Triumph Thruxton-tråden

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Nu är jag under 40 så jag tillhör väl snorungarna i tråden men jag har i alla fall kommit fram till att man bara har att förlora genom att känna stolthet i ett varumärke :) Jobbig läsning va?

Om HD eller Yamma eller tamefan Sundsvalls syltfabrik skulle bygga en hoj som föll mig i smaken så skulle jag inte tveka en sekund att slå till :)

Nu är ju inte jag någon seriös märkestrogen fanatiker så ingen jobbig läsning för mig i a f.:)

Dock finns det ju en hel del människor som bryr sig om fullständigt meningslösa saker som vilka som t.ex. vinner fotbolls-VM. Så om några hejar lite extra på Triumph så ser jag inte det som ett dugg märkligare.:)

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Om HD eller Yamma eller tamefan Sundsvalls syltfabrik skulle bygga en hoj som föll mig i smaken så skulle jag inte tveka en sekund att slå till :)
Självklart! Själv vill jag ha en Moto Guzzi Bellagio, en gammal BMW R80GS, en gammelGixxer med dubbla framljus, en tidig Honda CBX 1047 cc (motorn, motorn...), en Ducati Monster, en Ducce 916, en Honda VFR 1200, en gammelvespa, en Lambretta, en HD Sportster (mest att titta på), Kawas nya 300:a, en gammal Huskvarna, en KTM 690 Duke och ett tjugotal hojar till. Minst. Så jag håller med! :)
*sorry för OT, bara liite OT* :)

EDIT: å några grushojar också, det är riktigt skoj!

Last edited:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Benelli sei, vincent black shadow, huskvarna gjorde skitsnygga 1000cc vtwins på 20-30 talet.. en eller annan enfield, matchless eller bsa hade suttit fint också.. men hd kan jag överlåta åt farsgubben!

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Hrrmm, mitt tidigare inlägg var tänkt att vara lite ironiskt men det gick visst inte fram helt..jag är inte nån märkestaliban alls faktiskt utan kan tänka mej flera andra hojar, främst Ducati men även nya Norton gillar jag.
Jag tycker om BJN:s "stulna" citat i förkortad version: "man ska köpa den hojen man blir kåtast av"!!!! Och det gäller väl allt man köper..GILLA - KÖP och lev med dess för-o-nackdelar!! Skit i vad andra tycker!!

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Hrrmm, mitt tidigare inlägg var tänkt att vara lite ironiskt men det gick visst inte fram helt..jag är inte nån märkestaliban alls faktiskt utan kan tänka mej flera andra hojar, främst Ducati men även nya Norton gillar jag.
Jag tycker om BJN:s "stulna" citat i förkortad version: "man ska köpa den hojen man blir kåtast av"!!!! Och det gäller väl allt man köper..GILLA - KÖP och lev med dess för-o-nackdelar!! Skit i vad andra tycker!!

Oerhört svårt att förstå att någon inte uppfattade båda våra inlägg som ironiska. Fast jag har insett att skrivet ord är svårt att tyda även om man känner den andre väl. Missförstånd kan lätt uppstå. Därför inte helt förvånad ändå.

Nu har vi ju båda deklarerat vår ståndpunkt så nu är det väl bara att gå vidare.

Väntar på massor av delar men inget beställt från Triumph! :)

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Benelli sei, vincent black shadow, huskvarna gjorde skitsnygga 1000cc vtwins på 20-30 talet.. en eller annan enfield, matchless eller bsa hade suttit fint också.. men hd kan jag överlåta åt farsgubben!

Fast det är ju snart 100 år gamla hojar. Äldre än jag t o m. :)

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Väntar på ny hjälm, beställd från UK för några dagar sen..Arai förstås..Quantum UK flag!! 20% rabatt på Race Visors hs!

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Väntar på ny hjälm, beställd från UK för några dagar sen..Arai förstås..Quantum UK flag!! 20% rabatt på Race Visors hs!

Är det inte en sån du har? Är den "slut"? Det är väl den något billigare Arai Chaser UK Flag jag har. Känns jättebra men HJC RPHA10 Ben Spies känns ännu bättre. Skitnöjd med båda men Quantum är säkert klart bättre än Chaser.

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Har en Arai Viper UK Flag, men den är 6 år nu och börjar bli lite sliten/söndrig och reservdelar är inte gratis så efter en del funderande och letande hittade jag Quantumen som jag ville ha. Om den är bättre än Vipern vet jag inte, den blir i alla fall billigare. Och allra viktigast, jag gillar den!!!

HJC RPHA10 Ben Spies ser bra ut tycker jag!!!

Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Har en Arai Viper UK Flag, men den är 6 år nu och börjar bli lite sliten/söndrig och reservdelar är inte gratis så efter en del funderande och letande hittade jag Quantumen som jag ville ha. Om den är bättre än Vipern vet jag inte, den blir i alla fall billigare. Och allra viktigast, jag gillar den!!!

HJC RPHA10 Ben Spies ser bra ut tycker jag!!!

Jaha, den här ja. Slår ju både Vipern och Cahsern lätt. Riktigt snygg hjälm!
Sugen på en sån.

Bifogat

• arai_quantum_flag-uk1.jpg
    arai_quantum_flag-uk1.jpg
    214.6 KB · Visningar: 132

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Lite OT men ändå...
Den passar bra till min anglosaxiska image..hoj, ale, whisky mm. Gillar dessutom snooker, rugby mfl. suspekta sporter från öarna!!

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Annan anglosaxisk sport om än inte unikt anglosaxisk. Dock en sport jag verkligen gillar och utövaren vi följer här, John Mcguiness, är en riktig mästare. Troligtvis svårt för vem som helst av oss i tråden att följa honom här.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Finns ju inget fränare än uråldrig teknologi i min värld! Den är dessutom halvt begriplig för en smedhalva...? Synd bara att alla nämnda maskiner kostar !@#$^^**!# pengar.
Finns ju prisvärda och roliga hojar också..

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Efter en längre period av stiltje så har jag kommit till skott igen och blästrat underbenen idag. Svart pulverlack, ungefär som original, kommer så småningom att appliceras. Blir nog klart före årets slut. Sen återstår bara att montera ihop "skiten". Jag blir nog klar till April nästa år, ha ha!!

lennartl

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2010
Hoj
2006 Triumph T100
Erik, Jäkta inte jag tror jag ska hinna montera styrstötdämpare och bakstötdämpare innan våren.
:)

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Vågar ni köpa och köra runt med denna med gott samvete? :glömdet
theton-tee.jpg

http://100mph.bigcartel.com/product/the-ton-tee

Last edited:

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Måste bara dela denna bilden och insikten att en tjej som kör hoj är 100 ggr coolare än en tjej som poserar brevid en hoj.

freebiker_+ducktail964_3.jpg

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...