigt bra lösning. Köpte aluversionen. Har läst en del klagomål på kromade versioner.

Alu är klart snyggast. Mest genuint! Var köpte du? När jag får pengar igen alltså.:)

EDIT: Det blev verkligen skitsnyggt. Ser så klassiskt ut. Monza-tanklock har funnits i alla tider känns det som men jag har aldrig haft något.
 
Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Håller på att ställa "the sag" på båda hojarna.

Har gjort både R1, R2, F1 och F2 på båda hojarna. När vi kom till R3, F3 så saknade vi en person och hade båda blivit för fulla så det måttet får vänta till en annan dag. Sen jävlar ska det skruvas om det behövs.

Alla de där raceåkarna jag pratar med säger att detta är det allra viktigaste att det blir rätt. The Sag! Nästa grej är returdämpningen. Om det blir rätt så kan man glömma fjädring/dämpare sen.

Nästa viktiga grej är däckstrycket och eftersom många här kör med Dunlop Roadsmart så hävdar expertisen att man i dessa däck kör 2,3 bar fram och 2,5 bar bak. Det står annorlunda i Triumphs manual men detta är andra däck.
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Nästa viktiga grej är däckstrycket och eftersom många här kör med Dunlop Roadsmart så hävdar expertisen att man i dessa däck kör 2,3 bar fram och 2,5 bar bak. Det står annorlunda i Triumphs manual men detta är andra däck.
Å det är tryckfel i manualen dessutom - just för Thruxton. Både i min tryckta manual (som kom med hojen) och den pdf jag har.

Rätt skall ju vara 2,27 fram och 2,62 bak har jag lärt mig efter att ha frågat runt. För originalsvålarna. Roadsmart (dvs annan dimension) kan kanske vara annorlunda?? Men skillnaden mellan 2,5 enligt "din expert" :) och 2,62 i manualen är ju inte så stor.
 

speedtwin

Min pappa är starkare än din pappa....
Gick med
10 Jun 2009
Ort
frillesås, en bit söder om GBG
Hoj
Triumph thruxton-06 Såld/BMW K1200R -06 Såld/Arctic cat Wildcat
tjenare gubbs!
Här är det ingen som ligger på latsidan ser jag:tummenupp
Det har hänt en del... problemet som panzaa har, det lät inget roligt... snygga modds.. Tanklocket var skit snyggt:tummenupp
3e Sep. låter som en bra plan.. Om vädret är ok och min planering funkar så är jag på..
 
Gick med
22 Dec 2004
Ort
Skultuna
Hoj
Thruxton -04
Någon som vet om/vart man kan få tag i lackstift för att bättra lite skråmor i lacken ?
Har en -04 modell röd,vet inte färgnumret.
Känns ju lite overkill att lacka om hela tanken för några repor.

Fråga två: finns det några "thruxtonvänliga" mc shoppar nära Hamburg,åker dit på onsdag.

Mvh Håkan
 

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Någon som vet om/vart man kan få tag i lackstift för att bättra lite skråmor i lacken ?
Har en -04 modell röd,vet inte färgnumret.
Känns ju lite overkill att lacka om hela tanken för några repor.

Fråga två: finns det några "thruxtonvänliga" mc shoppar nära Hamburg,åker dit på onsdag.

Mvh Håkan

Färgkoden har du här: http://www.triumphtwinpower.com/triumphtwinpaintcodes.php
I Hamburg finns denna T-säljare: http://www.q-bike.de/Triumph/Home.aspx
Där jobbar en kille som heter Andreas Mecke och han trimmar Thruxar o Bonnevillar och är riktigt duktig. Mycket välkänd och med gott rykte bland tyska "trimmare" o triumphägare. Han finns regelbundet på tyska forumet, http://www.thruxton-forum.de/forum/index.php
kolla in "specialtips" , han kallar sig "mopedschraube". Om du åker dit kan du hälsa honom från mig, vi har haft kontakt via mail flera gånger.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Färgkoden har du här: http://www.triumphtwinpower.com/triumphtwinpaintcodes.php
I Hamburg finns denna T-säljare: http://www.q-bike.de/Triumph/Home.aspx
Där jobbar en kille som heter Andreas Mecke och han trimmar Thruxar o Bonnevillar och är riktigt duktig. Mycket välkänd och med gott rykte bland tyska "trimmare" o triumphägare. Han finns regelbundet på tyska forumet, http://www.thruxton-forum.de/forum/index.php
kolla in "specialtips" , han kallar sig "mopedschraube". Om du åker dit kan du hälsa honom från mig, vi har haft kontakt via mail flera gånger.

Tack för alla tipsen om tyska sidor. De kommer oftast inte upp när jag googlar. Förmodligen p g a sökorden jag skriver in. :)Min skoltyska var annars riktigt bra en gång i tiden och renderade mig ett litet a i realskolan och en femma i gymnasiet.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Å det är tryckfel i manualen dessutom - just för Thruxton. Både i min tryckta manual (som kom med hojen) och den pdf jag har.

Rätt skall ju vara 2,27 fram och 2,62 bak har jag lärt mig efter att ha frågat runt. För originalsvålarna. Roadsmart (dvs annan dimension) kan kanske vara annorlunda?? Men skillnaden mellan 2,5 enligt "din expert" :) och 2,62 i manualen är ju inte så stor.

Å min expertis i just den här frågan är ingen mindre än allas våran spökryttare som ju kränger däck till vardags oxå.:D
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
I min servicebok står fram 2.27 o bak 2.62.

i min står samma.

Fast det är för våra originaldäck, å där tycker jag han har en poäng spökryttarn. Han menar i någon tråd att däcktilverkaren är den som vet bäst och där är jag nog böjd att hålla med.
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
I min servicebok står fram 2.27 o bak 2.62.
Jo, jag tror att det var du som "styrde upp" mitt däckstryck!:tummenupp
I min upplaga av manualen står det fel. Triumph Sverige har dessutom lyckats med att leverera en manual för en förgasarhoj till min EFI-hoj. Förutom tryckfelet, alltså. Och den variant man kunde ladda ned som pdf hade samma fel.

Minns också att de levererade en svart fly screen till min röda hoj...

Hur mycket koll har de egentligen på det svenska kontoret??? :gnissla
 
Last edited:

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Triumph Thruxton -09 Suzuki GS1000G -81
Beställde broms och kopplingsgrepp från Rideitmoto efter ett tips av BJN.
Super nöjd!
Billigt som fan, runt 600kr levererat till ytterdörren på bara några dagar :tummenupp
Gummihandtagen som följde med var kanske ingen höjdare men blir fina hyllvärmare...

Ska försöka fixa en bild...


BTW, Vad kör ni för framdäck?
Slänger på Dunlop Roadsmart bak imorgon, och vill byta fram också.
 
Last edited:
Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

 Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Top