Triumph Thruxton-tråden

CALLAHAN

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha XSR700 2018
Var nära att köpa mig ett par sånna här skor på JohansMC också.
Har ett par Dainese Amfibio som jag haft ett tag men vill ha nått mer civilt.
51RO1Yc5xaL.jpg
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Var nära att köpa mig ett par sånna här skor på JohansMC också.
Har ett par Dainese Amfibio som jag haft ett tag men vill ha nått mer civilt.
View attachment 392801

Klart snygga! :tummenupp Har de några skydd eller är de helt civila?

Nu måste jag fråga dig; CALLAHAN är det som Dirty Harry Inspector 71?

Folk har frågat mig om inlägg jag gjort mitt i natten. Brukar vakna minst en gång varje natt. Fast du verkar mer regelmässigt göra dina inlägg mitt i natten. Dyngnsrytm?:)
 

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
När fick hojarna 865cc istället för 790cc?
Vilket är mest optimalt om man får för sig att köpa massa trim grejer förknasare eller sprut?

Thruxton 900 kom 2004 och var den första hojen i Bonnevilleserien som hade 865-motorn. Den har alltså aldrig haft 790cc. Bonneville T100 var nästa och den vanliga Bonnevillen sist. Omkring 2005 - 2006 tror jag. 790-motorn och 865-motorn såldes parallellt något eller några år. Scramblern har också alltid haft 865cc.

När det gäller trim finns ju samma grejer både till sprut o f-gasare..samma motor..problemet med sprut är att det är lite krångligare att "ställa in" men har man utrustningen o kunskapen är det kanske lika enkelt som f-gasare. Det finns ju olika mappar att ladda ner från nätet och det går ju också för den kunnige att göra sina egna mappar. Jag kan för lite om sprut, så jag tycker iallafall att f-gasare är enklare och framför allt mera retro. Och meka med f-gasare är ju också retro..inga jävla datorer och andra konstiga maskiner, he he. Faan, det låter riktigt bakåtsträvande!!
 
Last edited:

CALLAHAN

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha XSR700 2018
Klart snygga! :tummenupp Har de några skydd eller är de helt civila?

Nu måste jag fråga dig; CALLAHAN är det som Dirty Harry Inspector 71?

Folk har frågat mig om inlägg jag gjort mitt i natten. Brukar vakna minst en gång varje natt. Fast du verkar mer regelmässigt göra dina inlägg mitt i natten. Dyngnsrytm?:)
Jupp är en stor fan av Clint Eastwood så därav namnet.
Och mina natt inlägg beror på att jag jobbar fast kväll så kommer hem strax efter 01:00.
Har dessutom väldigt svårt att varva ner efter man har jobbat så det brukar bli ett par timmar framför TV/Dator innan John Blund behagar dyka upp.
Detta har blivit ännu värre med åren tyvärr kan nog bero på att vi har det betydligt stressigare på jobbet nu.

Så här skriver dom på Duells sida.
X-Street WP Blue

Trendig sko i narvat skinn.

Vattentät tack vare membran.

Skydd över ankeln.

Gummisula.

Har läst 157 sidor från starten i tråden nu, och ni verkar vara ett riktigt skönt gäng.
Själv är man född 69 och känner att plast raketer inte är något för mig längre.
Var inne på custom hoj för några år sen men det var dötrist att köra tyckte jag.:rofl
Sen har jag varit svag för Triumph/Norton i ganska många år men blev sugen på en Scrambler efter ha sett en Steve Mcqueen edition.
Fast av någon anledning så har det alltid kommit nån annan hoj i mellan eller 4-hjuling.:va

Sitter här med min lilla tös på 4år och skriver och hon tjatar att jag ska skicka lite smileys så här får ni ett gäng av henne! :)

:zpy:banana:gråta:glömdet:brinnerup:kär:rofl:4skrika:huvet:rock

Nu sitter hon här och skrattar för fullt! ja pappa mera mera.
 

CALLAHAN

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha XSR700 2018
Thruxton 900 kom 2004 och var den första hojen i Bonnevilleserien som hade 865-motorn. Den har alltså aldrig haft 790cc. Bonneville T100 var nästa och den vanliga Bonnevillen sist. Omkring 2005 - 2006 tror jag. 790-motorn och 865-motorn såldes parallellt något eller några år. Scramblern har också alltid haft 865cc.

När det gäller trim finns ju samma grejer både till sprut o f-gasare..samma motor..problemet med sprut är att det är lite krångligare att "ställa in" men har man utrustningen o kunskapen är det kanske lika enkelt som f-gasare. Det finns ju olika mappar att ladda ner från nätet och det går ju också för den kunnige att göra sina egna mappar. Jag kan för lite om sprut, så jag tycker iallafall att f-gasare är enklare och framför allt mera retro. Och meka med f-gasare är ju också retro..inga jävla datorer och andra konstiga maskiner, he he. Faan, det låter riktigt bakåtsträvande!!

Ok då hade säljaren rätt angående 790cc då jag inte trodde dom som var gjorda på 2000talet hade 790cc.
Har aldrig haft nån hoj med insprutning innan bara den senaste 4-hjulingen jag hade.
Det var så gött när man kom ut och bara vred på nyckeln utan att behöva choka.
Fast meka förgasare har man ju gjort lite grann på både min DR350S och min RGV250.

Väntar spänt på bilder på 2014års modeller.:tummenupp
 

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Yes, då har man beställt en ny bakdel till hojen..se länken..http://www.thruxton-forum.de/forum/viewtopic.php?f=12&t=18274
Då det tidsmässigt ser osäkert ut när leveransen kan ske och att jag måste ha en ny sittdyna och att bakdelen måste lackas innan, så planerar jag för säsongen 2014-2015. Kanske till sommaren 2014. Lite "långtidsmodd" alltså. Jag har lokaliserat en lackerare som gör proffsiga jobb och sittdynan tillverkas i Tyskland så det blir inte billigt heller.
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Det var ett tag sedan jag skrev här, men jag har inte glömt bort er och hojen är kvar.

Lillknodden tar i princip all vaken tid så det har mest blivit pendling till och från jobbet de soliga dagarna. I går ställde jag in hojen på vinterförvaring vilket kändes sådär.

Har även bytt drivpaket och kuggat ner ett kugg bak. Det skulle varit ett kugg upp fram och det skulle ta 30 minuter, men det tog verkstan en vecka och resultatet blev alltså ett kugg ner bak istället. Nu är hojen bra mycket lugnare på motorvägen i alla fall. Har inte testat den i kurvor ännu, men misstänker att den kommer kännas lite klenare.

Är dock beredd att göra den uppoffringen eftersom jag tyvärr kör en hel del motorväg (E45) till och från jobbet. En liten undran. Ger ett kugg ner bak samma effekt som ett kugg upp fram eller ger bakändringen en större/mindre förändring?

Edit: Körde lite matematik och kom fram till att ett kugg ner bak borde ge en mindre förändring än ett kugg upp fram. Känns bra.
 
Last edited:

Middleton

Medlem
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Stockholm
Hoj
2006, Triumph Thruxton
Kul att du gillar dom! Jag ska meddela fotografen och lura ut honom på en ny fotosession till våren för att dokumentera arbetet.

Johan
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
En kugg fram brukar väl motsvara ungefär 3kugg bak.

Snygg bild AdventureRider!:tummenupp

Två till tre kugg bak Lite olika beroende på hur många tänder dreven har original. Två kugg bak mot en fram stämmer för de flesta och näst intill exakt för Thruxton.

Nu är det mycket snygga bilder i tråden vilket inte minst du har uppmärksammat CALLAHAN. Skitkul tycker jag. Både att folk bjuder på bilder och att trådmedlemmar uppskattar.

Sen är det ju svårt att få till lika konstnärliga bilder som Middleton men det är inget krav bara en bonus. Hur mycket photoshoppade är de? Ärligt nu!:)

AdventureRiders bild är definitivt inte photoshoppad men jäkligt snygg och förmedlar en fin känsla.
 

CALLAHAN

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha XSR700 2018
Hittat lite snygga mc kläder jag är sugen på!

http://www.grandprixlegends.com/leg...weat-red.html?basket_add=1&basket_item=185106

http://www.rideicon.com/products/?productGroupId=66477

http://www.rideicon.com/products/?productGroupId=66831

Dom stövlarna ska inhandlas så fort Scramblern är i garaget eller så gör jag det direkt.
Har ni nått bra tips på en jacka med lite äldre stuk? Gärna i brunt skinn eller i textil.

Har dessa fast i svart som jag är tok nöjd med.
http://www.dainese.com/us_en/motorbike/anfibio-cafe.html
 
Last edited:

teargaz

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2009
Ort
Stockholm
Hoj
2007, Triumph Bonneville
Snyggt!

Tycker fortfarande det är intressant att vi inte har stött på varandra ännu :) Iofs så kör jag mest till och från jobbet :)
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Mötte förresten en röd thruxton med passagerare på motorvägen norr om kungsbacka på väg norrut och en svart bonneville? På väg söderut på säröleden när jag var ute o brände med min gula yamma o tjejen på thruxen i söndags. Nån härifrån?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top