För säkerhets skull så bör vi kanske ta höjd för dåligt väder? Samtidigt så vore det ju tråkigt att dissa iFKH i sådana fall.
Jag tycker att A6/Sjökanten är trevligt. Jag provade ju Ibiz under min bonusnatt förra året och det var ett tristare hotell och med avseende på mat så har man typ snabbmat eller hotellets restaurang att välja på (om man inte vill knata in mot centrum). Men det finns kanske andra prisvärda alternativ i krokarna?
Alltså, det är absolut inget fel på A6. Tvärtom; gott om parkering, bra rum, restaurang i huset (ibland med musikunderhållning), ok frukost. Det funkar helbra, totalt sett......(klipp!)...
Tidigare år har vi gjort så att vi haft första helgen som första alternativ. Om det skulle visa sig vara sk*itväder då så har vi haft andra helgen som reserv.
.....(klipp!)...
Samt prel.boka övernattning. Vi talar ju om juli och därmed högsäsong på vandrarhem och hotell. Vad säger ni veteraner - skall vi fortsätta med A6/Sjökanten eller leta upp något annat?
Jag har i vart fall bokat båda helgerna för min del. Så avbokar jag senare "den helgen som det inte blir".
http://www.a6hotell.se/boka/Varifrån bokade du i år?
Fast om man är morgontrött blir det tonnet över stallbackabron..Bara att hänga på! Vi brukar köra en rätt fin sträcka från Gbg. Jag pPassar på att göra lite extra reklam för turen:
Från Göteborg, gamla Trollhättevägen väster om Göta älv till Trollhättan. Fin körning!
Från Trollhättan->en bit på 44:an. Transportsträcka.
Svänger av 44:an, mot Såtenäs-Tun-Örslösa-Lidköping. Ganska fin körning.
Lidköping-Källby, på 44:an. Transportsträcka.
Ut på Kinnekulle, Hällekis-Årnäs-Lugnås. Mestadels fin körning.
Kort sträcka på E20. Transportsträcka.
Svänger av 202:an mot Töreboda. Transportsträcka.
202:an efter Töreboda mot Halna och Undenäs. Kalassträcka - svänger fint!
I Undenäs tar vi norrut, mot Tived. Fin körning!
Vidare från Tived mot Askersund. Mestadels fin körning.
// Slut på reklamen!
?? Hur kan det vara så? Kom de på efter några år att de borde haft en längre kedja från början? Det är ju samma drevstorlek mellan årsmodellerna......OBS..lite skillnad på längden/årsmodellen.....
Jag har för mig att det är smärre chassiändringar mellan årsmodellerna, typ hjulbas och försprång, alltså kan svingen blivit nån cm längre eller kortare.?? Hur kan det vara så? Kom de på efter några år att de borde haft en längre kedja från början? Det är ju samma drevstorlek mellan årsmodellerna.
I handboken så står det att kedjan skall ha 106 länkar, stämmer det?
Bläddra ner till Triumph Thruxton så ser du..OBS..lite skillnad på längden/årsmodellen.
http://www.s-racing.se/Docs/Drivpaket_screen.pdf
Om du menar Triumphs handbok som följer med hojen vid köp så behöver du inte fundera. Då är det 106 L.
När det gäller att lyfta upp hojen själv så tycker jag att det har blivit lätt nu med stång genom bakaxeln. Ta en medhjälpare och mät upp hur mycket du behöver lägga under sidostödet för att den ska stå nästan rakt utan att falla över åt höger. Jag använder tre bitar av spånskiva som jag tejpat ihop till en platta som fyller funktionen. Med den under sidostödet är det bara att haka i baklyftens krokar och lyfta.
Min och Bgojans guide för byte till LED.
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |