Triumph Thruxton-tråden

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Vi måste försöka kirra en vårträff? Jag och farsan drar ju till Isle Of Man på hojarna i slutet på maj/ början på Juni, men innan/efter detta? ;)
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Vi måste försöka kirra en vårträff? Jag och farsan drar ju till Isle Of Man på hojarna i slutet på maj/ början på Juni, men innan/efter detta? ;)
Drömmer vi redan om våren/sommaren? Gött!
Jag har önskemål om att undvika 14 April-helgen (Då är det UFC i Globen) och juli månad (eftersom det är industrisemester och enda månaden vi kan resa utomlands). De senaste två Vättern-rundorna var väl i juli?
Det hade varit sjukt roligt att hänga med på en rejäl runda!
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Vi måste försöka kirra en vårträff? Jag och farsan drar ju till Isle Of Man på hojarna i slutet på maj/ början på Juni, men innan/efter detta? ;)
Vårträff är en bra idé! Tänker du sen april eller tidig maj? Tidig vår kan innebära svalt väder, kanske t o m kallt. Så det är kanske optimistiskt att tro att vi får till en hela-Sverige-träff. Det är tufft att åka långt när det är vårkyligt ute (eller är jag för pessimistisk nu?). Tänker vi oss lite senare i maj är det en helt annan sak...

Fast en dagstur i österled och en i västerled borde vi kunna få till. Vem har förslag på bra turer? BJNs bohusturer är bra. TCE har föredömligt guidat oss runt Sjuhäradsbygden. Men har vi några västgötar eller hallänningar som kan reka och guide en tur i västra Sverige? Och vad säger ni runt Mälaren - någon frivillig turledare/inspiratör? :) Nå'n skåning som vill åka en bit upp i Halland och så att säga ses på halva vägen?

Förslag på en lämplig lördag eller söndag (+ reservdag i fall vädret är emot oss)?
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Vårträff är en bra idé! Tänker du sen april eller tidig maj? Tidig vår kan innebära svalt väder, kanske t o m kallt. Så det är kanske optimistiskt att tro att vi får till en hela-Sverige-träff. Det är tufft att åka långt när det är vårkyligt ute (eller är jag för pessimistisk nu?). Tänker vi oss lite senare i maj är det en helt annan sak...

Fast en dagstur i österled och en i västerled borde vi kunna få till. Vem har förslag på bra turer? BJNs bohusturer är bra. TCE har föredömligt guidat oss runt Sjuhäradsbygden. Men har vi några västgötar eller hallänningar som kan reka och guide en tur i västra Sverige? Och vad säger ni runt Mälaren - någon frivillig turledare/inspiratör? :) Nå'n skåning som vill åka en bit upp i Halland och så att säga ses på halva vägen?

Förslag på en lämplig lördag eller söndag (+ reservdag i fall vädret är emot oss)?

Jag får hoppas på en varm å go vår så att vi kan ta turer i slutet av april eller precis i början av maj. Sen är nog jag låst av jobbet var enda helg från mitten av maj tills dess skolan är slut ett par veckor in i juni.

Vi är ju så pass utspridda så att var vi än väljer att lägga en tur som ska vara tillgänglig för alla så blir det några som får köra riktigt långt om vi inte väljer just kring Vättern. Den är bra men det vore ju kul med lite nytt också. Själv kan jag tänka mig att köra rätt långt och kanske ta det som en tredagars när jag väl blir ledig.
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Jag säger som Gert Fylking: Äntligen!!
Men du måste varva upp den lite, vi vill höra mer! :)
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Får filma lite bättre med stativ och systemkamera när jag får tid :)
Låter fantastiskt utan dB-killers! Vill som sagt helst ha det helsvart, men får kirra detta nästa vinter när jag tillverkar större och längre värmesköldar. Tyckte originalen såg lite klena ut. Blir keramisk coating på weird performance igen då :)
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Mors! Tänkte ge mig på en ventilspelskontroll ikväll. Förra året vill jag minnas att jag låg på håret för ett par ventiler. Enligt Haynes skall man använda en låspinne för att låsa dreven på kamaxeln. Har ni kört traja original, eller tillverkat eget verktyg?
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Mors! Tänkte ge mig på en ventilspelskontroll ikväll. Förra året vill jag minnas att jag låg på håret för ett par ventiler. Enligt Haynes skall man använda en låspinne för att låsa dreven på kamaxeln. Har ni kört traja original, eller tillverkat eget verktyg?

Jag körde med Thruxtonerichs tips. En M4 i en blindnitmutter för M4. Funkade alldeles utmärkt. Bild på det finns om du kollar bakåt på inlägg från i höstas. Filar man av kanten på blindnitmuttern lite så den kommer allra längst in är det ännu bättre.
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Tjena pojkar (fortfarande inga flickor på Thruxton?!),
Lite OT: ses vi på mässan i nästa vecka? http://www.patvahjul.se/ Jag är preliminärt där fredag em/kväll. Kanske något mer - en stund på torsdag/helgen. Måste ju gå dit och provsitta nya Explorern!
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Vilken sida var det på Björn? Letat igenom 20 st nu :(
 

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
fixar du själv lätt med dessa grejer: M4 skruv(20-25 mm) + m4 gängnit.(mutternit)
bara att skruva ihop. Finns på biltema till billig peng.
p1000744.jpg

här!!!
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Måste man köpa hela mutternikitet?
 

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Det måste väl gå att köpa nitar i "lösvikt", eller påse, jag vet faktiskt inte, skaffade mina genom en kompis med plåtverkstad som använder dom för tunnplåt mm. Vet inte om BT har "påfyllnadspåse". Du behöver ju inte själva tången. M4 skruv finns ju i "liten påse".

Hittade några i mina gömmor så om du vill kan jag skicka 2 st mutternitar. Pm:a din adress.
 
Last edited:

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Hyggligt :)
Vi kan vänta tills jag har kikat på mina ventiler ikväll om jag behöver byta några shims med dig.
Har läst lite olika versioner ang. om man behöver rycka tändkåpan eller inte. Vad rekomenderar ni?
 

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Nä behövs inte om du vet att du har "märkena" rätt. Prickar mot varann och streck mot varann.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top