BJN
Avliden medlem
Min startar inte
Vrider på nyckeln så surrar det, och sen när jag trycker på startknappen klickar det i relät. sen händer ingenting
Går lyset på era EFI hojar när ni vrider på tändningen? Mitt gör det inte..
Parkeringslyset går inte heller på om jag vrider vidare...
Har 12,65 i spänning så trooor inte det saknas något där.
Min Haynes-maual går bara till-07 och täcker alltså inte EFI-modellerna så jag tycker bara det är dumt att räkna upp vad som står där då en EFI-hoj kan ha så många andra möjliga problem. Att inte lyset fungerar men att startreläet klickar tyder i a f på ( tycker jag) att man in skall börja leta felet från reläet till startmotorn. Fast jag har ju inget kopplingsschema för din modell så helt säker på det kan jag ju inte vara.
EDit : Hade lyset funkat så hade ju felsökningen varit helt klart riktad mot allt mellan startrelä och jord på startmotor.
Känner en viss oro över de el-problem som har varit här i tråden. Tänkte faktiskt på det när vi var ute och körde senaste TCE, TMax och jag. Vi har ju kört en hel del rundor nu och lyckligtvis har ingen blivit stående. Värsta problemet var väl det Charlie C hade innan vi möttes i Askersund inför Vättern turen i somras men sen gick den ju bra hela tiden.
Hoppas någon annan med EFI-traja har något bra förslag på vad felet kan vara.
Last edited: