Triumph Thruxton-tråden

Jockewictorsson

Only dead fish follow the stream
Gick med
1 Mar 2011
Ort
Lomma
Hoj
Tiger 1050 -08
Finns att köpa hos 8Negro speedparts kolla via Bonefication där finns länken http://www.8negroparts.blogspot.se/
"Tyskarna" bygger en ny bakdel i glasfiber till Thruxton (passar nog också Bonneville tror jag)..mycket snygg med den raka linjen men inte så billigt..kommer utan sittdyna, olackad men med monteringskit och baklyse utan ringen runt ..priset inte helt klart, prognos ca 400€ beroende på hur många som är intresserade. Tillkommer frakt + egen lackering + egen sittdyna. Jag är själv benägen att beställa och erbjuder mig att förmedla kontakten om nån mer är intresserad..det går naturligtvis också att ta kontakt själv för den som vill. Kolla bild och text här..http://www.thruxton-forum.de/forum/viewtopic.php?f=12&t=18274
 

Jockewictorsson

Only dead fish follow the stream
Gick med
1 Mar 2011
Ort
Lomma
Hoj
Tiger 1050 -08
"Tyskarna" bygger en ny bakdel i glasfiber till Thruxton (passar nog också Bonneville tror jag)..mycket snygg med den raka linjen men inte så billigt..kommer utan sittdyna, olackad men med monteringskit och baklyse utan ringen runt ..priset inte helt klart, prognos ca 400€ beroende på hur många som är intresserade. Tillkommer frakt + egen lackering + egen sittdyna. Jag är själv benägen att beställa och erbjuder mig att förmedla kontakten om nån mer är intresserad..det går naturligtvis också att ta kontakt själv för den som vill. Kolla bild och text här..http://www.thruxton-forum.de/forum/viewtopic.php?f=12&t=18274

Många länkar här gällande tillbehör och ideer http://motochimp.blogspot.se/
 

Hasse D

Medlem
Gick med
14 May 2012
Ort
Fjällbacka-på landet...
Hoj
2005, Triumph T100
Riktigt Riktigt
Men om nu våra hojar blir lika kultbedömnda om 10 år som de gamla trajorna..? Då kanske delarna kostar...Jag bråkar ju fortfarande med dessa gamla klenoder och priserna på vissa delar börjar likna fjant. Om du ser en gammal utsliten Trajumf del på en veteranmarknad så kräves 100lappar för att lösa denna gamla skrotbit. Det är löjligt för jämfört med våra Hinkleymoppar är de gamla hojarna i regel sönderskruvad skit. Nu råkar jag ju ha en del hojar att samla som är sjyssta utgångslägen men allvarligt talat hade jag aldrig börjat med gammeltrajer idag för det hänger inte ihop varken ekonomi eller kvalitetsmässigt. Det om detta!
'Kanske bör jag tillägga att på 80talet var det en viss stolthet att dagligen köra gammeltraja och visa bambustaketen att gammal är äldst...:)
Hasse Dremar
PS Nu får jag väl skit fr Trajumfklubben då jag åxå en gång var redaktör för klubblaskan..!ds
Hasse D
 

CALLAHAN

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha XSR700 2018
AdventureRider tack för att du tog dig tid och visade din pärla för mig idag!:tummenupp
Är ju inte alls sugen nu! :D

Kan du inte skicka en bild på kartan du hade på väggen så jag kan visa polaren?
Du har ju mitt nummer nu.

PS. Hälsa Lukas och tacka han för att jag fick låna hans pappa en stund och för en rolig stund med lite bollspel. :)
 
Last edited:

AdventureRider

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2006
Ort
Borås
Hoj
Triumph Scrambler 900
AdventureRider tack för att du tog dig tid och visade din pärla för mig idag!:tummenupp
Är ju inte alls sugen nu! :D

Kan du inte skicka en bild på kartan du hade på väggen så jag kan visa polaren?
Du har ju mitt nummer nu.

PS. Hälsa Lukas och tacka han för att jag fick låna hans pappa en stund och för en rolig stund med lite bollspel. :)

Inga problem :tummenupp Alltid kul o kunna hjälpa hoj kompisar i nöd:) Hoppas du hittar en snart:yoparty
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Riktigt Riktigt
Men om nu våra hojar blir lika kultbedömnda om 10 år som de gamla trajorna..? Då kanske delarna kostar...Jag bråkar ju fortfarande med dessa gamla klenoder och priserna på vissa delar börjar likna fjant. Om du ser en gammal utsliten Trajumf del på en veteranmarknad så kräves 100lappar för att lösa denna gamla skrotbit. Det är löjligt för jämfört med våra Hinkleymoppar är de gamla hojarna i regel sönderskruvad skit. Nu råkar jag ju ha en del hojar att samla som är sjyssta utgångslägen men allvarligt talat hade jag aldrig börjat med gammeltrajer idag för det hänger inte ihop varken ekonomi eller kvalitetsmässigt. Det om detta!
'Kanske bör jag tillägga att på 80talet var det en viss stolthet att dagligen köra gammeltraja och visa bambustaketen att gammal är äldst...:)
Hasse Dremar
PS Nu får jag väl skit fr Trajumfklubben då jag åxå en gång var redaktör för klubblaskan..!ds
Hasse D

Tack för påminnelsen hasse, jag har börjat lida svårt av nostalgisk längtan till min gamla 500 men det kostade allt mer än det smakade i längden..
 

Hasse D

Medlem
Gick med
14 May 2012
Ort
Fjällbacka-på landet...
Hoj
2005, Triumph T100
Jo javisst
Men jag är ju fortfarande torsk på "de gamla". Vad gör man då? Jo i vinter skall jag plocka ihop en trimmad 750 i 68 ram med flattrackstuk...Man blir visst inte klokare...?
Hasse D

Tack för påminnelsen hasse, jag har börjat lida svårt av nostalgisk längtan till min gamla 500 men det kostade allt mer än det smakade i längden..
 

AdventureRider

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2006
Ort
Borås
Hoj
Triumph Scrambler 900
Men vad ska du åka på då Tomas?

Skrev det mest på skoj:) Fast problemet är väl mest tidsbrist o dåligt samvete när
Hojen stå oanvänd i garaget:( speciellt nu när jag o stora grabben är med i trial klubben med:).

Jaja hon är ju åtminstone snygg o se på:kär Undrar o jag får ha henne inne i storarummet för frun:):banana
 

AdventureRider

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2006
Ort
Borås
Hoj
Triumph Scrambler 900
Jag har tyvärr också dåliga erfarenheter. Senast var det ett cartridge-kit som saknade delar. Ruttnade till slut och vände mig direkt till tillverkaren som var väldigt hjälpsam. Detta hände för ett par månader sedan och jag har ännu inte hört ett knyst från britishracer trots ett otal försök.:huvet

Fortsättningen på den sorgliga historien:död. Fick ett mail den 30:e augusti att mina grejer var klara o skulle skickas under dagen. Jippi tänkte jag. Idag den 16 o fortfarande inga grejer:huvet Nytt mail där jag kräver pengarna tillbaka skickas idag. Får efter en timme ett svar.... Din status har ändras till att det skickas idag... Sorgligt jävla företag:3freak Synd som fan för dom har många roliga prylar på sin sida.

HANDLA ALDRIG FRÅN DOM..
 

CALLAHAN

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha XSR700 2018
Dom har väl fullt upp med att vara coola på TV serien Cafe Racer kan jag tro.
Jaja hoppas det kommer grejer nu i alla fall då.
Du vet Tomas att den som väntar på nått gott väntar alltid för länge.:tummenupp
Hatar det när man beställer utomlands utan spårning på paket.
Man kollar brevlådan varje dag efter en vecka men efter 3 veckor så orkar man inte längre och då dyker det upp som gubben i lådan.
 

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Det börjar trilla in grejer för vinterns moddar..en st. Bonneville växelpedal från Ebay som ska kortas av, borras nytt hål för den lilla växelpiggen plus "lätthål" för att sedan monteras direkt på utgående axeln..då får man "raceväxlat"..kan bli spännande med första provkörningen!! Sen dök det också upp originaldekalen för kutsen som jag köpte från http://www.triumphcenteruppsala.se/
Relativ snabb leverans (drygt en vecka)och mycket bra kommunikation med sms o mail..rekommenderas!! Dekalen ska användas till den nya häcken som jag eventuellt beställer från Tyskland..(se tidigare inlägg)..behöver bara några svar därifrån innan beställningen läggs! Sen måste jag få tag i "originalfärgen" och en duktig lackare också men det löser sig nog. Jag har ju lite kontakter med folk som "bygger" bilar.
 

Fransson

Medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
LIDKÖPING
Hoj
Triumph Thruxton -07
Då jag fått ett Thruxton återfall är jag i behov av en sådan, helst svart 04-05. Hör gärna av er om tips:tummenupp mvh Fransson
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top