Triumph Thruxton-tråden

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Inget fel på tröjan som Thruxtonerich länkar till men inte tillräckligt mycket Triumph eller Thruxton.

Har letat runt men har inte hittat någon som är i klass med de vi beställde. Jag beställde ju två. Den ena är nästan slut och den andra helt oanvänd men den sparar jag för att ha helt ny till något speciellt tillfälle som ett bröllop eller en begravning. Hittade bild på en som jag gillade från Peter Stevens Australia men när jag kollar på sajten så finns den inte. Kollade på ACE cafe' men ingen som är direkt kopplad till Triumph och den jag tycker är snyggast har jag redan. Fast som vanligt när jag kollar runt så hittar jag givetvis en jacka jag vill ha. Denna gång RAF-jackan mod 1942 från ACE.

Fick en länk av en kompis till någon på Blocket som säljer ut Triumph-jackor. Den som är riktigt snygg där är ju Ashford. Har dock inte kollat om den finns i min storlek för jag kan inte ha den på min gula traja. Vet inte heller om priserna är bra men här är länken om någon vill kolla.

EDIT: Jackan kostar 6000 kr + frakt!

Dem här har otroligt bra priser just nu :)
http://www.worldoftriumph.com/section.php/4313/1/motorcycle_clothing_sale
 

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Ingen verkar fatta att det snart är vår och vi ska ut och köra igen. Jag föreslår Bohusturen som TMax, en mycket febersjuk TCE och en något febersjuk BJN gjorde i höstas . Fast vi ska ändra så att vi åker "baksidan" ( uttrycket från Twintosk) ner runt Bullaresjön. Den turen måste man köra tidigt på våren eller sent på hösten. På sommaren är det en pina med alla bilturister.

Hoj på er alla!

Den trippen glömmer jag inte i första taget, skulle med glädje göra om den utan högfeber, din privata BJN-Ring var förträfflig :tummenupp
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Jag föreslår Bohusturen som TMax, en mycket febersjuk TCE och en något febersjuk BJN gjorde i höstas . Fast vi ska ändra så att vi åker "baksidan" ( uttrycket från Twintosk) ner runt Bullaresjön.
Ja, där (på BJN Ring :)) fick man ladda för att hänga med BJN som kunde vägen som sin egen ficka, närapå. :) Det svängde fint! Föreslå ett datum så kollar jag kalendern och återkopplar.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
28-29 april, 1 maj,5-6 maj, 12-13 maj och 17-20 maj är nog de dagar jag har under våren om det inte blir varmt väldigt tidigt så vi kan köra ännu tidigare. Efter det är jag nog låst att rätta prov varje helg till och med 10:e juni.

Det är underbara hojvägar och ja, första biten från Uddevalla till Munkedal den kan jag rätt väl. Har väl kört där ett par hundra gånger.
 

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
En vacker hoj, fortfarande till Salu

Men vilket pris !

Roadster/Retro, 3 miles, BLACK, Arrow Silencers, Mini Indicators. BRAND NEW ONE OFF SPECIAL THRUXTON CAFE RACER.120 Full front end coversion from Street Triple inc relaced wheels using 800 tiger HUB gold spokesbillet levers.Radial Pump master Cylinder. Yoke conversion and 675 Daytona clip ons160 Rear end Ohlins rear shocks with rear fender eliminated plus LED light clustersBlack out treatment on engine cases,headlight and mounts,footpegsVarious other detailed changes please call us for full spec.Awesome machine!!!!!. £14,500


1.JPG2.JPG3.JPG4.JPG
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Ja kanske lite dyr men hojen är ju mer att jämställa med nya Norton( som ju inte får så bra betyg av Classic Bike) än med en ny Thruxton. Fast för de pengarna skulle man ju vilja att den var skrämd åtminstone + 10 hk i motorn också.

En grym Thruxton är det i alla fall!
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
28-29 april, 1 maj, 5-6 maj, 12-13 maj och 17-20 maj är nog de dagar jag har under våren om det inte blir varmt väldigt tidigt så vi kan köra ännu tidigare.
En koll i kalendern ger grönt ljus för alla de där dagarna, utom 20 maj. Preliminärt, skall jag kanske tillägga. Det kan dyka upp saker (familj eller jobb) som stökar till det. Men än så länge ser det bra ut.

5-6 eller 12-13 maj kanske är de smartaste valen? Runt Valborg (4 dagarshelg för många) är folk kanske bortresta på annat? Landet, resor med familjen etc. Samma kan tänkas gälla för 17-20 maj (Kristi Himmelfärd). Medan 5-6 och 12-13 maj är mera "vanliga" helger där det är enklare att klämma in en hojtur med grabbarna! :)

PS. När kör vi Vättern Runt då? I juli? Eller kör vi någon annan tur i år? Ds.
 
Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
En koll i kalendern ger grönt ljus för alla de där dagarna, utom 20 maj. Preliminärt, skall jag kanske tillägga. Det kan dyka upp saker (familj eller jobb) som stökar till det. Men än så länge ser det bra ut.

5-6 eller 12-13 maj kanske är de smartaste valen? Runt Valborg (4 dagarshelg för många) är folk kanske bortresta på annat? Landet, resor med familjen etc. Samma kan tänkas gälla för 17-20 maj (Kristi Himmelfärd). Medan 5-6 och 12-13 maj är mera "vanliga" helger där det är enklare att klämma in en hojtur med grabbarna! :)


PS. När kör vi Vättern Runt då? I juli? Eller kör vi någon annan tur i år? Ds.

Håller med om helgerna. En annan sak är nog att det är betydligt mer biltrafik under storhelgerna.

När det gäller en tur med inblandade från större delar av landet så är ju Vätternturen svårslagen om man tänker på att körsträckorna ska bli ungefär lika för de flesta. Vätternturen är bra och jag kör den gärna i år igen. Väljer man något annat så kommer några att få "offra" sig. Jag har i ett tidigare inlägg sagt att jag gärna kan köra lite längre och eventuellt utsträcka min tur till 3 dagar om någon t.ex guidar runt i Skåne eller Mälaren runt.
 

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Men vilket pris !

Roadster/Retro, 3 miles, BLACK, Arrow Silencers, Mini Indicators. BRAND NEW ONE OFF SPECIAL THRUXTON CAFE RACER.120 Full front end coversion from Street Triple inc relaced wheels using 800 tiger HUB gold spokesbillet levers.Radial Pump master Cylinder. Yoke conversion and 675 Daytona clip ons160 Rear end Ohlins rear shocks with rear fender eliminated plus LED light clustersBlack out treatment on engine cases,headlight and mounts,footpegsVarious other detailed changes please call us for full spec.Awesome machine!!!!!. £14,500


View attachment 352374View attachment 352375View attachment 352376View attachment 352377

hmmm , kanske man skulle köra Thruxton igen.... grymt ball!
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Vad fick ni pynta hem till dörr?
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
PS. När kör vi Vättern Runt då? I juli? Eller kör vi någon annan tur i år? Ds.

Jag har kollat lite. Första året ändrade vi ju för att vi var rädda att bli störda av vätternrundan på cykel som gick den helgen vi bokat. Jag tror dock inte att vi blir störda om vi skulle välja helgen 16-17 juni, Vätternrundan går 15-16 och de har stopptid mitt på dagen kring kl 12 på lördagen i Jönköping. De som inte passerat där då tas av banan. De startar i Motala och går i mål i Motala och är t.ex aldrig ända uppe i Askersund. Om vi kör som vanligt och ses i Askersunde 12-13 på lördag tror jag inte att vi kommer att träffa på några cyklister.

Sen har vi helgen 30 juni-1juli om vi vill undvika juli.
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Funderar på att byta drivpaket på hojen, iaf främre drevet och kedjan som ser rätt så sorgliga ut. Det bakre drevet har inte rullat många mil med tanke på fälgbytet. Vad rekomenderar ni?

Egentligen skulle jag vilja dreva om för en högre utväxling, tips? :)
 

teargaz

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2009
Ort
Stockholm
Hoj
2007, Triumph Bonneville
Jag tänker lite i samma banor. Tänkte nog testa att gå upp en kugge fram om jag inte hittar en till växel på Blocket ;)
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Vill minnas att extrem (Acke) gjorde så med sin moppe? Han låg ett par 100 varv under min när vi var ute och gasade. Funkar finfint på småvägarna runt hemmet, men blir ett jävla plågoris när man åker långt.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top