Triumph Thruxton-tråden

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Inte ett inlägg på 5 dygn? Tråden är väl inte död?

Det är ju nu säsongen börjar. :hihi

Själv har jag bara tänkt byta insug, gasare och filter samt bygga om gaffel och byta ECU. Heter det ECU på Triumph? ( De sistnämnda delarna från en inte helt obekant moddare i denna tråd:))

"1014" moddar mer på ett år än vad jag gjort på 3 år. Vad får han själv berätta om. Men ni andra kom igen nu berätta vad ni tänker göra. Jag har en retroaktiv löneförhöjning från 1 april att vänta och det bränner i fickan. Vad ska jag göra slut på pengarna till? Allt från att ladda batteriet och tömma förgasarna till att montera Big Bore och stroke är intressant.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Inte ett inlägg på 5 dygn? Tråden är väl inte död?

Det är ju nu säsongen börjar. :hihi

Själv har jag bara tänkt byta insug, gasare och filter samt bygga om gaffel och byta ECU. Heter det ECU på Triumph? ( De sistnämnda delarna från en inte helt obekant moddare i denna tråd:))

"1014" moddar mer på ett år än vad jag gjort på 3 år. Vad får han själv berätta om. Men ni andra kom igen nu berätta vad ni tänker göra. Jag har en retroaktiv löneförhöjning från 1 april att vänta och det bränner i fickan. Vad ska jag göra slut på pengarna till? Allt från att ladda batteriet och tömma förgasarna till att montera Big Bore och stroke är intressant.

Kommer du inte på nåt är det bara att ge mig pengarna :) allt kommer gå till trim, var inte orolig för det!

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Tvätta, vaxa och underhållsladda batteriet, räknas det? :D
Klart det gör och nu blev jag påmind om att jag måste köpa wax. Bra!

Kommer du inte på nåt är det bara att ge mig pengarna :) allt kommer gå till trim, var inte orolig för det!

Så illa skall det väl inte behöva bli men nu vet jag ju vad jag kan göra. :)

Ska ju byta tanklock och bromsvätskebehållare men tänkte att det finns nog någon som har lite kul planer som är lite roligare.

lennartl

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2010
Hoj
2006 Triumph T100
Nu skall jag börja lite lätt med att byta tanklock till ett aluminiumlock från TEC
Dessutom skall jag sätta på en styrdämpare med fästsats, dessutom har jag
köpt ett par stötdämpare bak som jag får se om dom är bättre än original

sacke6

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2009
Hoj
2006, triumph thruxton
heej alla glada thruxare:) är en ganska nyblivet ägare av en thruxton 06:a, hade en legend tt 00 som jag moddade ganska rejält men sålde pga husköp för tre år sedan, men nu är man tillbaka i gänget igen :)
det första jag gjorde var att ta mig ut på ebay och köpte ett fender eliminator kit av en firma i england, och nu väntar man på storpaketet från british custom som borde komma denna vecka:) men bla airbox removal kit med kn filter o nya munstycket och mer smått o gått landade på 968 usd så man får något att göra i vinter:) då jag jobbar i linköping för tillfället så hoppade jag in i torsdags på motorbolaget o beställde hem ett depåstöd som hämtas nästa vecka, sen börrjar det roliga, jo just det jag hämtade ut den på mr. cap örebro igår, så nu får den vila fram till nästa säsong. ha de gött gubbar!!

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
heej alla glada thruxare:) är en ganska nyblivet ägare av en thruxton 06:a, hade en legend tt 00 som jag moddade ganska rejält men sålde pga husköp för tre år sedan, men nu är man tillbaka i gänget igen :)
det första jag gjorde var att ta mig ut på ebay och köpte ett fender eliminator kit av en firma i england, och nu väntar man på storpaketet från british custom som borde komma denna vecka:) men bla airbox removal kit med kn filter o nya munstycket och mer smått o gått landade på 968 usd så man får något att göra i vinter:) då jag jobbar i linköping för tillfället så hoppade jag in i torsdags på motorbolaget o beställde hem ett depåstöd som hämtas nästa vecka, sen börrjar det roliga, jo just det jag hämtade ut den på mr. cap örebro igår, så nu får den vila fram till nästa säsong. ha de gött gubbar!!

Trevligt! Välkommen hit! Men bilder på den!!!!! Annars tror vi dig inte.:)

968 usd är ju en ansenlig summa så det lär ju vara en hel del mer än airbox removal. Hoppas att du inte åker på tull och svensk moms. Jag har haft tur några gånger.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Nu skall jag börja lite lätt med att byta tanklock till ett aluminiumlock från TEC
Dessutom skall jag sätta på en styrdämpare med fästsats, dessutom har jag
köpt ett par stötdämpare bak som jag får se om dom är bättre än original

Är det ett Monza? TEC? Får inte igång hjärnan vad står TEC för?

Snygg! Någon som vet var man hittar en sån drevkåpa? Hemmafix?

Kan inte säga säkert men ser ut att var en modifierad original. Det skulle man ju kunna testa. Ser bra ut!

lennartl

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2010
Hoj
2006 Triumph T100
Tec står för tecbikeparts.com dom säljer avgassystem 2-2 i rostfritt för 299 GBP
aluminium tanklock för 24.99 styrdämparkit 69.99 stötdämpare för 59.99 mm

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Tec står för tecbikeparts.com dom säljer avgassystem 2-2 i rostfritt för 299 GBP
aluminium tanklock för 24.99 styrdämparkit 69.99 stötdämpare för 59.99 mm

Tackar så mycket!

Tanklocket var snyggt men inte det jag letar efter. Sen fanns det ju en hel del annat där också och till riktigt bra pris.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Det såg ganska hemmafilat ut men med schysst finish, hojen var skitig och rå, verkligen byggd för huligankörning :D

Hemmafilat? Som ett par utblås av en diskbänk då eller? :D

Bara skojar Twintorsk! Dina hemmafilade saker ser nog så proffsiga ut.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Hemmafilat? Som ett par utblås av en diskbänk då eller? :D

Bara skojar Twintorsk! Dina hemmafilade saker ser nog så proffsiga ut.

Jovars, om man ger fan i att lägga hojen på dom så :D nästa par blir nog i 0,8 plåt istället för 0,5.. Trots viktökningen, haha! Helst med lite hjälp av en vals. Och en tig.. Stora planer, ingen verkstad!

Hasse D

Medlem
Gick med
14 May 2012
Hoj
2005, Triumph T100
Hej hopp Gossar är det ngn som provat Norman Hydes bakåtflyttat kit till Bonnevillen?? Ni som satsat på Thruxton har ju fint placerade fotpinnar men på min T100a får jag lite kramp i ljumskarna efter en 30-40 mil. Då jag gillar det gamla stuket på T100an vill jag inte ha några kantiga billetliknande grejer och jag har inte tid att fila till ngt eget i vinter. 'Andra tips??
Annat projekt blir att bygga upp en sadel på den beg scramblersadel jag köpte förra året för bättre comfort och 60tals stuk. 'tänkte snegla på den gamla Thruxtonsadeln fr 60talet och med några bitar neoprengummi och en halvslö brödkniv skall det skulpteras.
Jag måste åxå shimsa ventiler då spelen var på gränsen redan i våras. Dessvärre vågar jag inte plocka loss toppen för portning som jag tänkt för då hinner jag nog inte få ihop allting innan våren som visst kommer tidigt 2013. Men om jag kan få på en gradskiva ngnstans skulle det va kul att mäta upp kammarna för att se vad jag kör med. Några grader mindre överlapp kanske hade gett mig det bottendrag jag saknar.
Men jag blir frestad av er andra moddare så jag kanske skenar och bränner julklappspengarna i förväg...HE HE.
Det har varit skoj att träffa dem av er jag mött vid tillfällen i sommar. Ha en bra skruva-säsong!
Hasse D

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Torget i Askersund. /Tjejcyklarna uppradade Twintorsk :))

EDIT: Twintorsk deltar förtjänstfullt i andra trådar och i en så tycker någon att han kör tjejhoj. Fast den striden behöver inte jag lägga mig i för Twintorsk är så överlägsen att han ensam kommer att omringa fienden. :)

Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Första biten , Askersund-Tjällmo

Min accar inte bättre. Alla låter mig köra om då det är jag som filmar.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Hej hopp Gossar är det ngn som provat Norman Hydes bakåtflyttat kit till Bonnevillen?? Ni som satsat på Thruxton har ju fint placerade fotpinnar men på min T100a får jag lite kramp i ljumskarna efter en 30-40 mil. Då jag gillar det gamla stuket på T100an vill jag inte ha några kantiga billetliknande grejer och jag har inte tid att fila till ngt eget i vinter. 'Andra tips??
Annat projekt blir att bygga upp en sadel på den beg scramblersadel jag köpte förra året för bättre comfort och 60tals stuk. 'tänkte snegla på den gamla Thruxtonsadeln fr 60talet och med några bitar neoprengummi och en halvslö brödkniv skall det skulpteras.
Jag måste åxå shimsa ventiler då spelen var på gränsen redan i våras. Dessvärre vågar jag inte plocka loss toppen för portning som jag tänkt för då hinner jag nog inte få ihop allting innan våren som visst kommer tidigt 2013. Men om jag kan få på en gradskiva ngnstans skulle det va kul att mäta upp kammarna för att se vad jag kör med. Några grader mindre överlapp kanske hade gett mig det bottendrag jag saknar.
Men jag blir frestad av er andra moddare så jag kanske skenar och bränner julklappspengarna i förväg...HE HE.
Det har varit skoj att träffa dem av er jag mött vid tillfällen i sommar. Ha en bra skruva-säsong!
Hasse D

Hade definitivt varit kul att träffa dig Hasse och de andra. Kanske går att ordna. Vi får se.

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS

Hej igen Hasse, jag hade det på min Bonnie 08:a , Bult on, kanon kvalité och funktion, hundra gånger bättre än original :tummenupp

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO