Triumph Thruxton-tråden

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Jag (och flera andra som jag förstått det) har köpt fälgbanor, ekrar och nipplar från http://www.central-wheel.co.uk/

Dom har en bra kundsupport via mail och telefon (mycket lättare att ha att göra med än att försöka hitta svar på detaljfrågorna på deras hemsida).

Håller med! Central-wheels har varit väldigt tillmötesgånde och svarat bra i mail. En liten varning dock, vid den tiden då jag köpte fanns några snurrepellar som gärna svarade men inte kunde så mycket.Har för mig att speedtwin också hade vissa problem med Central-Wheels. Fick man bara tag på rätt person så flöt allt mycket bra sen.

För våra hojar så har de Morad 4,25x17 och 5,00x17.
De erbjuder att sätta ihop hjulet för 52 pund vilket jag tycker är billigt. Vill man dessutom ha navet pulverlackat så kostar det 40 pund .

Totalpris 4,25 eller 5,0 (skiljer bara någon hundring mellan dessa två) för färdigbyggt hjul hamnar på lite drygt 3000 + frakter.

Classicbike-raisch tar lite drygt 5000 för ett färdigbyggt hjul med 4,5 fälg. Plus frakter.

Då 4,5 fälg inte är standarddimension tycker jag båda firmorna har mycket bra priser.
(De italienska fälgar med nav som jag tittat påkostar ca 14000 kr för en 4,25 bakfälg och där vill man ha över 5000 kr extra för för att leverera 4,5 tum.)

Bygger man ihophjulet själv är det så klart lite lägre priser.52 pund lägre påCentral-wheels.
 
Last edited:

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Fasen vad ni moddar! Jag är mer inne på att önska mig en extra CTEK-laddare i julklapp. Och att byta oljan någon gång efter nyår. Men det är väl skönt att folk är olika! :D

OT:
En helt annan sak! Nå'n som skall besöka MC-mässan i januari? Själv tar jag X2000 till Stockholm vid 8-draget lördag morgon 26/1, tillbringar drygt 5 timmar på mässan, och tar kvällståget hem till Göteborg strax efter kl 18. Det blir en heldag av "torrsim" - i brist på riktig hojåkning.

Först hojsnack på vägen upp (3 tim), sedan mässan förstås (5-6 tim), och slutligen tidningar och broschyrer och SJs dyra rödvin i restaurangvagnen på vägen hem (3 tim). En heldag! :) Vi var några som körde just det konceptet 2010 och det blev riktigt bra.

Har man gott om tid och vill spara några hundralappar så ordnar Yamahacenter (och ev. Johans Mc) mässresa med buss. Avresa runt 06.00(!), hemma igen i Gbg runt 24.00. De talade om runt 600 kr för resa, frukostmacka och inträde. Billigare än SJ alltså, men 6 + 6 timmar i buss är länge. 3 + 3 timmar tåg är mindre...
 
Last edited:

Middleton

Medlem
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Stockholm
Hoj
2006, Triumph Thruxton
Fasen vad ni moddar! Jag är mer inne på att önska mig en extra CTEK-laddare i julklapp. Och att byta oljan någon gång efter nyår. Men det är väl skönt att folk är olika! :D

OT:
En helt annan sak! Nå'n som skall besöka MC-mässan i januari? Själv tar jag X2000 till Stockholm vid 8-draget lördag morgon 26/1, tillbringar drygt 5 timmar på mässan, och tar kvällståget hem till Göteborg strax efter kl 18. Det blir en heldag av "torrsim" - i brist på riktig hojåkning.

Först hojsnack på vägen upp (3 tim), sedan mässan förstås (5-6 tim), och slutligen tidningar och broschyrer och SJs dyra rödvin i restaurangvagnen på vägen hem (3 tim). En heldag! :) Vi var några som körde just det konceptet 2010 och det blev riktigt bra.

Har man gott om tid och vill spara några hundralappar så ordnar Yamahacenter (och ev. Johans Mc) mässresa med buss. Avresa runt 06.00(!), hemma igen i Gbg runt 24.00. De talade om runt 600 kr för resa, frukostmacka och inträde. Billigare än SJ alltså, men 6 + 6 timmar i buss är länge. 3 + 3 timmar tåg är mindre...

Jag kommer definitivt att ta ett varv men det blir för min del en något kortare dag eftersom jag bor i Stockholm. Kaffe och snicksnack vore trevligt!
 

sacke6

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2009
Ort
Örebro
Hoj
2006, triumph thruxton
tjenare grabbar, var nere i garaget o skulle hämta en låda bira, när det slog mig, att faaan va ful strålkastarlyktan /glaset är, bågen står o blänker och inger respekt där den står, men fyyfaan va ful, det måste väl finnas grejer så man kan byta ut insatsen/reflektor och glas lite bolt-on sisådär:tuttar vill jobba lite mer klarglas om det går, haha var inne på hella.se och såg väldigt fina extraljus så får väl bulta fast ett sånt där xenon med 7000watt......:yoparty

trevlig helg och om någon vet vart vart hittar en facelift till orginalstrålkastarn så ............ ingen blir gladare än jag .
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
tjenare grabbar, var nere i garaget o skulle hämta en låda bira, när det slog mig, att faaan va ful strålkastarlyktan /glaset är, bågen står o blänker och inger respekt där den står, men fyyfaan va ful, det måste väl finnas grejer så man kan byta ut insatsen/reflektor och glas lite bolt-on sisådär:tuttar vill jobba lite mer klarglas om det går, haha var inne på hella.se och såg väldigt fina extraljus så får väl bulta fast ett sånt där xenon med 7000watt......:yoparty

trevlig helg och om någon vet vart vart hittar en facelift till orginalstrålkastarn så ............ ingen blir gladare än jag .

Bira är gott. Lyktan är väl inte så ful? Finns väl ö h t inget som är fult på en Thruxton. Eller har jag fel?

Ha det!
 

sacke6

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2009
Ort
Örebro
Hoj
2006, triumph thruxton
haha, nää inte egentligen, bara det att man har två nightroddar och en night train som står brevid i garaget, och då ser thruxtonlyktan inte speciellt upphetsande ut:fyllisar, men... ska nog komma på nått som passar, får väl gå ner i garaget inatt och byta med nån och se hur lång tid det tar innan småpojkarna märker nått:tungan
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
haha, nää inte egentligen, bara det att man har två nightroddar och en night train som står brevid i garaget, och då ser thruxtonlyktan inte speciellt upphetsande ut:fyllisar, men... ska nog komma på nått som passar, får väl gå ner i garaget inatt och byta med nån och se hur lång tid det tar innan småpojkarna märker nått:tungan

Unge man ett par råd från Trådens NÄ (nästäldste).TÄ ligger nog och sover annars hade väl han tagit dig i örat.

Montera aldrig delar tillverkade för en Harley på din Triumph. Då dessa delar inte alls håller samma höga kvalitet som original Triumph kan både din och hojens säkerhet allvarligt äventyras.

Parkera aldrig en Thruxton bland harleys. Vad tror du de sitter och skriver i andra trådar nu? "Det står en skitsnygg Thruxton bredvid min nightrod. Tror jag ska försöka byta. Undrar om han märker något."
 

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
TÄ tänker så här..det finns några mindre snygga detaljer på Truxen som kan ersättas med snyggare MEN ALDRIG MED HARLEY PARKINSON-delar. Skall vara Engelska grejer eller från annat valfritt euroland.
UGH,TÄ har talat!!!!
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Vi något yngre (lite, lite yngre...) bugar oss inför åldermännens klokskap.

Sacke6, bli inte ledsen, med tiden kommer du också att Se Ljuset Från Hinkley, strålandes ned på din hjässa. Såsom dessa äldre herrar gör. :D
 

Hasse D

Medlem
Gick med
14 May 2012
Ort
Fjällbacka-på landet...
Hoj
2005, Triumph T100
Jag känner mig diplomatisk idag. Jag håller med alla ovanstående inlägg. Jag bytte ut min lyktinsats av plast med en Lucas högerassymetrisk redan för ett par år sedan, köpt av MG center i kungsbacka. Kupat glas är snyggare och mer TRIUMPH tycker jag. Original var av plast och de har en tendens att krokna av väder och vind har jag sett på andra hojar. Jag har för mig SE modellerna har klarare och modernare glas om man vill ha denna stil.
Hasse D
 

Hasse D

Medlem
Gick med
14 May 2012
Ort
Fjällbacka-på landet...
Hoj
2005, Triumph T100
Förresten är det någon som emäjlat med Norman Hyde på sistonde? Jag har försökt skriva och beställa en julklapp till mig själv men de svarar inte på sales@normanhyde.co.uk. 'hade tänkte mig de där bakflyttade...och ett par halvrejs kammar till en gammal Traja 750 motor då jag varit snäll i år.
Hasse D
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Förresten är det någon som emäjlat med Norman Hyde på sistonde? Jag har försökt skriva och beställa en julklapp till mig själv men de svarar inte på sales@normanhyde.co.uk. 'hade tänkte mig de där bakflyttade...och ett par halvrejs kammar till en gammal Traja 750 motor då jag varit snäll i år.
Hasse D

Den 10:e oktober hade jag kontakt med Norman Hyde på den adressen.

Kanske inte varit tillräckligt snäll?
 

sacke6

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2009
Ort
Örebro
Hoj
2006, triumph thruxton
haha, får ta svansen mellan benen och be om förlåtelse, skall icke hända igen.. har även en gammal norton står nere i hörnet, får börja plocka delar från den då:tungan

nu är det så att det skulle aldrig falla mig in att montera nått hd krams på truxan, då hon är värd nått så mycket bättre.... men..... nått ska jag hitta på om det så är det sista jag gör. faan va skönt med måndag imorgon så man får ut på bygget och mysa igen, nää, nu ska söndagssteken ur ugnen,
 

Hasse D

Medlem
Gick med
14 May 2012
Ort
Fjällbacka-på landet...
Hoj
2005, Triumph T100
2012-Triumph-BonnevilleSEc-small.jpg
Hej igen här försöker jag lägga upp en bild med SE framlykta, om det funkar
Hasse D
haha, får ta svansen mellan benen och be om förlåtelse, skall icke hända igen.. har även en gammal norton står nere i hörnet, får börja plocka delar från den då:tungan

nu är det så att det skulle aldrig falla mig in att montera nått hd krams på truxan, då hon är värd nått så mycket bättre.... men..... nått ska jag hitta på om det så är det sista jag gör. faan va skönt med måndag imorgon så man får ut på bygget och mysa igen, nää, nu ska söndagssteken ur ugnen,
 

sacke6

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2009
Ort
Örebro
Hoj
2006, triumph thruxton
Tack så mycket Hasse D, det är e så det ska se ut:) ska kolla upp om det bara går att beställa glaset o reflektorn så jag slipper byta hela lykthuset, ( är så mycket sladdar att bråka med) hoppas de är likadanna storleksmäsigt:)
 

teargaz

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2009
Ort
Stockholm
Hoj
2007, Triumph Bonneville
Nu är jag under 40 så jag tillhör väl snorungarna i tråden men jag har i alla fall kommit fram till att man bara har att förlora genom att känna stolthet i ett varumärke :) Jobbig läsning va?

Om HD eller Yamma eller tamefan Sundsvalls syltfabrik skulle bygga en hoj som föll mig i smaken så skulle jag inte tveka en sekund att slå till :)
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top