done! , men hur många är det förresten man ska ha?
4 fjädrar sitter i kopplingen, kittet innehåller alla 4.
Men det kanske inte var det du undrade?
done! , men hur många är det förresten man ska ha?
Raask Minizoom beställda och skickade till mig igår! Kanske kommer på fredag om jag har tur! Bara så ni vet!
4 fjädrar sitter i kopplingen, kittet innehåller alla 4.
Men det kanske inte var det du undrade?
jo , precis , tack , det framgick inte riktigt om det var styck eller kit på ebaysidan , min tyska är sådär..
är de svåra att byta?
Eftersom jag precis sålt min Thruxton så har jag den här över, köpte den i April och han och använda den 1 gång. Storlek 42/52.
Sugen någon?
Äntligen lite värme här så man kan testköra och "trimma" förgasarna till bästa prestanda!!!! Eftersom min O2 sensor pajade får jag använda mig av den "gamla" metoden, läsa av tändstift och lite sunt förnuft dvs lyssna o känna av. Finavstämningen får vänta lite tills jag får min sensor mätt.
Ja, det blir lite samma jag ska göra men med betydligt tråkigare orignalgasarna då.
Först ska jag som du föreslog lyfta nålen ett hack och testa. Sen tänker jag prova efter den här metoden som jag nyligen läste i en annan tråd. Känslan är att det går lite magert redan från mellangas därför börjar jag med nålen.
"För att du ska hitta rätt med "main jet", huvudmunstycket, så finns en gammal metod som kräver provkörning på en mycke bra å lång väg.
Å de e att från stillastående gasa iväg plocka alla växlar å se vad som händer.
OM du möter en "vägg" innan tänkt maxvarv å den vill acca lite när du släpper gasen e munstyckena för små.
OM den istället går upp mot maxvarv, men går ryckit å ojämt (brukar puffa svart) är de för stora munstycken.
Sedan ere bara finlir att läsa stift, som då göres bäst med att döda motorn å dra in kopplingen efter en fullgasrepa motsvarande de nämda ovan, för att få rätt avläsning."
Idag var det läge att montera damaskerna på gaffelbenen, de som borde ha varit monterade från fabriken . Damaskerna kommer från Biltema och har artikelnummer 72-280. Det som saknas på sista bilden är buntband så att de sitter kvar uppe vid kronan. 90 min jobb med sax o kniv. Borde väl ha bytt olja i benen när jag ändå höll på .
Idag var det läge att montera damaskerna på gaffelbenen, de som borde ha varit monterade från fabriken . Damaskerna kommer från Biltema och har artikelnummer 72-280 och kostar 60 kr/st. Det som saknas på sista bilden är buntband så att de sitter kvar uppe vid kronan. 90 min jobb med sax o kniv. Borde väl ha bytt olja i benen när jag ändå höll på .
Såhär blev det... Kan dock inte ta åt mig äran för det här tipset. Jag hittade det på tomccsweden.org och deras forum. Gned in lite Armorall på dem så att de blev lita blankare. Väldigt lyckat om jag får säga det själv . Glöm inte att ta upp ett lufthål nertill på bälgarna.Bra där! Kan du inte ta en bild till när dom sitter som dom ska så man får se hur det ser ut. Kanske gnida in dom med lite fett så dom blänker lite mer. Jag har vart nära att beställa från newbonneville, mrn jag har hela tiden tyckt det har vart för dyrt.
Såhär blev det... Kan dock inte ta åt mig äran för det här tipset. Jag hittade det på tomccsweden.org och deras forum. Gned in lite Armorall på dem så att de blev lita blankare. Väldigt lyckat om jag får säga det själv . Glöm inte att ta upp ett lufthål nertill på bälgarna.
Blir det någon träff eller liknande? Bor centralt i Uppsala och kan tänka mig åka en bit om det blir några stycken.. Har visserligen en Bonneville men ändå
Helt Ok . Det är ju delvis det som det här forumet är till för. Har ju själv snott idén.Härligt! Den tar vi sa polisen! Rippar din idé i samband med byte av gaffelolja. Hoppas det är ok?
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|