Triumph Thruxton-tråden

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Bakåt i tråden ser du vad jag hade för problem med min Bonneville, tändningslåset som brunnit upp :(

Jag syftade snarare på något relä som behövde torkas av/bytas. Vet dock ej om det finns något samband till regnproblematiken. Brittiska hojar borde ju klara regn kan man tycka.

Gummi

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Scrambler -06, Honda XR650R -03, BMW R60 -57
Jag syftade snarare på något relä som behövde torkas av/bytas. Vet dock ej om det finns något samband till regnproblematiken. Brittiska hojar borde ju klara regn kan man tycka.

Tack för tips!
Jag har sökt på triumphrat.net nu, finns hur många trådar som helst om problem med vatten. Har hittat ett par om de problemet jag har, kan antingen vara blött relä som du säger eller vatten i "startknappen". Får försöka torka upp och smörja detta och se om det löser problemet.

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Prylar

Blivit lite grejjer över om någon behöver.
Nytt / fungerande

Blinkers Relä original
Start Relä original
Kromad framdrevs kåpa (sprocket cover) original
Genomskinlig Framdrevs kåpa Plexi Triumph Original, nytt i kartong.

Har även 2 helt nya NGK stift Iridium DPR8EIX-9

PM:a mig i så fall, lovar, blir snor billigt :tummenupp

Last edited:

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Boråsturen

Om man ska tro väderprognosen (har ju inte stämt så bra gällande nederbörd) kommer det att regna både lördag och söndag men vara fint i morgon. Det är inte så att ni är lediga så att vi kan ta det på fredag i stället?

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Om man ska tro väderprognosen (har ju inte stämt så bra gällande nederbörd) kommer det att regna både lördag och söndag men vara fint i morgon. Det är inte så att ni är lediga så att vi kan ta det på fredag i stället?
Bra tänkt. Fast jag borde jobba... Får fundera på den.
Kollade för 5 minuter sedan både yr.no, smhi och dmi.dk och de har ändrat sig sedan jag kikade senast (i går kväll). Nu säger alla att det blir uppehåll i Borås på lördag. Två av dem säger dessutom att det blir sol. F-n tro't! :) Vad säger övriga - fredagstur eller avvakta lite till?

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Bra tänkt. Fast jag borde jobba... Får fundera på den.
Kollade för 5 minuter sedan både yr.no, smhi och dmi.dk och de har ändrat sig sedan jag kikade senast (i går kväll). Nu säger alla att det blir uppehåll i Borås på lördag. Två av dem säger dessutom att det blir sol. F-n tro't! :) Vad säger övriga - fredagstur eller avvakta lite till?

Kan tyvärr inte Fredag, måste arbeta, men YR ser rätt OK ut inför Lördagen.

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Då siktar vi på lördagen då.

Skall ta en sväng ikväll och kontrollera så det inte är något grus på sträckan, skall även försöka mig på en sväng imorgon kväll också, liten sopborste införskaffad för ändamålet :)

TMax500

Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Skall ta en sväng ikväll och kontrollera så det inte är något grus på sträckan, skall även försöka mig på en sväng imorgon kväll också, liten sopborste införskaffad för ändamålet :)
Bra! Dammsugare också, kanske..? :)
* Hur dags ses vi på macken i Hindås?
* Yonsson, kan möta upp dig i Haga inför första sträckan till macken i Hindås (45 minuter innan?)
* BJN, kör du direkt eller ses vi i Gbg?

Edit: nå'n mer som hänger på? Hojta i så fall!
Edit 2: träffade en Scrambler-kille på Johans Mc häromveckan. Han vill ev hänga på. Hör av dig om du läser detta, eller dyk bara upp! Det är valfritt! :)

Last edited:

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
* Yonsson, kan möta upp dig i Haga inför första sträckan till macken i Hindås (45 minuter innan?)

Tiden kan BJN bestämma, han har antagligen längst att åka :)

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton

Det låter ju glimrande! :tummenupp
-Ska vi ses vid garaget? Där ni putte igång mig. Vissa dagar är hela poliskåren och fikar vid Husaren och om dom får höra min hoj, så kan det bli svårt för dom att motstå. :D

Eller behöver du tanka, så vi ska ses vid macken vid Pusterviksparkeringen?

Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj

Edit: nå'n mer som hänger på? Hojta i så fall!
Edit 2: träffade en Scrambler-kille på Johans Mc häromveckan. Han vill ev hänga på. Hör av dig om du läser detta, eller dyk bara upp! Det är valfritt! :)

Jag tar mig nog gärna till Göteborg och kör med er därifrån. Kan vi ses på macken där vi sågs förra året då vi körde med Speedtwin på hösten.

Den vägen jag tänker ta ner tar ca 1 h. Om vi ses där 9 eller kanske 10?

TMax500

Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Jag tar mig nog gärna till Göteborg och kör med er därifrån. Kan vi ses på macken där vi sågs förra året då vi körde med Speedtwin på hösten. Den vägen jag tänker ta ner tar ca 1 h. Om vi ses där 9 eller kanske 10?
Hmmm..? Kan det ha varit Statoil i Gårda? 50 meter från E6:an, nära Ullevi? Bra i så fall, därifrån är det kort sträcka ut till de "riktiga" vägarna!

Föreslår då kl 10 på Statoil i Gårda. Vissa av oss är inte uppe lika tidigt som du och vill läsa G-P i lugn och ro till frukostgröten innan vi slänger oss ut på krokvägarna! :)

Möter yonsson vid hans garage i Haga/Allén några minuter (5-10) innan.

Från Gårda är det c:a 3 mil till Hindås och vi bör hinna dit och möta upp TCE 30 minuter senare. Alltså macken vid sjön i Hindås kl 10.30 (det finns fler mackar i Hindås, men den här ligger alldeles på gamla Boråsvägen - svårt att missa).

Därefter är det TCE som "rules"! :)

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Hmmm..? Kan det ha varit Statoil i Gårda? 50 meter från E6:an, nära Ullevi? Bra i så fall, därifrån är det kort sträcka ut till de "riktiga" vägarna!

Föreslår då kl 10 på Statoil i Gårda. Vissa av oss är inte uppe lika tidigt som du och vill läsa G-P i lugn och ro till frukostgröten innan vi slänger oss ut på krokvägarna! :)

Från Gårda är det c:a 3 mil till Hindås och vi bör hinna dit och möta upp TCE 30 minuter senare. Alltså macken vid sjön i Hindås kl 10.30 (det finns fler mackar i Hindås, men den här ligger alldeles på gamla Boråsvägen - svårt att missa).

10.30 blir kanon, kan nästan garantera en nykterhets kontroll i Bollebygd, där är det numera väldigt vanligt att länsman står :)
Har testat de flesta vägarna idag och det mesta ser OK ut, lite mer tjälskott en liten bit än vad jag kom ihåg, dock inget allvarligt.
Skall ta resten av rundan imorgonkväll så det blir rekat och klart.
Ser fram emot en solig Lördag med ett glatt gäng och fika på Hoffsnäs Herrgård :tummenupp

Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj

OK.Statoil Gårda var det.KL 10 då. Sen förstår jag inte hur du tänker. 3 mil 30 min? Det är väl snarare 10-15 min med våra hojar?:D

10.30 blir kanon, kan nästan garantera en nykterhets kontroll i Bollebygd, där är det numera väldigt vanligt att länsman står :)
Har testat de flesta vägarna idag och det mesta ser OK ut, lite mer tjälskott en liten bit än vad jag kom ihåg, dock inget allvarligt.
Skall ta resten av rundan imorgonkväll så det blir rekat och klart.
Ser fram emot en solig Lördag med ett glatt gäng och fika på Hoffsnäs Herrgård :tummenupp

Nykter kan jag lova att jag ska vara. Kollar de farten också?

Last edited:

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton

Strålande! Jag ska faktiskt köra en liten sväng imorgon och leta mc-kängor med snörning. De enda jag hittat hittills är faktiskt från HD :gnissla
Som vanligt tror jag att det blir prova i butik och beställa på nätet shopping. Kollar väl HD, Handelsboden och Sisjön. Någon som har fler förslag? Förra gången jag kollade Johans mc hade dom knappt några kängor alls.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati