Triumph Thruxton-tråden

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
jag våldpressade ner tändenheten så bultarna tog gäng bara ett par varv när jag monterade det på min då gick det , tror att tändenheten sitter annorlunda på thruxton trofeocyklarna nere i italien därav passformen. Zard Trofeo finns ju inte som gatgodkänt system..

Hade du några distanser som satt under fästet? Jag fick fasiken inga med. Fästet ligger dikt mot ramen och blir snett annars. Men det kanske är så det skall vara?
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Jag tyckte jag våldade som fan, vågade inte ta i mer i risk för att ha sönder tändenheten.
Får kapa lite i fästet imorgon och vidga hålen en smula.
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Blev just ett uttalat fattighjon.
Ett par flång nya FCR 39:eek:r med billetinsug, Nology ProFire med tändkablar beställda från Carlos i staterna på Triunphperformance. Får äta soppa och vika kuvert resten av vintern ;)
 

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Hade du några distanser som satt under fästet? Jag fick fasiken inga med. Fästet ligger dikt mot ramen och blir snett annars. Men det kanske är så det skall vara?

nej inga distanser utan direkt mot ramen
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Taget, tackar!
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Nu sätter jag vinkelslipen i fästet för dämparna. Jävla pissgrejjor.
Fästet för högra dämparen lirar inte heller med original drevkåpan.. diffar över 2 cm för cc-måttet för fästet.
Blir till att tillverka ett eget med snygga distanser. Kommer säkerligen bli skitbra när det väl är klart, men att pröjsa 14 lakan för något dylikt nytt hade jag aldrig gjort.
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Hur fräck som helst, en sådan köper jag direkt! Tack yonsson, du är en (shopping-)hjälte!

Ungefär så jag kände! Fast jag gillar inte när någon länkar till snygga jackor för mycket pengar som är svåra att motstå. :)

EDIT: Jag har också redan köpt ett! :)
 
Last edited:

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Hur fräck som helst, en sådan köper jag direkt! Tack yonsson, du är en (shopping-)hjälte!

EDIT: Nu har jag köpt en. De hade bara 6 st så jag ville inte vänta. Vips så har BJN och yonsson hunnit dit och så tar de slut...! ;)

Tur att man förtillfället kör hoj av annat fabrikat :)
(syftar på jackan)
 
Last edited:

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
EDIT: Jag har också redan köpt ett! :)
BJN, du som har många märken. Duger det att värma fast dem med strykjärn, eller krävs det nål och tråd? Jag har inte haft några jackmärken sedan jag lade av min Lee-väst med John Player Special på ryggen. Och då talar vi 1970-tal. Den västen gjorde sig på min röda Suzuki K50 och min gula Dakota.
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Att bara använda strykjärn kan du glömma, nål och tråd gäller ;)

Lackar ur allt mer på detta jävla avgassystem. Inget passar, eller är tilltänkt att funka bra.
Blir att modifiera varenda jävla fäste. Grenrören tar i kåpan på högersidan, värmeskyddet är för kort (bulthålen lirar inte), fästet under sadeln är nu fixat efter ett par timmars jobb. Sorry att jag gnäller loss här, men vfan! Hade det vart ett junk-system för 1000 spänn på Jula så fine, men detta skall ju vara ett kvalitetssystem..
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Va fan. Om ni båda köper, så måste jag ju också köpa...klart. Nåt måste man väl kunna hitta att sätta den på.
@Tmax500 -Jag syr alltid. Det tar itne så lång tid och känns mycket proffsigare.
@Panzaa -Väldigt udda!
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Riktigt fräckt märke!
Synd att det var så litet bara, hade gärna haft ett mkt större :)
Funderar på att måla baksidan på min svarta hojjacka (redan nedlysat av märken) med något soft Trajamotiv.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Syr! Fast inte jag då! Är så att säga i behov av att leta upp en ny sömmerska nu.:tuttar
 

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
fast du köpte beggat som redan varit monterat- eller hur? , förmodligen snedmonterat som satt sig... om det hade varit nytt så hade rådet varit att sätta ihop allt löst hängade i första och sista fästet och sedan dra allt om lott vartefter... för även när det är nytt så verkar det som det inte passar om man börjar dra det i ena ändan och sen arbetar sig vidare... så som sagt häng allt löst som fan först och sen skruva åt vartefter lite i taget på varje ställe, då lovar jag dig att det hade lirat.. (om det varit nytt förstås)
Nu sätter jag vinkelslipen i fästet för dämparna. Jävla pissgrejjor.
Fästet för högra dämparen lirar inte heller med original drevkåpan.. diffar över 2 cm för cc-måttet för fästet.
Blir till att tillverka ett eget med snygga distanser. Kommer säkerligen bli skitbra när det väl är klart, men att pröjsa 14 lakan för något dylikt nytt hade jag aldrig gjort.
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Kan delvis köpa ditt påstående, men jag finner inga tecken på felmontage.
Hade det diffat ett par mm här och där så hade jag helt hållit med dig, men här handlar det om cm.

Testade att göra som du sade, började framifrån och jobbade mig bakåt. Grenrören måste ju sluta tätt mot avgasporten. På vänster sida funkade det ok, får fortsätta fila upp fästena en del. På vänster däremot är det totalkajko. Enligt bilden trots att fästet i grenröret är uppfilar nästan en hel cm så diffar det fortf. 15 mm. Blir att tillverka ett nytt fäste. Kutsen bak tar även i fästet för ljuddämparna... blir till att fila upp fästet ännu mer här. Verkar bli långdraget detta.

Lyckades dock få på nya tanklocket :)
En liten bild på dämparna med. De satt iaf som en smäck!
 

Bifogat

  • IMAG0365.jpg
    IMAG0365.jpg
    95.2 KB · Visningar: 55
  • IMAG0366.jpg
    IMAG0366.jpg
    49.2 KB · Visningar: 49
  • IMAG0312.jpg
    IMAG0312.jpg
    107.6 KB · Visningar: 58
  • IMAG0321.jpg
    IMAG0321.jpg
    86.3 KB · Visningar: 59
  • IMAG0360.jpg
    IMAG0360.jpg
    75.2 KB · Visningar: 62
  • IMAG0363.jpg
    IMAG0363.jpg
    64.5 KB · Visningar: 53

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Kan delvis köpa ditt påstående, men jag finner inga tecken på felmontage.
Hade det diffat ett par mm här och där så hade jag helt hållit med dig, men här handlar det om cm.

Testade att göra som du sade, började framifrån och jobbade mig bakåt. Grenrören måste ju sluta tätt mot avgasporten. På vänster sida funkade det ok, får fortsätta fila upp fästena en del. På vänster däremot är det totalkajko. Enligt bilden trots att fästet i grenröret är uppfilar nästan en hel cm så diffar det fortf. 15 mm. Blir att tillverka ett nytt fäste. Kutsen bak tar även i fästet för ljuddämparna... blir till att fila upp fästet ännu mer här. Verkar bli långdraget detta.

Lyckades dock få på nya tanklocket :)
En liten bild på dämparna med. De satt iaf som en smäck!


Stötdämparna riktigt snygga o och säkert bra. Nu börjar den se ännu mer råbrutal ut. Typ käkar små japsfyror till frukost och lite större till lunch.:tummenupp

Klar för Sweden Thruxton Cup.

Zardsystemet blir säkert kanon när du får micklat lite med fästena.

Hoppas få se den live även sommaren som kommer. Liksom Thruxtoerichs då rätt trimmade hoj. Och alla andra oxå givetvis som inte moddat lika mycket. En Thruxton är en Thruxton och när nu den nya Norton fick så pass dåligt betyg i Classic Bike så är väl Thruxton kung.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top