Triumph Thruxton-tråden

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj
Jag hade samma däck som TMax på Thruxen! :tummenupp

I dag har jag varit på Knixkurs för första gången. På Gröndal i Eskilstuna. Jävligt kul var det.. och lärorikt. Vi fick köra 6 pass i stället för normalt 4 eftersom det var så få deltagare, tre av dessa gick i regn. Regnkörningen kändes först läskigt och inte lika kul som torrt men med facit i hand så var det nog rätt bra att få pusha lite och testa gränserna (utan att gå över dem) även på blött! Kan rekomenderas för er som inte testat. Ångrar att jag aldrig körde Knix med Thruxen!

Bifogat

• gröndal1.jpg
    gröndal1.jpg
    164.8 KB · Visningar: 80

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Stilla i tråden... har ni gått i höst-ide? Själv tänkte jag köra hoj på lördag. Om det inte regnar :)

Körde i lördags på vardagshojen. Då regnade det. Det var väta mellan kl 14 och 17, ungefär... :(

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Stilla i tråden... har ni gått i höst-ide? Själv tänkte jag köra hoj på lördag. Om det inte regnar :)

Körde i lördags på vardagshojen. Då regnade det. Det var väta mellan kl 14 och 17, ungefär... :(

Björnar går i ide på hösten. Vet du väl!:)

Nä, men det har varit fullt upp på jobbet nu sen vi drog igång.

Annars har nog jag också tänkt mig att köra hoj på lördag. Södra eller norra Bohusrundan om vi kallar dem så spelar mig ingen roll.

TCE kör ju oxå med Trajajackan på vad jag förstod.Vet inte om han vill köra så långt som norra rundan.

Speedtwin är ju också med och det är samma undran där. Norra eller södra eller spelar ingen roll?

Yonsson skulle kolla.

Någon mer?

Ska vi först undersöka vilken av dessa rundor vi ska sikta på och sen kolla på vädret?

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Björnar går i ide på hösten. Vet du väl!:)

Nä, men det har varit fullt upp på jobbet nu sen vi drog igång.

Annars har nog jag också tänkt mig att köra hoj på lördag. Södra eller norra Bohusrundan om vi kallar dem så spelar mig ingen roll.

TCE kör ju oxå med Trajajackan på vad jag förstod.Vet inte om han vill köra så långt som norra rundan.

Speedtwin är ju också med och det är samma undran där. Norra eller södra eller spelar ingen roll?

Yonsson skulle kolla.

Någon mer?

Ska vi först undersöka vilken av dessa rundor vi ska sikta på och sen kolla på vädret?

Jag kör om det inte haglar, den långa eller korta rundan fungerar för mig, välj ni :)

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Jag kör om det inte haglar, den långa eller korta rundan fungerar för mig, välj ni :)

Jag tycker så här, d v s ingenting:

Båda är ungefär lika långa (korta) för mig. Är det risk för regn men ändå är uppehåll så att vi ger oss av så är den södra att föredra för då är ni sörlänningar ute betydligt kortare tid och risken för att ni får regn på er minskar.

Den norra är på många sätt vackrare tycker jag men lite sämre vägbeläggning. Åtminstone på vissa ställen. Vill vi köra på lite hårdare är den södra bäst men vill vi njuta av vackra vyer och kanske Pipers glass ( om det är öppet) så är den norra bäst.

Nu vet jag inte vad jag ska klä ut mig till. Fantomen, Stålmannen eller Gud. Jag blir alldeles snurrig. Eller Lennart Hyland eller Alberto Tomba. (Fritt från Olle ur Pistvakt)

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
...När tar ni en runda till storstan då??...i vår sen kanske??

Storstadsfolket tar säkert lite rundor då och då fast vi från västkusten har så jäkla lång transportsträcka dit. Liksom ni hit. Jag lovar att vi försöker få till en Vätternrunda även nästa år och då kanske vid en tidpunkt som kan passa fler. Det är nog det mest centrala vi kan komma med nuvarande besättning i den här tråden. Den ska du absolut försöka haka på för det är en riktig höjdare. Direkt efter nyår börjar planeringen. :)

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Beställde broms och kopplingsgrepp från Rideitmoto efter ett tips av BJN.
Super nöjd!
Billigt som fan, runt 600kr levererat till ytterdörren på bara några dagar :tummenupp
Gummihandtagen som följde med var kanske ingen höjdare men blir fina hyllvärmare...

Ska försöka fixa en bild...

BTW, Vad kör ni för framdäck?
Slänger på Dunlop Roadsmart bak imorgon, och vill byta fram också.

Visst är de snygga Rideitmoto och nästan gratis ju. Vad valde du för färgkombo? Bild tack! men gummihandtagen är ju hur snygga och sköna som helst. Varför hyllvärmare? Jag har bara detta på Suzukin än men det kommer till Trajan. Dock inte bestämt färg på inställningsrattarna än. Bara att greppen blir svarta.

Jag kör Roadsmart fram också. De är ju lite breda för fälgen och får därför en aningen för rund profil. Det var väl dina däck jag jämförde med yonson och då ser Roadsmart lite skumt ut. Inga problem dock men vill du slita däcksidorna ända ut lär du få låna ut hojen till Stoner, Pedrosa och CO i Motogp som kör med nedläggningsvinklar mer än 60°.

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Jag får tyvärr banga på lördag. Har lyckats förhandla mig till att gå på pokerkväll på lördag, så nu är tydligen mina "grabbtimmar" slut för denna helgen. :confused:

TMax500

Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Jag får tyvärr banga på lördag. Har lyckats förhandla mig till att gå på pokerkväll på lördag, så nu är tydligen mina "grabbtimmar" slut för denna helgen. :confused:
Off topic: efter mer än 20 års äktenskap så har man inte de problemen.

Lösningen: "Åk iväg och träna som du ville, kära du, så kör jag lite hoj med grabbarna. Ses i kväll. Vem köper mat? Du kanske? Jag har ju inga packväskor på trajjan..."

Vill du ha fler sådana fix och färdiga lösningar, yonsson, så hör bara av dig! :D

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
Triumph Thruxton -09 Suzuki GS1000G -81
Visst är de snygga Rideitmoto och nästan gratis ju. Vad valde du för färgkombo? Bild tack! men gummihandtagen är ju hur snygga och sköna som helst. Varför hyllvärmare? Jag har bara detta på Suzukin än men det kommer till Trajan. Dock inte bestämt färg på inställningsrattarna än. Bara att greppen blir svarta.

Jag kör Roadsmart fram också. De är ju lite breda för fälgen och får därför en aningen för rund profil. Det var väl dina däck jag jämförde med yonson och då ser Roadsmart lite skumt ut. Inga problem dock men vill du slita däcksidorna ända ut lär du få låna ut hojen till Stoner, Pedrosa och CO i Motogp som kör med nedläggningsvinklar mer än 60°.

Silver och rött :)
Gummihandtagen är för 22mm styre... ;)
Ska dra på mina skumgummihandtag snart. Gillar dom bäst, tar endel vibbs också :tummenupp

Bifogat

• bild (6).jpg
    bild (6).jpg
    240.1 KB · Visningar: 60
  • bild (7).jpg
    bild (7).jpg
    239.7 KB · Visningar: 72

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Frugan hit å frugan dit

Va ä detta för bikers.:D

TMax har säkert knep att lära ut. Han är lurig. Å sen när man hör skrönorna om de första ( riktiga) Hells Angels. De ansökte om lov hos klubben om de inte skulle framföra hoj en dag. Biter inte argumentet "Thruxtontråden säger att jag inte har rätt att avstå att köra hoj idag" på era fruar?:)

Snygga grepp i a f XTrem å då förstår jag bättre varför gummihandtagen blir hyllvärmare. Är de svarta med rödeloxerat? I så fall kan jag vara intresserad om inte erbjudandet om gummihandtag på köpet kvarstår när jag köper. Det blir nog svarta med röd justerskruv å jag kommer nog att köpa korta. Såg att du hade långa. Bromsen kommer definitivt att bli kort men kopplingen är jag osäker på.

TMax500

Gick med
20 Apr 2009
Hoj
"Inget regn i helgen"

"Inget regn i helgen" säger de i västsveriges egen NY Times! ;) Se http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.712197-inget-regn-i-helgen Notera särskilt att meterologen heter Frost! *fniss*
Och såväl yr.no som shmi.se och dmi.dk håller med. I vart fall just nu.

Var ses vi på lördag, och när? BJN får bestämma. Både jag och vår trajja-wannabee TCE :D kan köra den norra eller den södra. Norra är lite roligare för min del, den södra kör jag lite då och då i alla fall. Men jag kan leva med vilket som.

- Speedtwin?

Last edited:

speedtwin

Min pappa är starkare än din pappa....
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph thruxton-06 Såld/BMW K1200R -06 Såld/Arctic cat Wildcat
"Inget regn i helgen" säger de i västsveriges egen NY Times! ;) Se http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.712197-inget-regn-i-helgen Notera särskilt att meterologen heter Frost! *fniss*

Var ses vi på lördag, och när? BJN får bestämma. Både jag och vår trajja-wannabee TCE :D kan köra den norra eller den södra. Norra är lite roligare för min del, den södra kör jag lite då och då i alla fall. Men jag kan leva med vilket som.

- Speedtwin?

Jag är fortfarande inte helt säker om jag kan på lördag.
Jag vet det i morgon eftermiddag. Så jag hör av mig när jag vet..

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj

- Speedtwin?

Tja, om ni inte har något emot transportsträckan så kör nog jag också hellre den norra. Den kör jag betydligt mer sällan. Så sällan att jag inte är bombsäker på alla vägvalen mellan Bovall och Tanum men det hittar vi nog tillsammans.

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
Triumph Thruxton -09 Suzuki GS1000G -81
Handtagen är svarta med silvrig alu.
Korta är snyggare, fast jag är lite avig och bromsar ofta med lång och ringfinger så då blir det knepigt med korta :)

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Tja, om ni inte har något emot transportsträckan så kör nog jag också hellre den norra. Den kör jag betydligt mer sällan. Så sällan att jag inte är bombsäker på alla vägvalen mellan Bovall och Tanum men det hittar vi nog tillsammans.

Var och när ?, antar att i alla fall jag och Tmax gör sällskap från Gbg :tummenupp

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO