jag våldpressade ner tändenheten så bultarna tog gäng bara ett par varv när jag monterade det på min då gick det , tror att tändenheten sitter annorlunda på thruxton trofeocyklarna nere i italien därav passformen. Zard Trofeo finns ju inte som gatgodkänt system..
Hade du några distanser som satt under fästet? Jag fick fasiken inga med. Fästet ligger dikt mot ramen och blir snett annars. Men det kanske är så det skall vara?
Hur fräck som helst, en sådan köper jag direkt! Tack yonsson, du är en (shopping-)hjälte!@BJN Du som gillar patches. Hittade denna till dig. http://www.ebay.co.uk/itm/Triumph-T...Merchandise&hash=item256a8520b7#ht_592wt_1270
Hur fräck som helst, en sådan köper jag direkt! Tack yonsson, du är en (shopping-)hjälte!
Hur fräck som helst, en sådan köper jag direkt! Tack yonsson, du är en (shopping-)hjälte!
EDIT: Nu har jag köpt en. De hade bara 6 st så jag ville inte vänta. Vips så har BJN och yonsson hunnit dit och så tar de slut...!
BJN, du som har många märken. Duger det att värma fast dem med strykjärn, eller krävs det nål och tråd? Jag har inte haft några jackmärken sedan jag lade av min Lee-väst med John Player Special på ryggen. Och då talar vi 1970-tal. Den västen gjorde sig på min röda Suzuki K50 och min gula Dakota.EDIT: Jag har också redan köpt ett!
Nu sätter jag vinkelslipen i fästet för dämparna. Jävla pissgrejjor.
Fästet för högra dämparen lirar inte heller med original drevkåpan.. diffar över 2 cm för cc-måttet för fästet.
Blir till att tillverka ett eget med snygga distanser. Kommer säkerligen bli skitbra när det väl är klart, men att pröjsa 14 lakan för något dylikt nytt hade jag aldrig gjort.
Kan delvis köpa ditt påstående, men jag finner inga tecken på felmontage.
Hade det diffat ett par mm här och där så hade jag helt hållit med dig, men här handlar det om cm.
Testade att göra som du sade, började framifrån och jobbade mig bakåt. Grenrören måste ju sluta tätt mot avgasporten. På vänster sida funkade det ok, får fortsätta fila upp fästena en del. På vänster däremot är det totalkajko. Enligt bilden trots att fästet i grenröret är uppfilar nästan en hel cm så diffar det fortf. 15 mm. Blir att tillverka ett nytt fäste. Kutsen bak tar även i fästet för ljuddämparna... blir till att fila upp fästet ännu mer här. Verkar bli långdraget detta.
Lyckades dock få på nya tanklocket
En liten bild på dämparna med. De satt iaf som en smäck!
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
2025 års Honda CB1000 Hornet
2025 års Honda CB1000 Horne... |
|
GGN-träning med Stark Varg!
Nu gäller den sista finslip... |
|
Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?
Efter en längre tids förhan... |