Triumph Thruxton-tråden

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Bara en tanke twintorsk.

Ställ hojen på min ruta så fixar jag mekplats här någon vecka eller två åt gången.

Du tar med dig en gammal diskbänk och plåtverktyg för att göra två ARK (AirboxRemovalKit). Du fixar ju det mesta av en gammal diskbänk har jag förstått. Jag står för öl och tjöt.
Sen fixar vi dina ventiler av bara farten. "1014! blir säkert med han också om han har tid.

EDIT: Tid, det är sånt som oldtimers som jag har ont om. Du har inte ont om tid.:)

Hejhejhej! Fyllde gubbe i söndags jag!! Nu är det bara arbete och gräsklippning kvar för mig.. Jag tror mekplats i gbg ordnar sig, och gör jag en batterihållare kan jag göra 2.. Du får prototypen :D

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Hejhejhej! Fyllde gubbe i söndags jag!! Nu är det bara arbete och gräsklippning kvar för mig.. Jag tror mekplats i gbg ordnar sig, och gör jag en batterihållare kan jag göra 2.. Du får prototypen :D

Underbart! Då kan jag i lugn och ro såga i plasten och prova. Sågar jag sönder något så vet jag att det kommer en i rostfri plåt så småningom.:):tummenupp

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Tio små trajor närmar sig Gränna

Jag har haft en rolig timme och kollat på klipp från Vätternturen. Lite teasers innan filmen. Undrar när jag ska få tid ( tummen ur) att klippa ihop den.

Hoppas att ni som var med skriver lite här också. Kul att ha lite kontakt året om.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Passa dig TMax. Nya gasare du vet. Till sommaren blir det så här även när du gasar fullt om du inte trimmar din EFI!:D

Last edited:

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Kalas!! Mera sånt! Jaja, när du får på dina nya "gasare" får vi se om det är så att gammal är snabbast... (Eller säger man äldst?? :))

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Kalas!! Mera sånt! Jaja, när du får på dina nya "gasare" får vi se om det är så att gammal är snabbast... (Eller säger man äldst?? :))

Äldst är snabbast TMax. Det är så man säger. Å är det inte så det är.:D Gul är snabbare än röd osv. Hjälp mig nu Erich vad är det mer vi brukar säga?????? Eller är det röd som är snabbare än gul???????? Fan vad allt blir svårt på fredagskvällen.

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Äldst är snabbast TMax. Det är så man säger. Å är det inte så det är.:D Gul är snabbare än röd osv. Hjälp mig nu Erich vad är det mer vi brukar säga?????? Eller är det röd som är snabbare än gul???????? Fan vad allt blir svårt på fredagskvällen.

Nej grabbar ni förlorar, vitt med brun sadel var snabbast :)

Någon som skall till Toyman på Söndag ? tänkte titta dit en sväng vid 12 tiden ?

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Var ja, men är????????

Nope ingen Toyman för mig.

Ha det gott TCE!

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Någon som skall till Toyman på Söndag ? tänkte titta dit en sväng vid 12 tiden ?
Är lite sugen på en sväng, Toyman har många kul leksaker! Men jag bestämmer mig i morgon förmiddag. Dels vill jag kolla in vädret. Dels behöver jag jobba lite samt göra hemmafix på tomten.

I så fall blir det nog också runt 12-13-draget.

DirtyDick28

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2008
Hoj
BMW 650 GT
Dirty-Dick är helt grymt snabb men aldrig snabbare än en röd eller gul Thruxton på BJN-Raceway.:fakta

Godmorgon pojkar.

Såg att mitt namn nämndes :D

Kan bli tufft att avgöra, men jag har nu svårt att lägga min hoj mer utan att modda den. Mitt centralstöd tar i, mitt vanliga stöd tar i och även mina buk-kåpor har fått skrapmärken. Så jag har nu börjat provat att viktförskjuta, kommer även nu att försöka lära mig knäskrapa inför nästa år...

Har fått sporthojspojkar att börja gråta bakom sina tonade visir, skall bli kul att se hur de reagerar när jag börjar med knäskrap också... :banana

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
@Dick
Det finns bara en lösning på ditt problem och det vet du. Köp en thruxton!

LilleTommy

Min hoj är en sporthoj va?
Gick med
15 Feb 2008
Hoj
Triumph Bonneville T100, Triumph Sprint ST, Husqvarna 256A
Crazy Dayz på Johans Mc i helgen!
Hoppas det inte regnar för då kommer jag med Bonnie, hoppas jag ser er andra där med.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!