Klickade på länken och hittade det här: http://ebutik.nccr.se/nos-system-1/nos-kits/sb75-4-cyl-export-direct-port-bike-nitrous-kit
Verkar inte det kul och prisvärt?
Det fanns/finns en kille i USA som satte dit ett liknande system på sin Bonneville..tror han var på TRAT-forumet men det är nog 10 år sen..säkert jätte kul men jag är osäker hur hojen tål så mycket effekt. Några påstår ju att 120 hk på slangen är OK för dom här motorerna. Jojje (stabbarbs auto) tar nog ut runt den siffran med turbo om jag är rätt underrättad..med andra stakar/kolvar o 904cc då förstås.
Det fanns/finns en kille i USA som satte dit ett liknande system på sin Bonneville..tror han var på TRAT-forumet men det är nog 10 år sen..säkert jätte kul men jag är osäker hur hojen tål så mycket effekt. Några påstår ju att 120 hk på slangen är OK för dom här motorerna. Jojje (stabbarbs auto) tar nog ut runt den siffran med turbo om jag är rätt underrättad..med andra stakar/kolvar o 904cc då förstås.
De kan vara väldigt långsamma på att leverera MAS-grejer har jag hört. Har köpt alla mina MAS-grejer från bestforbritts.com De brukar skicka dagen efter och man har grejerna inom en vecka. Förutsatt att grejerna finns i lager såklart.
View attachment 393841
Lite bus fick avsluta körsäsongen för min del... Nu är dags att börja montera alla nya delar som ligger och väntar i garaget!
Då så har jag roat mig vid svarven hela kvällen! Gjort ett par sadelskruvar, tog ungefär 6 pilsner att få färdigt dom.
Blev helt ok.. raaap!
Snitsigt Svarvarn!
Du aktualiserar förresten en frågeställning som en kompis och jag diskuterade häromdagen. Bör jag ha ett alkolås på min svarv? Många goda ide'er ramlar ju över en i alkodimmorna och att då ha disciplin att INTE kasta sig över svarven kanske är mycket begärt? Finns det alkolås som accepterar 2 men inte 4 pilsner?
Hasse D
Så bra. Då har du en start. Saknas bara en hoj. Seså, ut och handla med dig nu! Inget att vänta på!Shit vad snabba dom var på JVB mina grejer har redan kommit!
Ha ha, den är bra Hasse! Som gammal metallare har det flugit en o annan järnbit genom luften men turligt nog aldrig förorsakat skada annat än på svarven/fräsen, däremot har jag sett konsekvenserna av "fel handhavande" på människor! Ingen bra idé med för mycket öl vid dessa maskiner. Du har dock rätt i att alkodimman framkallar goda idéer ibland!
Snyggt jobbat Twintorsk.
Klickade på länken och hittade det här: http://ebutik.nccr.se/nos-system-1/nos-kits/sb75-4-cyl-export-direct-port-bike-nitrous-kit
Verkar inte det kul och prisvärt?
Som nybliven Tigerägare går man naturligtvis in på Tigertråden för att finna motsvarigheten till denna eminenta sida.....snacka om skillnad (öken!) Det är minst sagt gleeeeest med folk. De vildaste moddarna verkar vara packfickor och värmehandtag. Får fundera över hur man kan förändra det.
Ser fram emot att få veta hur många öl det krävs för att få min hoj lika blank som din!Jaha, nu börjar vi prata seriöst Triumphmeka. Då vill jag vara med. Exakt hur många öl = en fullständig polering av Thruxton. Svaret kommer i morgon? Eller senare!?
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|