jag våldpressade ner tändenheten så bultarna tog gäng bara ett par varv när jag monterade det på min då gick det , tror att tändenheten sitter annorlunda på thruxton trofeocyklarna nere i italien därav passformen. Zard Trofeo finns ju inte som gatgodkänt system..
Hade du några distanser som satt under fästet? Jag fick fasiken inga med. Fästet ligger dikt mot ramen och blir snett annars. Men det kanske är så det skall vara?
Hur fräck som helst, en sådan köper jag direkt! Tack yonsson, du är en (shopping-)hjälte!@BJN Du som gillar patches. Hittade denna till dig. http://www.ebay.co.uk/itm/Triumph-T...Merchandise&hash=item256a8520b7#ht_592wt_1270
Hur fräck som helst, en sådan köper jag direkt! Tack yonsson, du är en (shopping-)hjälte!
Hur fräck som helst, en sådan köper jag direkt! Tack yonsson, du är en (shopping-)hjälte!
EDIT: Nu har jag köpt en. De hade bara 6 st så jag ville inte vänta. Vips så har BJN och yonsson hunnit dit och så tar de slut...!
BJN, du som har många märken. Duger det att värma fast dem med strykjärn, eller krävs det nål och tråd? Jag har inte haft några jackmärken sedan jag lade av min Lee-väst med John Player Special på ryggen. Och då talar vi 1970-tal. Den västen gjorde sig på min röda Suzuki K50 och min gula Dakota.EDIT: Jag har också redan köpt ett!
Nu sätter jag vinkelslipen i fästet för dämparna. Jävla pissgrejjor.
Fästet för högra dämparen lirar inte heller med original drevkåpan.. diffar över 2 cm för cc-måttet för fästet.
Blir till att tillverka ett eget med snygga distanser. Kommer säkerligen bli skitbra när det väl är klart, men att pröjsa 14 lakan för något dylikt nytt hade jag aldrig gjort.
Kan delvis köpa ditt påstående, men jag finner inga tecken på felmontage.
Hade det diffat ett par mm här och där så hade jag helt hållit med dig, men här handlar det om cm.
Testade att göra som du sade, började framifrån och jobbade mig bakåt. Grenrören måste ju sluta tätt mot avgasporten. På vänster sida funkade det ok, får fortsätta fila upp fästena en del. På vänster däremot är det totalkajko. Enligt bilden trots att fästet i grenröret är uppfilar nästan en hel cm så diffar det fortf. 15 mm. Blir att tillverka ett nytt fäste. Kutsen bak tar även i fästet för ljuddämparna... blir till att fila upp fästet ännu mer här. Verkar bli långdraget detta.
Lyckades dock få på nya tanklocket
En liten bild på dämparna med. De satt iaf som en smäck!
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |