Triumph Thruxton-tråden

CALLAHAN

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha XSR700 2018
Ska bli en Scrambler är det tänkt!
Hoppas på att det ska dyka upp en beg 09 eller nyare annars så blir det en helt ny maskin.
 

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Klickade på länken och hittade det här: http://ebutik.nccr.se/nos-system-1/nos-kits/sb75-4-cyl-export-direct-port-bike-nitrous-kit

Verkar inte det kul och prisvärt?

Det fanns/finns en kille i USA som satte dit ett liknande system på sin Bonneville..tror han var på TRAT-forumet men det är nog 10 år sen..säkert jätte kul men jag är osäker hur hojen tål så mycket effekt. Några påstår ju att 120 hk på slangen är OK för dom här motorerna. Jojje (stabbarbs auto) tar nog ut runt den siffran med turbo om jag är rätt underrättad..med andra stakar/kolvar o 904cc då förstås.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Det fanns/finns en kille i USA som satte dit ett liknande system på sin Bonneville..tror han var på TRAT-forumet men det är nog 10 år sen..säkert jätte kul men jag är osäker hur hojen tål så mycket effekt. Några påstår ju att 120 hk på slangen är OK för dom här motorerna. Jojje (stabbarbs auto) tar nog ut runt den siffran med turbo om jag är rätt underrättad..med andra stakar/kolvar o 904cc då förstås.

Ja, det är ju det förståss, om det håller. Fast det är ju rätt korta stunder man nyttjar effekten och några extra 75 hk tror jag inte att det är tal om. När jag hade starka funderingar på NOS till min Mustang V8 pratade man om ca 50% effektökning. Såg lite siffror på NOS för Harley och det var i samma regioner.

Vanligaste haveriet på den tiden jag funderade på det till Mustangen var att ventilerna stod och läckte så att insuget var fyllt av lustgas då man skulle starta. Blev tydligen en rätt kraftig explosion då.:)
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Det fanns/finns en kille i USA som satte dit ett liknande system på sin Bonneville..tror han var på TRAT-forumet men det är nog 10 år sen..säkert jätte kul men jag är osäker hur hojen tål så mycket effekt. Några påstår ju att 120 hk på slangen är OK för dom här motorerna. Jojje (stabbarbs auto) tar nog ut runt den siffran med turbo om jag är rätt underrättad..med andra stakar/kolvar o 904cc då förstås.

Ja, 110-120 för gatkiten han bygger.
Han hade fått upp sin 1200cc dragbike i 250 hästar på bänken och knäckt några vevar i processen..
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Då så har jag roat mig vid svarven hela kvällen! Gjort ett par sadelskruvar, tog ungefär 6 pilsner att få färdigt dom.
Blev helt ok.. raaap!
 

Bifogat

  • uploadfromtaptalk1382650168539.jpg
    uploadfromtaptalk1382650168539.jpg
    95.7 KB · Visningar: 63
  • uploadfromtaptalk1382650203442.jpg
    uploadfromtaptalk1382650203442.jpg
    73.1 KB · Visningar: 63
  • uploadfromtaptalk1382650225284.jpg
    uploadfromtaptalk1382650225284.jpg
    70.2 KB · Visningar: 68

Middleton

Medlem
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Stockholm
Hoj
2006, Triumph Thruxton
DSC_0218.jpg

Lite bus fick avsluta körsäsongen för min del... :rock Nu är dags att börja montera alla nya delar som ligger och väntar i garaget! :banana:smasha
 

Fransson

Medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
LIDKÖPING
Hoj
Triumph Thruxton -07
Lite bus fick avsluta körsäsongen för min del... :rock Nu är dags att börja montera alla nya delar som ligger och väntar i garaget! :banana:smasha[/QUOTE]

Grymt foto:tummenupp
 

CALLAHAN

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha XSR700 2018
Twintorsk är redan ingång med vinterns byggande!:tummenupp

Och Middleton avslutar den här säsongen med stil!:yoparty
Underbar bild dessutom.:tummenupp
 

Hasse D

Medlem
Gick med
14 May 2012
Ort
Fjällbacka-på landet...
Hoj
2005, Triumph T100
Snitsigt Svarvarn!
Du aktualiserar förresten en frågeställning som en kompis och jag diskuterade häromdagen. Bör jag ha ett alkolås på min svarv? Många goda ide'er ramlar ju över en i alkodimmorna och att då ha disciplin att INTE kasta sig över svarven kanske är mycket begärt? Finns det alkolås som accepterar 2 men inte 4 pilsner?
Hasse D
Då så har jag roat mig vid svarven hela kvällen! Gjort ett par sadelskruvar, tog ungefär 6 pilsner att få färdigt dom.
Blev helt ok.. raaap!
 

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Snitsigt Svarvarn!
Du aktualiserar förresten en frågeställning som en kompis och jag diskuterade häromdagen. Bör jag ha ett alkolås på min svarv? Många goda ide'er ramlar ju över en i alkodimmorna och att då ha disciplin att INTE kasta sig över svarven kanske är mycket begärt? Finns det alkolås som accepterar 2 men inte 4 pilsner?
Hasse D

Ha ha, den är bra Hasse! Som gammal metallare har det flugit en o annan järnbit genom luften men turligt nog aldrig förorsakat skada annat än på svarven/fräsen, däremot har jag sett konsekvenserna av "fel handhavande" på människor! Ingen bra idé med för mycket öl vid dessa maskiner. Du har dock rätt i att alkodimman framkallar goda idéer ibland!

Snyggt jobbat Twintorsk.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Ha ha, den är bra Hasse! Som gammal metallare har det flugit en o annan järnbit genom luften men turligt nog aldrig förorsakat skada annat än på svarven/fräsen, däremot har jag sett konsekvenserna av "fel handhavande" på människor! Ingen bra idé med för mycket öl vid dessa maskiner. Du har dock rätt i att alkodimman framkallar goda idéer ibland!

Snyggt jobbat Twintorsk.

Jaha, nu börjar vi prata seriöst Triumphmeka. Då vill jag vara med. Exakt hur många öl = en fullständig polering av Thruxton. Svaret kommer i morgon? Eller senare!?
 
Last edited:

Jockewictorsson

Only dead fish follow the stream
Gick med
1 Mar 2011
Ort
Lomma
Hoj
Tiger 1050 -08
Som nybliven Tigerägare går man naturligtvis in på Tigertråden för att finna motsvarigheten till denna eminenta sida.....snacka om skillnad (öken!) Det är minst sagt gleeeeest med folk. De vildaste moddarna verkar vara packfickor och värmehandtag. Får fundera över hur man kan förändra det.
 

Hasse D

Medlem
Gick med
14 May 2012
Ort
Fjällbacka-på landet...
Hoj
2005, Triumph T100
Tjabbas
Generellt är det väl så att de klassiska formerna av en Hinkley Bonny inspirerar till storverk. Så har det alltid varit. Redan de (jag) som strula med de gamle blev inspirerade. Just det här att här har du en moppe som knappt kan bli snyggare men du vill personifiera den. Med enkla medel kan du få den att prestera mer och bli ännu snyggare. Den numera avslocknade Edvard Turner som faktiskt lade grunden till designen hävdade i en intervju att 650cc+4 växlar+två cylindrar-vad kan man mer behöva! Och om en sådan hoj presenterades fr Hinkley med en vikt på ca 180kg skulle jag köpa den med en gång. Nu är ju de nya lite klumpigare...
Hasse D
Som nybliven Tigerägare går man naturligtvis in på Tigertråden för att finna motsvarigheten till denna eminenta sida.....snacka om skillnad (öken!) Det är minst sagt gleeeeest med folk. De vildaste moddarna verkar vara packfickor och värmehandtag. Får fundera över hur man kan förändra det.
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Jaha, nu börjar vi prata seriöst Triumphmeka. Då vill jag vara med. Exakt hur många öl = en fullständig polering av Thruxton. Svaret kommer i morgon? Eller senare!?
Ser fram emot att få veta hur många öl det krävs för att få min hoj lika blank som din! :)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top