Triumph Thruxton-tråden

Jockewictorsson

Only dead fish follow the stream
Gick med
1 Mar 2011
Ort
Lomma
Hoj
Tiger 1050 -08
Hej, det var ett tag sedan man var här inne. Har läst inläggen med stort intresse och undrar nu :
Var har ni handlat FCR-39:eek:rna ? Själv funderar jag på Classic Raisch.
Fälgar och ekrar, var har ni handlat detta ?
Annars är det vinter och dags att plocka ned hojen.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Fredagstrams

Nu börjar snart "På spåret på TV".

Vi har varit på spåret med Thruxtongänget många gånger. Inga särskilda regler men vi brukar inte köra om varandra. Under Vätternturen 2011 fick dock Thruxtonerich fnatt och blåste om hela gänget som om vi vore saltstoder. Varför gjorde Thruxtonerich detta? ( att han kunde beror självklart på att han är en duktig förare och har en sjulävla hoj men det är inte det som är frågan)

Thruxtonerih själv och alla som var med är självklart diskvalificerade för att vara med i tävlingen. Annars vinner första rätta svaret ett par väldigt fina men begagnade original stötdämpare till Thruxton. Eller annan Thruxton originaldel efter överenskommelse.

Ha en bra helg alla!

PS! Nu är snart meksäsonegen 2012-13 över och åksäsongen 2013börjar. Jag har i a f idag beställt nytt regnställ så det inte är det det faller på. DS!
 

Jockewictorsson

Only dead fish follow the stream
Gick med
1 Mar 2011
Ort
Lomma
Hoj
Tiger 1050 -08
En fråga till. Var ute på sista rundan innan vintern. Hojen gick perfekt men började plötsligt att hacka.
Under 3 000 rpm så hackar den precis som om man trycker på dödaren. Så fort man gazar på lite och kommer över 3 000 så går den perfekt på alla varvtal uppåt.
Vad tror ni ? Skit i lågfartsmunstyckena eller tändningsfel ?
 

Hasse D

Medlem
Gick med
14 May 2012
Ort
Fjällbacka-på landet...
Hoj
2005, Triumph T100
Nu börjar snart "På spåret på TV".

Vi har varit på spåret med Thruxtongänget många gånger. Inga särskilda regler men vi brukar inte köra om varandra. Under Vätternturen 2011 fick dock Thruxtonerich fnatt och blåste om hela gänget som om vi vore saltstoder. Varför gjorde Thruxtonerich detta? ( att han kunde beror självklart på att han är en duktig förare och har en sjulävla hoj men det är inte det som är frågan)

Thruxtonerih själv och alla som var med är självklart diskvalificerade för att vara med i tävlingen. Annars vinner första rätta svaret ett par väldigt fina men begagnade original stötdämpare till Thruxton. Eller annan Thruxton originaldel efter överenskommelse.

Ha en bra helg alla!

PS! Nu är snart meksäsonegen 2012-13 över och åksäsongen 2013börjar. Jag har i a f idag beställt nytt regnställ så det inte är det det faller på. DS!
Kan det kanske vara på samma grunder/av samma orsak som vi blev omkörda så det skvätte om det, i slutet på Norra Bohuslänsvängen i våras av en gråräv på en gul moppe som vi strax kom ikapp-och där stod han i dikeskanten med snaalen ute. Jag tänker på filmen Wild Hogs om ni har sett den...
Hasse D
PS Jag vill ha motorn! DS
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Kan det kanske vara på samma grunder/av samma orsak som vi blev omkörda så det skvätte om det, i slutet på Norra Bohuslänsvängen i våras av en gråräv på en gul moppe som vi strax kom ikapp-och där stod han i dikeskanten med snaalen ute. Jag tänker på filmen Wild Hogs om ni har sett den...
Hasse D
PS Jag vill ha motorn! DS

Grattis! Du har just vunnit ett par original men begagnade stötdämpare till Thruxton.Grattis! Kan utbytas mot annan originaldel eller ett gäng pilsner. Inte motorn dock! :)

Edit: Har man inte sett Wild Hogs så bör man. DS!
 
Last edited:

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
En fråga till. Var ute på sista rundan innan vintern. Hojen gick perfekt men började plötsligt att hacka.
Under 3 000 rpm så hackar den precis som om man trycker på dödaren. Så fort man gazar på lite och kommer över 3 000 så går den perfekt på alla varvtal uppåt.
Vad tror ni ? Skit i lågfartsmunstyckena eller tändningsfel ?

Batteriet kanske eller laddningsregulatorn ?
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Hej, det var ett tag sedan man var här inne. Har läst inläggen med stort intresse och undrar nu :
Var har ni handlat FCR-39:eek:rna ? Själv funderar jag på Classic Raisch.
Fälgar och ekrar, var har ni handlat detta ?
Annars är det vinter och dags att plocka ned hojen.

Jag har inte handlat med classic Raisch ännu men Thruxtonerich har och 1014 har. Bara goda omdömen och jag kommer att handla av dem. Verkar vara en oerhört seriös firma. Många bevis på det.

Allt du behöver kan du nog hitta på classic Raisch.
 

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Jag köpte visserligen mina FCR39:eek:r hos Raisch men jag fick ett bättre pris än det annonserade. Kolla in denna http://www.brspecialtuning.co.uk/index.htm

Har handlat en del prylar därifrån och kan rekommendera honom. Maila först-fråga om pris, ev lägsta pris!
Nästa alternativ är denna http://www.triumphperformanceusa.com/
Räkna upp priset 30% + frakt så hamnar du rätt nära verkligheten. Har också handlat härifrån, kan skriva ner priset för lägre moms o tull. Samma här,, maila först!!
 

Jockewictorsson

Only dead fish follow the stream
Gick med
1 Mar 2011
Ort
Lomma
Hoj
Tiger 1050 -08
Tack för tipsen. Passar det med original luftburk?, har lite dåliga erfarenheter av öppna KN. En moddad originalburk flödar bättre än man tror. Körde trimmad SR-500 en gång i tiden och då provade man en hel del...
Kan man köra original insug eller måste man slanta upp för ett par billet?
 

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Nu börjar snart "På spåret på TV".

Vi har varit på spåret med Thruxtongänget många gånger. Inga särskilda regler men vi brukar inte köra om varandra. Under Vätternturen 2011 fick dock Thruxtonerich fnatt och blåste om hela gänget som om vi vore saltstoder. Varför gjorde Thruxtonerich detta? ( att han kunde beror självklart på att han är en duktig förare och har en sjulävla hoj men det är inte det som är frågan)

Thruxtonerih själv och alla som var med är självklart diskvalificerade för att vara med i tävlingen. Annars vinner första rätta svaret ett par väldigt fina men begagnade original stötdämpare till Thruxton. Eller annan Thruxton originaldel efter överenskommelse.

Ha en bra helg alla!

PS! Nu är snart meksäsonegen 2012-13 över och åksäsongen 2013börjar. Jag har i a f idag beställt nytt regnställ så det inte är det det faller på. DS!

Gjorde jag??? Minns jag inte, kanske åldern börjar ta ut sin rätt???!!!!! Demens på gång :confused: Äsch, det var nog bara 16-åringen som vaknade till liv igen :D!
 

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Tack för tipsen. Passar det med original luftburk?, har lite dåliga erfarenheter av öppna KN. En moddad originalburk flödar bättre än man tror. Körde trimmad SR-500 en gång i tiden och då provade man en hel del...
Kan man köra original insug eller måste man slanta upp för ett par billet?

Nä inte rakt av, du måste ändra luftburkens utgång till f-gasarna. Raisch har ett kit för den ombyggnaden med alutrattar rakt in i l-burken. Mycket använt av tyskarna som inte kan plocka bort den eftersom besiktningen inte godkänner det. Du kan köra org. insug men bör anpassa det till f-gasarna. Kolla hs här:
KRS-003 NEU


89,00 € PAAR


NEU

Ansaugtrichter Alu als Ersatz für Gummis am Lufikasten. PAAR. Vorteil: Optimalere Gassäule, mehr Drehmoment unten herum durch längeren Weg zum Vergaser.Sonderanfertigung speziell für Bonneville und Thruxton.
Da es keine wirklich passenden Trichter in der richtigen Länge für Bonneville und Thruxton gibt haben wir selber welche anfertigen lassen.
Mehr Leistung durch die richtige Ansauglänge.
Kein „getrixe“ mehr mit anderen Ansaugstutzen etc. Daher unter dem Strich auch günstiger!
Durch die hohe Passgenauigkeit kann auch auf zusätzliche Schellen verzichtet werden. = Cleane Optik.
Es reicht die Trichter mit Metallkleber “mittelfest“ ein zu kleben. (Z.B. Loctite 243)
Der Luftfilterkasten und die Trichter zum Rahmenrohr müssen weiterhin angepasst werden.
Passend für original Vergaser, EFI- Einspritzleiste, und CR35-Vergaser. Bei FCR-Vergasern müssen die Alustutzen leicht modifiziert werden. Die Alustutzen beim FCR 39 Vergaser müssen leicht modifiziert werden. Keine Plug&Play Lösung. Der Lufikasten muss ausgebaut und modifiziert werden.
 

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Öppet med DNA-filter, till nästa säsong blir det med 60mm alutrattar och "sockar"...("skumgummifilter").
 

Jockewictorsson

Only dead fish follow the stream
Gick med
1 Mar 2011
Ort
Lomma
Hoj
Tiger 1050 -08
Det får kanske bli det ändå....j...a jux med batteri m.m.
Det låter gött utan burk, det kan man inte förneka...
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
BJN: Det var ju någon som frågade efter FCR39, vilket finns där. :7peta

Visst, men jag skrev inte att det inte var intressant utan bara att jag för närvarande inte är intresserad av något motorkit. För den som är det är det naturligtvis högintressant.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top