Triumph Thruxton-tråden

Middleton

Medlem
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Stockholm
Hoj
2006, Triumph Thruxton
Några som jag gillar:

solotriumph.com
cafetwin.com
classicbike-raisch.de
newthruxton.com
dimecitycycles.com
bestforbritts.com
 

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010

AdventureRider

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2006
Ort
Borås
Hoj
Triumph Scrambler 900

Bifogat

  • image.jpg
    image.jpg
    179.7 KB · Visningar: 85
  • image.jpg
    image.jpg
    183.7 KB · Visningar: 67
  • image.jpg
    image.jpg
    178.3 KB · Visningar: 68

CALLAHAN

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha XSR700 2018
Ser mycket lovande ut AdventureRider!:tummenupp
Vi får se till att fixa en körning ihop sen när jag införskaffat en maskin.
 

CALLAHAN

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha XSR700 2018
Får hoppas att dom har med en Scrambler på MC mässan så man kan provsitta och torrvarva den innan man beställer en.
Verkar ju inte drälla av dom i Sverige om man säger så.
Har prov suttit Bonneville och Thruxton men aldrig nån Scrambler ändå lockar den mest och har alltid gjort det.
Vill ju ha en med EFI så då måste man väl köpa en helt ny eller importera en i från Tyskland.
Har aldrig sett nån beg med insprutning än.

Hur var den att köra med Pirelli Rally däcken?
Jag var inne på Conti´s TK80 eller vad dom heter men frågan är vilka som är bäst.:va

Edit:Suttit och surfat runt lite angående JvB-moto kitten till scramblern och ska man ha deras fram lampa så får man inte plats med tändning och hastighetsmätaren där dom sitter original.
Och med deras bak skärm så måste man kapa ramen i bak.
Känns inte som det är en ny hoj jag ska köpa om man ska göra dessa modifikationer.
 
Last edited:

AdventureRider

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2006
Ort
Borås
Hoj
Triumph Scrambler 900
Nä själv så har jag tröttnat på krånglande bränsle pumpar o ville ha förgasare o att bensinen ramlar ner av sig själv:rolleyes: Kom precis hem från första provturen med rally däcken. Bra funkade förvånansvärt bra för o vara ett 19:tums framdäck:) Bak skovlade på bra men ibland ville det gå väl snabbt ut i sladd. Fast jag gillar o åka brett i kurvorna med:tuttar
 

Bifogat

  • image.jpg
    image.jpg
    252.9 KB · Visningar: 82

CALLAHAN

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha XSR700 2018
Ja det är väl kanske mindre strul med förgasare och dom brukar ju gå mjukare om inte annat.
Är ju alltid kul när det går på sladd.:tummenupp

Jag köpte ju min Hornet 600 just för att slippa insprutningen på 900an som jag verkligen inte kom överens med på provturen.
Men Thruxtonen jag körde gick ju mjukt och fint.
 

Andersson79

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2012
Ort
Gävle
Hoj
Triumph Bonneville-07
Ny här på forumet.
Har en Bonneville-07 som jag köpt ett Arrow 2-1 system till. Har även bytt till K&N filter och tänkte ta bort restriktorplattan i luftburken. Tänkte även plugga AI. Har även låtit tillverka en Bellmouth för att kunna ta bort snorkeln och öppna upp luftintaget en aning.
Nu undrar jag vad ni kan rekommendera för firmor som tar åt sig att bestycka om förgasarna och eventuellt bänka cykeln?
Bor i Gävle och vill helst inte åka alltför långt.
Mvh Magnus
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Ny här på forumet.
Har en Bonneville-07 som jag köpt ett Arrow 2-1 system till. Har även bytt till K&N filter och tänkte ta bort restriktorplattan i luftburken. Tänkte även plugga AI. Har även låtit tillverka en Bellmouth för att kunna ta bort snorkeln och öppna upp luftintaget en aning.
Nu undrar jag vad ni kan rekommendera för firmor som tar åt sig att bestycka om förgasarna och eventuellt bänka cykeln?
Bor i Gävle och vill helst inte åka alltför långt.
Mvh Magnus

Välkommen! Enda du behöver göra för den modden är att höja nålarna ett shim och byta huvudmunstycke till 125/130 nånstans och skruva ut tomgångsblandningen 4 varv.
Fixar man lätt själv! Var försiktigt med gummimembranen till trotteln bara.
 

CALLAHAN

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha XSR700 2018
AdventureRider finns det nån chans att man skulle kunna träffas i Borås nån dag när jag hälsar på släkten och kika på din Scrambler?
Skulle gärna se och ev prov sitta en Scrambler innan man ev best en.
 

DirtyDick28

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
BMW 650 GT
Tjabba.

Är det inte snart dags för en åkning igen för alla med 2-hjul, oberoende märke?

Vi hade ju ett par sådana förra året, mycket trevligt.

Så vad säger ni? Skall ju bli underbart väder nu till helgen, så varför inte ta och passa på innan det är för sent....


// en som gillar trimmad EU moppe
 

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Nu är jag mör: Nästan 7 h i sadeln igår med 36 mil avverkade; ungefär 6 h idag och 32 mil. Det gäller att passa på; det här var kanske sista chansen för i år... Totalt så har det blivit lite över 300 mil ren nöjeskörning sedan jag plockade ut henne den 31 maj. :)
 

Middleton

Medlem
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Stockholm
Hoj
2006, Triumph Thruxton
Keihin FCR 39mm

Gissar att jag inte är ensam om att sitta och planera vinterns uppdateringar. I garaget står redan en välfylld låda med godis men ett par större förgasare ska nog också ordnas... :yoparty

Ni som har Keihin FCR 39mm och lite öppnare avgas, hur har ni gjort med följande:

1. Munstycken och nålar - Vilka storlekar och justeringar funkar för er? Förstår att det krävs en del testande för att få ut den fulla potentialen men tänkte att det kunde vara bra att ha en benchmark att utgå från.

2. Luftfilter - Några rekomendationer? K&N är ju alltid ett alternativ men har någon av er bättre erfarenheter av skumfilter eller något annat märke? (det är helt rensat under sadeln så det ska finnas ordentligt med plats.)

3. Bränslekran - Jag har någonstans hört (minns inte var) att originalkranen inte flödar tillräckligt för större förgasare. Kan det verkligen stämma?

4. Insug - Det finns (rätt dyra) fina billet aluminum insug. Är det värt pengarna?

5. Tändning - Har ni även bytt tändmodulen för bättre gnista och mer förtändning? Funderar på att avvakta lite med detta för att spara ett "trimsteg" till senare så att man uppskattar varje uppdatering var för sig.

Stort tack på förhand!

Johan
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top