Triumph Thruxton-tråden

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Hänger på om jag får mekhjälp... Ser väldigt invecklat ut - mer än två delar...:va

Vad är det som ser mest invecklat ut? Buntbanden? Jag kan åta mig att dra åt dessa. I övrigt kan väl du beställa ett kit till din alu. Om vi monterar det och den inte exploderar så monterar vi ett på min gula också.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Ser fram emot att få veta hur många öl det krävs för att få min hoj lika blank som din! :)

Det spännande svaret kommer under veckan. Har du en färsk bild ska jag i steg kleta lera och smuts på min och gnida. Sen spola av för att se om jag kan få till exakt din patina. Det borde gå åt typ lika många öl åt andra hållet.

Jag skulle börja med 4 lock (24 st= 1 lock) och lika många gammeldansk för att se hur långt jag kommer på detta.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Snitsigt Svarvarn!
Du aktualiserar förresten en frågeställning som en kompis och jag diskuterade häromdagen. Bör jag ha ett alkolås på min svarv? Många goda ide'er ramlar ju över en i alkodimmorna och att då ha disciplin att INTE kasta sig över svarven kanske är mycket begärt? Finns det alkolås som accepterar 2 men inte 4 pilsner?
Hasse D

Det beror helt på hur lång tid jobbet tar att utföra! Kör man på en öl i timmen bör man klara att hålla sig inspirerad och fokuserad. Det här var inte så noga heller, skulle jag börja komma ner på hundradelar skulle jag nog hålla mig nykter..
 

CALLAHAN

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha XSR700 2018
Räcker med en Scrambler men det ska vara en nyare än den som är ute nu!:va

Hur många här har tänkt att åka till MC mässan i Göteborg?
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
....Hur många här har tänkt att åka till MC mässan i Göteborg?
Självklart!:) På torsdag eller fredag, de är bäst. Lördag brukar vara mycket folk. Söndag är rätt ok, särskilt på eftermiddagen då många redan har gått hem.

Fast jag bor ju 12 km från mässlokalen, så "åka till mässan" räknas kanske inte på samma sätt?:)

Lite OT: Ni som bor en bit bort kan ju ta tåget på lördagen den 25/1. T ex kör SJ från Sthlm 8.14, framme 11.25. Hem igen till Tjockhult 18.35, framme vid Sthlm C 21.45. 580 kr för tur och retur i andra klass om man bokar nu.
Billigt för en heldag med hojnöje! Har själv gjort motsvarande, fast åt andra hållet, de år mässan gått i Älvsjö. Hojsnack i kupén på vägen dit. 6 timmar på mässgolvet. Hojsnack, broschyrläsning och pilsner på tåget på vägen hem. Riktigt bra! Ett tips, bara...


On topic: läste att Triumph gör smärre uppdateringar 2014. Se här http://www.triumphmotorcycles.co.uk/the-triumph-company/press Läste också i någon tidning att Thruxton får ett något lägre styre 2014, men texten säger inget om det.
 
Last edited:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Hittade ju dom här förra veckan förresten! Gamla loggan o allt. Märkesbögen i mig jublade! :)
 

Bifogat

  • uploadfromtaptalk1382946720917.jpg
    uploadfromtaptalk1382946720917.jpg
    54.3 KB · Visningar: 52

CALLAHAN

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha XSR700 2018
Självklart!:) På torsdag eller fredag, de är bäst. Lördag brukar vara mycket folk. Söndag är rätt ok, särskilt på eftermiddagen då många redan har gått hem.

Fast jag bor ju 12 km från mässlokalen, så "åka till mässan" räknas kanske inte på samma sätt?:)

On topic: läste att Triumph gör smärre uppdateringar 2014. Se här http://www.triumphmotorcycles.co.uk/the-triumph-company/press Läste också i någon tidning att Thruxton får ett något lägre styre 2014, men texten säger inget om det.

Jag har redan tagit ledigt torsdag och fredag den veckan av samma skäl, vill inte gå på lördagen eller söndag.
 

Hasse D

Medlem
Gick med
14 May 2012
Ort
Fjällbacka-på landet...
Hoj
2005, Triumph T100
Det spännande svaret kommer under veckan. Har du en färsk bild ska jag i steg kleta lera och smuts på min och gnida. Sen spola av för att se om jag kan få till exakt din patina. Det borde gå åt typ lika många öl åt andra hållet.

Jag skulle börja med 4 lock (24 st= 1 lock) och lika många gammeldansk för att se hur långt jag kommer på detta.

Där kan bara se hur en gymnasielärare tillbringar höstlovet
 

Hasse D

Medlem
Gick med
14 May 2012
Ort
Fjällbacka-på landet...
Hoj
2005, Triumph T100
Självklart!:) På torsdag eller fredag, de är bäst. Lördag brukar vara mycket folk. Söndag är rätt ok, särskilt på eftermiddagen då många redan har gått hem.

Fast jag bor ju 12 km från mässlokalen, så "åka till mässan" räknas kanske inte på samma sätt?:)

Lite OT: Ni som bor en bit bort kan ju ta tåget på lördagen den 25/1. T ex kör SJ från Sthlm 8.14, framme 11.25. Hem igen till Tjockhult 18.35, framme vid Sthlm C 21.45. 580 kr för tur och retur i andra klass om man bokar nu.
Billigt för en heldag med hojnöje! Har själv gjort motsvarande, fast åt andra hållet, de år mässan gått i Älvsjö. Hojsnack i kupén på vägen dit. 6 timmar på mässgolvet. Hojsnack, broschyrläsning och pilsner på tåget på vägen hem. Riktigt bra! Ett tips, bara...


On topic: läste att Triumph gör smärre uppdateringar 2014. Se här http://www.triumphmotorcycles.co.uk/the-triumph-company/press Läste också i någon tidning att Thruxton får ett något lägre styre 2014, men texten säger inget om det.

Och våfför kallas du reiseleter!
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Och på en måndag också inte undra på att det går åt helvete med dagens ungdomar! :hihi:fyllisar

Vad är det för fel att surfa på en måndag CALLAHAN? För du menar väl inte att det är fel att dricka öl på en måndag?:D Nu vet jag inte om Hasse gjort det men fel är det ju inte oavsett.

Ungdomar och ungdomar. Det är ni väl de flesta av er. :) Det är väl bara TÄ ( Thruxtonerich) och NÄ (= jag) som är riktigt vuxna i den här tråden. Å vi är ju inte riktigt vuxna vi heller även om vi nu råkar vara äldst.:yoparty
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top