Triumph Thruxton-tråden

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
För er som längtar till sommaren :)

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Ja, 19 fram är väl den vanligaste modden, finns ju också mindre (41) för bak.

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Vars har ni köpt drivpaket?

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Å fan! Jag drevar alltid mina hojar åt andra hållet. Mindre fram och större bak.

Köper alltid drivpaket hos S-Racing. Då får jag låna han eminenta bryt/nit-verktyg också.

Tack för filmsnutten Panzaa. Påminde mig om att i år ska jag inteckna skatteåterbäringen i en kamera att ha på hojen.

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Visst fasen är det smutt med den lilla extra knuffen, men det blir olidligt om man åker längre sträckor + att hojen drar mer sås. Jag och farsan skall ju köra till England så jag känner att en drevning är nästan ett måste :)

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj
Tjena Boys! Var ett tag sedan man skrev ngt här men jag brukar vara inne och läsa vad ni skriver så man hänger med i svängarna. Känns riktigt bittert nu, sitter hemma med bihåleinflammation och snön ligger i ett decimetertjockt täcke utanför. Kom hem den 13/1 från 4 veckor i Dubai och Thailand och jag kan meddela att jag längtar tillbaka en del! Men när jag var där så saknade jag hojen så klart! Hoppas våren kommer tidigt i år!

Har förresten bokat in mig på 4 dagar på Gotland Ring i sommar. 5-8 juli. Kostar en slant men verkar grymt kul! Ngn här som är sugen? Vore grymt att se en thruxton eller två där!!

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Fränt!

Vart ser man bokningen?
Hur tar du dig ned, hur ni buss/släp?

Vore skitkul att testa att köra med trajan, inte för att man hänger på de stora pojkarna vare sig tekniskt eller hojmässigt. Är sjukt nojig för att köra omkull bara, inte direkt så att det är att pipa hem och skaffa nya reservdelar direkt :/ Du har inte planerat bankörning ngnstans närmare i sommar?

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
Fränt!

Vart ser man bokningen?
Hur tar du dig ned, hur ni buss/släp?

Vore skitkul att testa att köra med trajan, inte för att man hänger på de stora pojkarna vare sig tekniskt eller hojmässigt. Är sjukt nojig för att köra omkull bara, inte direkt så att det är att pipa hem och skaffa nya reservdelar direkt :/ Du har inte planerat bankörning ngnstans närmare i sommar?

Här är bokningssidan till alla smc-kurser 2012: https://www2.svmc.se/school

Vi är 4 stycken (än så länge) som åker, varav en har skåpbil. Vi andra tre åker hoj men transporterar packning och verktyg m.m. i bilen. Det är ju inte så långt att åka.. Först ner till färjan i Nynäs och sen på Gotland är det ju inga avstånd.

Funderar även på Gelleråsen i vår men dit är det också en bit att åka... Annars lär det väl bli några knix-kurser på gocartbana. SMC är tillbaka i år på Tuvängen utanför Södertälje, så dit blir det garanterat ett par ggr..

Förstår din nojja att köra omkull men du behöver ju inte pressa till yttersta gränsen. Är ju sjukt kul att köra bana även om man håller säkerhetsmarginal så man känner att man har kontroll. Då är det nog fan mindre risk att köra omkull än om man kör på gatan med tanka på alla andra jon i trafiken... ;)

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
19 kugg fram om jag inte har fattat fel?
Yes, jag tänker också lägga på 19 fram när det är dags för nytt drivpaket. Lite lägre varv, men ingen jätteskillnad enligt Xtrem som kör med 19 kuggar fram.

Visst, det blir fler nedväxlingar på det viset. Å andra sidan jag har under mina fyra Thruxton-säsonger hittills letat efter en sjätte växel ungefär 500 gånger känns det som. När man är uppe en bit över hundra så känns det läge att lägga in ännu en växel. Men den växeln finns inte... :)

Last edited:

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Ny alu framskärm dök upp idag, lite för blank för min smak men det kan jag nog "polera bort"...
P1000304.jpg

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj

Middleton

Medlem
Gick med
13 Sep 2011
Hoj
2006, Triumph Thruxton
Stiligt Erich!

Är det ungefär samma längd som original?
Var köpte du den?

Har bland annat beställt ett MAS kedjeskydd från SoloTriumph och dom tar en j-vla tid på sig... Med färska pengar på kontot överväger jag att ersätta originalstänkan med nått roligare.

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
Stiligt Erich!

Har bland annat beställt ett MAS kedjeskydd från SoloTriumph och dom tar en j-vla tid på sig... Med färska pengar på kontot överväger jag att ersätta originalstänkan med nått roligare.

Beställer du MAS då får du vänta... om inte den svenska distributören råkar ha på hyllan (vilket inte verkar vara vanligt) så beställs det från tillverkaren i Italien och där verkar de inte ha bråttom. Jag och andra här har fått vänta ett antal månader på saker vi beställt tidigare om jag inte missminner mig.. Men grejerna kommer tillslut så håll ut.

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Stiligt Erich!

Är det ungefär samma längd som original?
Var köpte du den?

Den är något kortare än org. och jag handlar från classikbikeRaisch i tyskland...har alltid MAS grejer i lager så ingen väntetid. Säkrast dock att skicka ett mail först och fråga. Jag har aldrig väntat mer än 14 dagar på grejer, förutom portningen av toppen förstås men det var ju något helt annat.

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2 weeks and counting för mina fuggar..

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Min erfarenhet av amerikanarna är att dom inte heller är så snabba som man önskar... från tpusa tog det ca 3 v. och avgassystemet från D&D tog ca 4 v. Cyllen inkl. frakt från mig + borrning+nicasil + frakt tillbaka tog ca 5 v vilket är ok.

Middleton

Medlem
Gick med
13 Sep 2011
Hoj
2006, Triumph Thruxton
Tack Erich!

Mina erfarenheter avs. leveranstid:

Brittish Custom - En evighet, ruttnade och avbeställde
SoloTriumph - Det har gått en månad nu men det beror på MAS
NewThruxton - Snabbt
Best for Britts - Snabbt
Classic Bike Raisch - Snabbt

teargaz

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2009
Hoj
2007, Triumph Bonneville
Finns det nån som kör med 120 däck fram?

Funderar på att gå ner på 17" fram med 3.5" fälgbana så att man kan slänga på lite roligare gummi på hojen.
Vill mest veta om det får plats?

Nån som har input?

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S