Alikzus
Twin Power Ranger
- Gick med
- 21 Sep 2003
- Hoj
- Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Mittenbilden..och ersätt ljuddämparen med en reverse cone!!
Jag instämmer.
Mittenbilden..och ersätt ljuddämparen med en reverse cone!!
Lite OT men ändå väldigt mc-relaterat..som alla säkert har läst har jag ju trimmat hojen till ca 88 bakhjulshästar..med nya omslipade kammar plus lite mer hokuspokus hoppas jag nå 90 till våren..MEN jag har också trimmat mig själv för att uppnå högsta möjliga acceleration..från 83 kg i april till 69 kg idag på morgonen som jag hoppas blir ca 65 till nästa säsongs början..vikten passar betydligt bättre till höjden över havet, he he. Jag/vi använder vår egna variant på 5:2 metoden.
Slank visst med ett par hagon dämpare när jag beställde drivpaket! Nån som kör med dom? Är det nåt att ha eller? Köpte dom mest för att gamle Alf var en ball gubbe..
Hagon Nitro är väl bra annars ganska mediokert, tror jag.
Lite OT men ändå väldigt mc-relaterat..som alla säkert har läst har jag ju trimmat hojen till ca 88 bakhjulshästar..med nya omslipade kammar plus lite mer hokuspokus hoppas jag nå 90 till våren..MEN jag har också trimmat mig själv för att uppnå högsta möjliga acceleration..från 83 kg i april till 69 kg idag på morgonen som jag hoppas blir ca 65 till nästa säsongs början..vikten passar betydligt bättre till höjden över havet, he he. Jag/vi använder vår egna variant på 5:2 metoden.
Har nog bestämt mig för att köpa en helt ny!
Annars var den ju inte alls tokig.
Då var lådorna fyllda med nya delar och hojen isärplockad. Får väl erkänna att jag nästan tycker det är lika roligt att hålla på med mina små uppdateringar som det är att köra.
Listan för vintern är inte huggen i sten riktigt ännu. Jag har lovat mig själv att inte dra igång fler projekt förens jag avslutat de som redan är påbörjat… Lite nya bromsar, instrumentering och reglage och några puts/finish relaterade punkter blir det i vart fall. Bilder kommer till våren när allt är förhoppningsvis är slutfört.
En fråga – Är det någon av er som lyckats hitta bättringsfärg till ramen? Jag vill ha tvåkomponentsfärg för att det ska hålla och bli bra men har svårt att hitta sådan med den rätta sidenmatta finishen. Triumph Center kan inte hjälpa mig och jag lyckas inte hitta något annat än rekommendationer om vanlig sprayfärg på de internationella forumen. Några tips?
Det finns ju olika teorier om det där med inkörning. Är inte de flesta motorer dessutom inkörda i bänk under en testperiod hos tillverkaren?Jag hade nog aldrig haft tålamod till att köra in en motor korrekt.. Hålla max halvgas i ens 50 mil är för mkt begärt!
Vilket grymt minne du har!Lysande! Nu väntar vi bara på att yonsson ska räkna ut hur många bakhjulshästar detta motsvarar.
Det finns ju olika teorier om det där med inkörning. Är inte de flesta motorer dessutom inkörda i bänk under en testperiod hos tillverkaren?
Jo alla motorer har ju körts en viss tid innan leverans till kund. Men jag hade nog inte chansat med inkörningen på en flång ny motor. Hade jag bara bytt kolvar och honat hade jag bara dratt några fullgasrepor så är det klart!
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|