Fan den gick fort iväg den Scramblern hann ju inte ens ringa och pruta!![]()
Sen måste jag få tag i "originalfärgen" och en duktig lackare också men det löser sig nog.
Färgkoder hittar du här: http://www.triumphtwinpower.com/triumphtwinpaintcodes.php
Förstår inte riktigt växelpedalsmodden - Vad vinner du på den?
Enbart för utseendet..är inte förtjust i originallänkaget, dessutom har jag flyttat bak mina fotpinnar 2,5 cm och räcker därmed knappt fram till pedalen med fotspetsen. Nu får jag en "skräddarsydd" pedal och behöver inte "angripa" original.
Ni som har pads på tanken: Är det för utseendet eller tycker ni att det bidrar till bättre kontakt med hojen?
http://www.blocket.se/goteborg/Triumph_BONNEVILLE_SE_7_ars_Trygghetsavtal_47560862.htm?ca=13&w=3
Börjar bli mer och mer sugen på den här!
Efter att ha plöjt igenom det mesta av den här tråden så blir man mer och mer sugen på en ren gat hoj.
Fast man får byta lite grejer och ta bort bakskärmen + handtaget bla.
Byta till en kortare mattsvart framskärm.
Eller byta färg helt!
http://www.minhembio.com/forum/inde...ttach&attach_rel_module=post&attach_id=132544
Har kollat lite dåligt de senaste dagarna men nu ser det ju ut som att du blir kvar här. Gott!
Har du inga avlagda cylindrar, kolvar kammar..... som du ska sälja?![]()
Varför inte köpa en Thruxton direkt när det är det du vill ha.Detta är Thruxtontråden remember!
![]()
Som jag ser det så måste jag köpa 3 hojar då!
Gillar ju alla 3.
Oavsett mod så måste man ju personifiera den lite.![]()
Jovisst har jag det..865-kolvar o kammar finns till salu, men dom har du ju redan, he he. Kammarna går ju att svetsa på och slipa om till lite vassare förstås. Jag har "profilen" till den så omtalade amerikanska 813-kammen liggande nånstans. Finns en mycket duktig på det ett stenkast härifrån...http://www.agap.se/Kamaxelslipning.htm
Hmmm, nu fick jag lite nya idéer.. jävla BJN, det är ditt fel denna gången!!!!!
Enbart för utseendet..är inte förtjust i originallänkaget, dessutom har jag flyttat bak mina fotpinnar 2,5 cm och räcker därmed knappt fram till pedalen med fotspetsen. Nu får jag en "skräddarsydd" pedal och behöver inte "angripa" original.
Får du inte ettan upp och resten ner så som du beskrev tidigare eller har jag otur när jag tänker nu?
Enbart för utseendet..är inte förtjust i originallänkaget, dessutom har jag flyttat bak mina fotpinnar 2,5 cm och räcker därmed knappt fram till pedalen med fotspetsen. Nu får jag en "skräddarsydd" pedal och behöver inte "angripa" original.
Har nu hunnit med att plöja igenom 85 sidor av denna underbara tråd.
Och det har varit mycket spännande läsning måste jag säga.
Men har en funderare på om jag slår till på en Bonneville med alufälgar.
Tror ni då att man kan lämna in bakfälgen och få den breddad nånstans eller är det sten kört.
Modifiera å krångla å ha sig....Bredda fälgar?
![]()
Den mattsvarta Bonnien med röda detaljer är ju sk*tsnygg som den är. OK, backspeglarna kanske kan bytas ut. Och en del gillar inte Triumphs blinkers. Men i övrigt är den ju ett smycke redan från fabrik. Köp den!![]()
Där har vi helt klart olika uppfattning.
Jag håller såklart med om att hojarna är fina redan från början. Att modda är dock en stor del av mitt motorcykelintresse och få hojar är väl tacksammare att ge sig på för en lekman än en modern Triumph Twin.
Moddifikationsprocessens olika faser har alla sin tjusning; nyfikenheten på hur något kan göras bättre, vackrare eller bara annorlunda i den inledande fasen; den praktiska tillämpningen och utmaningen i genomförandefasen
och sist men inte minst glädjen av att njuta av frukterna när allt är intrimmat och klart
.
Så är det i varje fall för mig. Tiden och pengarna jag lägger på hojen slipper jag spendera hos en terapeut...
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |