Triumph Thruxton-tråden

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Ska iväg i morgon och prova en Thruxton på Hojshoppen i Laxå!
Kommer bli kanon att serva där när man köpt sig en maskin.
Underbara krokiga vägar dit och hem och så kan man käka på BurgerKing medans man väntar på att hojen ska bli klar. :tummenupp

Så du vet redan att du kommer att köpa den!:tummenupp

Men tänk på att många läser den här tråden, även handlare. Om du hade tänkt pruta menar jag. :)
 

CALLAHAN

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha XSR700 2018
Så du vet redan att du kommer att köpa den!:tummenupp

Men tänk på att många läser den här tråden, även handlare. Om du hade tänkt pruta menar jag. :)

Nej inte just den maskinen men måste ju prova en Thruxton innan jag slår till.
Har varit inne på att köpa på Johans MC men fick tipset av en polare angående Hojshoppen.
Och mycket talar för just den firman i dags läget.
Närmare min hemstad och många fina vägar upp dit.
Sen ligger det ju granne med Burger King som sagt.
Och dom var riktigt trevliga igår när jag ringde och frågade lite om Triumph.
Pruta kan man alltid göra.
 

srx600

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2005
Ort
staden
Hoj
Ducati Multistrada 1200s, Ducati Paul Smart LE
Hallo igen!
Du råkade glömma min kommentar om att du bytt ner dig från Ducati till Thriumph :)
Nej, Thriumph är verkligen fina - särskilt Thruxton!
Men min låter godare!

Slipperkoppling ska monteras, lättare svänghjul o lite annat gött ska på. I vinter ska motorn ur o isblästras. Svingen ska lackeras om och en Diopa sadel ska skaffas.

Eventuellt ska jag ha en uppsättning 749 hjul med slicks för bandagarna i Ducceklubben.

Här är den förresten:
PS1.jpg




En liten anekdot: Träffade en kille i Nyköping, som stod vid sin Ducati 1000 sport classic Paul smart edition.
Ruggigt fin! Han hade precis köpt den så han var pratglad. Speciellt när han såg min Ducati-tatuering. :crash

Eftersom jag hade min Triumph t-shirt på mig, så frågade han vad jag hade för Triumph.
-En Thruxton, sade jag.
-Riktigt fina de där, svarade han.... Jag har läst en del i thruxton-tråden på sporthoj.com :tummenupp

Det är oroväckande många som läst i denna tråd. :)
 

AdventureRider

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2006
Ort
Borås
Hoj
Triumph Scrambler 900
Tack vare filmerna på scramblern tidigare i tråden
:)

Köptes denna:) I nyskick med bara 660 mil på mätaren. I detta nu monteras Pirelli rally på för höstens grusrallyn.
 

Bifogat

  • image.jpg
    image.jpg
    183.1 KB · Visningar: 107

CALLAHAN

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha XSR700 2018
Tack vare filmerna på scramblern tidigare i tråden
:)

Köptes denna:) I nyskick med bara 660 mil på mätaren. I detta nu monteras Pirelli rally på för höstens grusrallyn.

Härligt!
Det är väl inte mitt fel att du köpte den va?:tummenupp
Grattis måste jag säga.

Var och prova en Thruxton idag på Hojshoppen i Laxå.:yoparty
Fyfan vilken underbar hoj det var och jag gillade till och med ljudet på den.
Satt några Norman Hyde pipor på den tror jag.

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1268224_10151570238747400_1995939442_o.jpg

Hittade den här Triumph bloggen idag men den känner ni nog redan till.
http://motochimp.blogspot.se/search?updated-max=2013-08-12T11:13:00+01:00&max-results=20
 
Last edited:

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Callahan, du som bor i Skövde: när du har köpt en sådan (alltså, när du har köpt den, inte om... ;)) så kan du få guida oss andra på en västgötatur i maj. Det finns ju massor av go'a småvägar i centrala Västergötland, men de kan vara svåra att leta upp för någon som inte bor där. Ser fram emot detta! :D
 

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Hittills i år har jag bara kört 110 mil..förra året endast 200 mil..intresset börjar avta???? Kanske dags för gubben att sälja??? Har funderat på en Speed Triple eller Street Triple. Jag vet inte riktigt men det känns som om jag behöver något nytt/annat att pilla med..får fundera över vintern och sen får vi se till våren hur det blir!
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Hittills i år har jag bara kört 110 mil..förra året endast 200 mil..intresset börjar avta???? Kanske dags för gubben att sälja??? Har funderat på en Speed Triple eller Street Triple. Jag vet inte riktigt men det känns som om jag behöver något nytt/annat att pilla med..får fundera över vintern och sen får vi se till våren hur det blir!

Roligare att skruva än att åka? Synd att sälja en så väl utsorterad maskin kan man tycka!
Fast en speed triple är ju skonsammare mot handleder och nackar ;)
 

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Roligare att skruva än att åka? Synd att sälja en så väl utsorterad maskin kan man tycka!
Fast en speed triple är ju skonsammare mot handleder och nackar ;)

Så är det nog och köper jag en annan hoj blir det svårt att hålla fingrarna i styr förstås. Och ekonomiskt blir en försäljning rena jätteförlusten med tanke på alla kulor jag lagt ner på Thruxen. Kanske får vintersömnen mig på andra tankar, vi får se.
 

AdventureRider

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2006
Ort
Borås
Hoj
Triumph Scrambler 900
Härligt!
Det är väl inte mitt fel att du köpte den va?:tummenupp
Grattis måste jag säga.

Var och prova en Thruxton idag på Hojshoppen i Laxå.:yoparty
Fyfan vilken underbar hoj det var och jag gillade till och med ljudet på den.
Satt några Norman Hyde pipor på den tror jag.

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1268224_10151570238747400_1995939442_o.jpg

Hittade den här Triumph bloggen idag men den känner ni nog redan till.
http://motochimp.blogspot.se/search?updated-max=2013-08-12T11:13:00+01:00&max-results=20

Tack Nä sett dom filmerna från andra med dåligt inflytande på mig:tuttar.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Så är det nog och köper jag en annan hoj blir det svårt att hålla fingrarna i styr förstås. Och ekonomiskt blir en försäljning rena jätteförlusten med tanke på alla kulor jag lagt ner på Thruxen. Kanske får vintersömnen mig på andra tankar, vi får se.

Hur ska du kunna byta hoj till något annat än en annan Thruxton??? Du är ju Thruxtonerich med typ halva världen.:tummenupp

Å sen allt jobb och alla pengar du lagt ner på att få en helt outstanding Thruxton. Nä Erich, behåll den så ses vi på Vätternrundan 2014.
 

CALLAHAN

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha XSR700 2018
Callahan, du som bor i Skövde: när du har köpt en sådan (alltså, när du har köpt den, inte om... ;)) så kan du få guida oss andra på en västgötatur i maj. Det finns ju massor av go'a småvägar i centrala Västergötland, men de kan vara svåra att leta upp för någon som inte bor där. Ser fram emot detta! :D

Det får vi allt ta och göra!:tummenupp
Har ett par polare som åker KTM 950/990 adventure som kan massor med roliga vägar.
Dom hänger en hel del på SOE forumet men inte här vad jag vet.
Har väl tänkt att hänga av dom sen! hmmm menar hänga på dom.:banana

Funderar på att ev åka ner och hämta en i tyskland pga det större utbudet.:va
Var inne på en splirrans först men känns onödigt om man ska köra mycket grus.
 

Jockewictorsson

Only dead fish follow the stream
Gick med
1 Mar 2011
Ort
Lomma
Hoj
Tiger 1050 -08
Hittills i år har jag bara kört 110 mil..förra året endast 200 mil..intresset börjar avta???? Kanske dags för gubben att sälja??? Har funderat på en Speed Triple eller Street Triple. Jag vet inte riktigt men det känns som om jag behöver något nytt/annat att pilla med..får fundera över vintern och sen får vi se till våren hur det blir!

Så började det för mig för ett år sedan. Nu är det Tiger 1050 som gäller.
 

AdventureRider

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2006
Ort
Borås
Hoj
Triumph Scrambler 900
Hallå är det några här som handlat på http://www.britishracer.com/ ?

Gjorde en beställning den 13 augusti o min order står fortfarande på att den "behandlas"

Först mailade jag en fråga om deras lilla hastighetsmätare bara var o plugga in. Inget svar, nu har jag mailat o frågat om var mina prylar är två gånger=inga svar. Har handlat otroligt mycket på nätet men aldrig fått så dåligt bemötande innan. Blir absolut den sista gången därifrån.
 

Middleton

Medlem
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Stockholm
Hoj
2006, Triumph Thruxton
Hallå är det några här som handlat på http://www.britishracer.com/ ?

Gjorde en beställning den 13 augusti o min order står fortfarande på att den "behandlas"

Först mailade jag en fråga om deras lilla hastighetsmätare bara var o plugga in. Inget svar, nu har jag mailat o frågat om var mina prylar är två gånger=inga svar. Har handlat otroligt mycket på nätet men aldrig fått så dåligt bemötande innan. Blir absolut den sista gången därifrån.

Jag har tyvärr också dåliga erfarenheter. Senast var det ett cartridge-kit som saknade delar. Ruttnade till slut och vände mig direkt till tillverkaren som var väldigt hjälpsam. Detta hände för ett par månader sedan och jag har ännu inte hört ett knyst från britishracer trots ett otal försök.:huvet
 

AdventureRider

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2006
Ort
Borås
Hoj
Triumph Scrambler 900
Trist:huvet. Pengarna drog dom direkt från kontot sen inget:dummer. Gjorde min vana trogen bara en mindre order på ca 2000, tänkte köpa zard system o en del annat som dom inte sälger till mig.
 

Middleton

Medlem
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Stockholm
Hoj
2006, Triumph Thruxton
Hittills i år har jag bara kört 110 mil..förra året endast 200 mil..intresset börjar avta???? Kanske dags för gubben att sälja??? Har funderat på en Speed Triple eller Street Triple. Jag vet inte riktigt men det känns som om jag behöver något nytt/annat att pilla med..får fundera över vintern och sen får vi se till våren hur det blir!

Jag är rädd för att du skulle ångra dig bittert med tanke på den ekonomiska förlusten och den sannolika saknaden. Om du inte har någon alltför shady finansiering kostar det ju inte många kronor att låta hojen stå någon eller några säsonger. Låt hojintresset vila en säsong eller köp ytterligare en hoj men sälj inte.

Om du trots allt begår misstaget måste du lova två saker.
1. Att fortsätta bidra med tips och kunskap i den här tråden :krama
2. Ge mig chansen att köpa loss lite av gobitarna som sitter på hojen
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top