Triumph Thruxton-tråden

Adnil

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2010
Hoj
-07, Moto Guzzi Bellagio
jaja, vet att den va original, men fin va den!!!...hehe, har inte kört någon sån så jag kan inte säga att man behöver justera något... :)
Jag tycker att är Thruxton PERFEKT! jag har provat ca:13 hojar (BMW650 Funduro, Ducati 900, GSX600F, Marauder, Shadow, M1800 m.m) och Thruxton har de mesta!!

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Öhlins

Mina nya dämpare fortsätter att imponera.
Kom inställda till ca: 80kg (standard tror jag)
Tog ikväll med frugan bak på Den tilltänkta Borås turen, justerade ingenting trots att boken förespråkade det.
Vi körde relativt lugnt +20 på slingriga bitvis tjälskotts skadade vägar.
Öhlinsarna svalde allt utan bekymmer inga genomslag heller.
Otroligt nöjd så här lång efter drygt 150 mil. :tummenupp

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
jaja, vet att den va original, men fin va den!!!...hehe, har inte kört någon sån så jag kan inte säga att man behöver justera något... :)
Jag tycker att är Thruxton PERFEKT! jag har provat ca:13 hojar (BMW650 Funduro, Ducati 900, GSX600F, Marauder, Shadow, M1800 m.m) och Thruxton har de mesta!!

Tja, Thruxton är Thruxton och tillverkas av Triumph. Behöver inte direkt be om ursäkt för sin existens. Enligt mig och många hojälskare så finns det tre märken i världen som aldrig behöver be för sin existens utan har hur många tillbedjare som helst. Triumph, Ducati och HD lirar i en liga för sig när det gäller märkesnamn. Jag väljer Triumph men föraktar absolut inte de andra två.

Säg mig, vilket annat märke är ens nära dessa tre?

Last edited:

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj
Charlie C
Fin annons! Hoppas du blir nöjd med bytet och slipper ångra dig.

Fast det är klart att han måste ångra sig. Det finns ju bildbevis på att han är gjord för den hojen eller kanske tvärtom.:) Fast jag önskar också Charlie C lycka till med S3.

Tack ska ni ha! Är hittills mkt nöjd med S3:en!

Men självklart kommer jag sakna Thruxen när jag har sålt den! Vackrare hoj med samma känsla får man leta efter! Men eftersom jag fortfarande är ganska färsk i min "hojkarriär" så känner jag att jag behöver lite omväxling.

Har en köpare som verkar mkt intresserad av Thruxen. Ska försöka få tid för 2000 milaservice nästa vecka när verkstan öppnar efter semestern bara. Så om ngn annan är sugen så bör man nog skynda.

Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Tack ska ni ha! Är hittills mkt nöjd med S3:en!

Men självklart kommer jag sakna Thruxen när jag har sålt den! Vackrare hoj med samma känsla får man leta efter! Men eftersom jag fortfarande är ganska färsk i min "hojkarriär" så känner jag att jag behöver lite omväxling.

Har en köpare som verkar mkt intresserad av Thruxen. Ska försöka få tid för 2000 milaservice nästa vecka när verkstan öppnar efter semestern bara. Så om ngn annan är sugen så bör man nog skynda.

Klart att du ska ha omväxling. Tycker enbart att det är kul att ha träffat ungdomar som dig, Panzaa och hs01jowe som haft så snygga hojar och visat så mycket känsla för dem. Jag kommer aldrig att glömma våra turer med din vackert röda Thruxton, hs01jowes enormt snygga Bonneville eller Panzaas fantastiska Thruxtonbygge vad ni än skaffar i framtiden pojkar så kör på. Oerhört kul för mig att ha fått träffa er.

Thruxton är inte Gud Adnil men väldigt nära släkt!:)

Last edited:

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj
Klart att du ska ha omväxling. Tycker enbart att det är kul att ha träffat ungdomar som dig, Panzaa och hs01jowe som haft så snygga hojar och visat så mycket känsla för dem. Jag kommer aldrig att glömma våra turer med din vackert röda Thruxton, hs01jowes enormt snygga Bonneville eller Panzaas fantastiska Thruxtonbygge vad ni än skaffar i framtiden pojkar så kör på. Oerhört kul för mig att ha fått träffa er.

Har nu även passerat 30-sträcket och officiellt tagit farväl av ungdomen så jag känner inte igen mig riktigt i din beskrivning... :tungan men tack, tror jag.... haha.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Har nu även passerat 30-sträcket och officiellt tagit farväl av ungdomen så jag känner inte igen mig riktigt i din beskrivning... :tungan men tack, tror jag.... haha.

Jo men jag närmar mig ju dubbla det strecket så för mig är ni ungdomar.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
@yonsson Ja jag behåller henne ett tag till, låter ju så jädra gott med nya megafonerna. Och så har jag upptäckt kärleken till henne igen. :) Har lagt ut den gamla trajan på försäljning men nu har jag kört den en del o kanske ångrar jag mig o filar den oljetät i vinter.. Hade vart kul att lyckas med!
@BJN - såg en 60+are med rejält skägg o ace cafe-skinnväst som körde en fin grönvit bonneville uppe i krokstrand i helgen, nån bekant? :)

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
@yonsson Ja jag behåller henne ett tag till, låter ju så jädra gott med nya megafonerna. Och så har jag upptäckt kärleken till henne igen. :) Har lagt ut den gamla trajan på försäljning men nu har jag kört den en del o kanske ångrar jag mig o filar den oljetät i vinter.. Hade vart kul att lyckas med!
@BJN - såg en 60+are med rejält skägg o ace cafe-skinnväst som körde en fin grönvit bonneville uppe i krokstrand i helgen, nån bekant? :)

Nope! Men hälsa honom. Vi är nog själsligt släkt! Om han inte hade originalsystemet på vill säga.

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Hoj
Kawasaki w800 2016
Ja, innanför tanklocket har lacken släppt på min också. Det har dock inte blivit värre men känns lite osäkert om det ska börja krypa upp och bli synligt också.

Aha, då har jag inte drömt eller supit i a f. Du fick ett tips.

Jag går på sparlåga nu så 1260 känns mycket.! Hör av mig om jag hittar bättre och hoppas du gör samma.

Slå till på doolychecks eller Charlie C's då. Charlie C's hoj har jag sett och hört och den är en riktigt go hoj. Det är säkert doolychecks oxå men den har jag aldrig sett IRL.

Ja slå till på min vettja! Bäst pris på blocket just nu. ingår slip on och originalväskor också.

ahoff

Biker
Gick med
25 Feb 2010
Hoj
H-D Electra -78, Triumph Thruxton -05, BMW R1200GS -17

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
Triumph Thruxton -09 Suzuki GS1000G -81
Supernöjd med mitt Raask.
Har hela "Raasket..." :D både rör och minizoomarna. du kan kolla några småsuddiga bilder i mitt garage.

Bra val!:tummenupp

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Självklart kommer jag att bjuda på den om bara size 48 står för bröstvidd 48". Om det är 48 i den andra storlekstabellen 48, 50, 52 etc. så är den för liten.

Hur blir det förresten med Borås-tur, blir det 13:e augusti om vädret tillåter?

Japp, inga problem för min del om vädret tillåter.
Du har PM

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
ISR-bromsen till Thruxton.

Jag har ju skrivit här att handtaget känns mjukt och man kan dra in det en bra bit. Några kände på det under Vätternrundan och tyckte, oj. Fast förklaringen är ju enkel och jag borde kommit på den själv efter all fysik jag har läst. Det beror ju bara på att kolven i pumpen blir så förhållandevis mycket mindre än kolvarna i sexkolvsoket jämfört med originaloket. Då måste jag ju ta ett längre pumptag för att få ut tillräckligt mycket vätska.

I tråden det var uppe var rekommendationen att använda så liten pump som möjligt. Alltså så att man får ett långt slag i handtaget men inte längre än att den låser innan det tar i styret. Just för att bromsen då blir så lättdoserad. Det är så jag upplever den nu. Oerhört bra och lättdoserad.

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Föredrar ni lördag före söndag alltså?
Jag är mer för söndag, men är med största sannolik på oavsett. Förutsatt att väret är bra alltså. Blir det bara vi tre eller någon mer göteborgare? Det är ju alltid trevligt att kunna slipsreama hela vägen hem :)

Edit: Kollade gamla inlägg. Är du fortfarande på Tmax? Några fler?

Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Föredrar ni lördag före söndag alltså?
Jag är mer för söndag, men är med största sannolik på oavsett. Förutsatt att väret är bra alltså. Blir det bara vi tre eller någon mer göteborgare? Det är ju alltid trevligt att kunna slipsreama hela vägen hem :)

Edit: Kollade gamla inlägg. Är du fortfarande på Tmax? Några fler?

Lite tvärtom men motsvarande här. Föredrar lördag men är med största sannolikhet på oavsett.

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha