Nu är jag också klar inför vintern; har tagit mig drygt två månader. Nästa år försöker jag nog köra längre, för jag börjar redan att få körsug.
Jag har:
* pumpat däcken, med en aning extra tryck eftersom de tappar ganska fort (tycker jag). Jag hoppas på att kunna använda en 12 V-kompressor för att underhållspumpa lite under vintern.
* tankat fullt med 98 oktan (för ovanlighetens skull) och med bränslestabilisering.
* gjort rent henne; hon var ganska ren så det blev bara en vända med Wash 'n Wax och dylika grejer.
* bytt olja och oljefilter.
* satt batteriet inomhus på underhållsladdning.
* smort in "alla" metalldelar (garaget är ganska öppet så det är både kallt och fuktigt).
* slängt på överdraget.
Jag kom inte åt att skruva ut tändstiften på grund av luftinsprutningen så det fick var. Min far föreslog att jag kunde köra med startmotorn någon gång då och då för att få upp olja, men jag vet inte. Till våren så försvinner SAISen och därmed det problemet.
Brukar ni starta och varmköra under vintern? Det verkar råda delade meningar om huruvida man skall göra det eller ej.