TMax500
Kör alla sorters hojar. Live and let live.
- Gick med
- 20 Apr 2009
- Hoj
- Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Kärlek kan inte förklaras...Skriv gärna vad ni gillar med era motorcyklar alt det ni inte gillar. Finns det några årsmodeller man bör undvika? Har en budget på runt 100 kakor för gathoj och 60k för banhojen. Med vänlig hälsning, Try
Men, allvarligt:
Trivsam hoj, man blir glad när man kör den. Hojåkning i all sin enkelhet. Ser bra ut. Tycker jag. Låter bra (OM man har bytt till annat system). Som en klassisk engelsman ska se ut och låta. OK vägegenskaper (byt stötdämpare dock!) för sin effekt. Man kör inte så fort, det blir blåsigt över 110... Istället väljer man 70-vägar som svänger mycket. Det är där man skall köra. Ren lycka att bullra omkring på en slingrig landsväg! Det behöver inte gå fort, 80-110 på "rätt" vägar.
Minus: vissa tycker den har för låg effekt. Andra tycker det är helt ok med effekt. (Vill jag köra fort tar jag min Sprint med 50 hästar extra...) En del tycker att bromsarna inte duger. Medan andra inte ser det som något problem. Opraktisk. Det finns ingenstans att förvara lås och fordonshandlingar eller ev. verktyg. All smuts syns, kräver en del tvättande (gäller ej Twintorsk, han tvättar inte sin... ).
Årsmodeller? Fram till 2007 är det lägre styre och förgasare. 2008 och framåt är styret lite högre och den har insprutning. En smaksak. De äldre (t o m 2007) har snyggare instrument, tycker jag (som själv har en 08:a).
EDIT: En helt annan sak, välkommen i "flocken" , stevie!
Last edited: