Drömmer vi redan om våren/sommaren? Gött!Vi måste försöka kirra en vårträff? Jag och farsan drar ju till Isle Of Man på hojarna i slutet på maj/ början på Juni, men innan/efter detta?
Vårträff är en bra idé! Tänker du sen april eller tidig maj? Tidig vår kan innebära svalt väder, kanske t o m kallt. Så det är kanske optimistiskt att tro att vi får till en hela-Sverige-träff. Det är tufft att åka långt när det är vårkyligt ute (eller är jag för pessimistisk nu?). Tänker vi oss lite senare i maj är det en helt annan sak...Vi måste försöka kirra en vårträff? Jag och farsan drar ju till Isle Of Man på hojarna i slutet på maj/ början på Juni, men innan/efter detta?
Vårträff är en bra idé! Tänker du sen april eller tidig maj? Tidig vår kan innebära svalt väder, kanske t o m kallt. Så det är kanske optimistiskt att tro att vi får till en hela-Sverige-träff. Det är tufft att åka långt när det är vårkyligt ute (eller är jag för pessimistisk nu?). Tänker vi oss lite senare i maj är det en helt annan sak...
Fast en dagstur i österled och en i västerled borde vi kunna få till. Vem har förslag på bra turer? BJNs bohusturer är bra. TCE har föredömligt guidat oss runt Sjuhäradsbygden. Men har vi några västgötar eller hallänningar som kan reka och guide en tur i västra Sverige? Och vad säger ni runt Mälaren - någon frivillig turledare/inspiratör? Nå'n skåning som vill åka en bit upp i Halland och så att säga ses på halva vägen?
Förslag på en lämplig lördag eller söndag (+ reservdag i fall vädret är emot oss)?
Mors! Tänkte ge mig på en ventilspelskontroll ikväll. Förra året vill jag minnas att jag låg på håret för ett par ventiler. Enligt Haynes skall man använda en låspinne för att låsa dreven på kamaxeln. Har ni kört traja original, eller tillverkat eget verktyg?
fixar du själv lätt med dessa grejer: M4 skruv(20-25 mm) + m4 gängnit.(mutternit)
bara att skruva ihop. Finns på biltema till billig peng.
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|