För säkerhets skull så bör vi kanske ta höjd för dåligt väder? Samtidigt så vore det ju tråkigt att dissa iFKH i sådana fall.
Jag tycker att A6/Sjökanten är trevligt. Jag provade ju Ibiz under min bonusnatt förra året och det var ett tristare hotell och med avseende på mat så har man typ snabbmat eller hotellets restaurang att välja på (om man inte vill knata in mot centrum). Men det finns kanske andra prisvärda alternativ i krokarna?
Alltså, det är absolut inget fel på A6. Tvärtom; gott om parkering, bra rum, restaurang i huset (ibland med musikunderhållning), ok frukost. Det funkar helbra, totalt sett......(klipp!)...
Tidigare år har vi gjort så att vi haft första helgen som första alternativ. Om det skulle visa sig vara sk*itväder då så har vi haft andra helgen som reserv.
.....(klipp!)...
Samt prel.boka övernattning. Vi talar ju om juli och därmed högsäsong på vandrarhem och hotell. Vad säger ni veteraner - skall vi fortsätta med A6/Sjökanten eller leta upp något annat?
Jag har i vart fall bokat båda helgerna för min del. Så avbokar jag senare "den helgen som det inte blir".
http://www.a6hotell.se/boka/Varifrån bokade du i år?
Fast om man är morgontrött blir det tonnet över stallbackabron..Bara att hänga på! Vi brukar köra en rätt fin sträcka från Gbg. Jag pPassar på att göra lite extra reklam för turen:
Från Göteborg, gamla Trollhättevägen väster om Göta älv till Trollhättan. Fin körning!
Från Trollhättan->en bit på 44:an. Transportsträcka.
Svänger av 44:an, mot Såtenäs-Tun-Örslösa-Lidköping. Ganska fin körning.
Lidköping-Källby, på 44:an. Transportsträcka.
Ut på Kinnekulle, Hällekis-Årnäs-Lugnås. Mestadels fin körning.
Kort sträcka på E20. Transportsträcka.
Svänger av 202:an mot Töreboda. Transportsträcka.
202:an efter Töreboda mot Halna och Undenäs. Kalassträcka - svänger fint!
I Undenäs tar vi norrut, mot Tived. Fin körning!
Vidare från Tived mot Askersund. Mestadels fin körning.
// Slut på reklamen!
?? Hur kan det vara så? Kom de på efter några år att de borde haft en längre kedja från början? Det är ju samma drevstorlek mellan årsmodellerna......OBS..lite skillnad på längden/årsmodellen.....
Jag har för mig att det är smärre chassiändringar mellan årsmodellerna, typ hjulbas och försprång, alltså kan svingen blivit nån cm längre eller kortare.?? Hur kan det vara så? Kom de på efter några år att de borde haft en längre kedja från början? Det är ju samma drevstorlek mellan årsmodellerna.
I handboken så står det att kedjan skall ha 106 länkar, stämmer det?
Bläddra ner till Triumph Thruxton så ser du..OBS..lite skillnad på längden/årsmodellen.
http://www.s-racing.se/Docs/Drivpaket_screen.pdf
Om du menar Triumphs handbok som följer med hojen vid köp så behöver du inte fundera. Då är det 106 L.
När det gäller att lyfta upp hojen själv så tycker jag att det har blivit lätt nu med stång genom bakaxeln. Ta en medhjälpare och mät upp hur mycket du behöver lägga under sidostödet för att den ska stå nästan rakt utan att falla över åt höger. Jag använder tre bitar av spånskiva som jag tejpat ihop till en platta som fyller funktionen. Med den under sidostödet är det bara att haka i baklyftens krokar och lyfta.
Min och Bgojans guide för byte till LED.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |