1. Lite längre - sannolikt samma längd som dina. Har inte skaffat mig tillräcklig erfarenhet för att bidra med något klokt. Dessutom är det ett Andreani-kit i gafflelben - har inte ens provkört med dessa - har väl inget med styrradien o göra men förhoppningsvis med dämpningen... BJN har dock grejat en del med "höjder " på sin gaffelkronan - utgår från att han hoppar in o har lite synpunkterStiligt! Två frågor:
1. Vad har du för längd på bakdämparna? Tänkte på att du sänkt ner gaffelbenen lite och undrar hur du upplever förändringen. Antar att den styr i bättre men känner du att en styrdämpare behövs/skulle göra nytta? Jag har själv öhlinare bak men av annan modell som är något längre än originaldämparna. Kanske det räcker med "rake" för min del eftersom jag också har 17" framhjul. Funderar mycket på väghållning och den tillhörande fysiken och är därför alltid nyfiken på andras erfarenheter.
2. Innebär ditt nick att du investerat i ett big bore kit? Om ja, kan du inte bjuda på en liten redogörelse för vad som är gjort, och hur det blev? Vore väldigt rolig läsning!
En bild från igår och idag, tog med donnan på en liten sväng (därav de bakre fotpinnarna och utebliven cuts). Hursomhelst syns de nya krökarna som Jörgen Karlsson förtjänstfullt hjälpt mig svetsa ihop. Dom börjar få en riktigt härlig gyllene ton nu. Notera även hur rent det blivit under sadeln nu när allt är klart. Det var en del jobb att få till det men blev som jag hoppats på.
View attachment 404860
View attachment 404861
Är någon intresserad av ett inlägg om hur jag gick tillväga i bygget av krökarna?
2. Inget "Big -bore" ännu - Wictorsson monterade 39 mm förgasare o portade toppen före det att jag tog över - har väl givit en del mera drag + att drevningen är en kugg ned fram o två upp bak - effekten på det sistnämnda är dock inte heller prövad.
Det går som sagt inte fort när grejar