Triumph Thruxton-tråden

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Är låset kappslat på baksidan?

Tvättade, torkade, startade och allt fungerade.
Sen bara helt död.

Fan!! Ge mig en kick för fan!

Får gå ner och rota i skiten :gnissla

samma på min gamla thruxa , fick starta med skruvmejsel i solenoiden , när jag tog loss tändningslåset var det så ihopärjat så smådelarna bara ramlade ur .. nytt tändningslås och allt funkade kalas , men märkligt att det kan vara sån stenålders-skitkonstruktion på en relativt ny hoj..

Fan Acke!

Hoppas du löser det, hör av dig på mobben annars.
Fick hem en liten present idag.. :D

Är 99,9% säker på att det inte kommer att passa. Den som lever får se.
Har inte hunnit lösa problemet med motorgången på högvarv dock :död

varför skulle det inte passa?

Tyvärr inte :gnissla

Fästet som skall sitta under sadeln passade inte, krockade med tändenheten, samt att blinkarna sitter ivägen. Får lösa det under vintern :tummenupp

ja blinkarna går ju inte att ha till ett Trofeoracesystem ;-) , tändenheten går att baxa lite framåt och fästet lite bakåt så får du ihop det... om det är Zard orginalfäste du har fått vill säga...

Last edited:

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
På Lördag (om väder) ska nog lilla jag att åka bort till Bankeryd Tändstickträffen är ju då. Hade tänkt mig att vara där ett par timmar och titta lite på hojarna och äta nån korv :) Sen efter det så är planen att åka bort till Ryfors konfektyrer i Mullsjö och köpa mig nån påse nygjort godis. Lite småfjantig men roligt! :tummenupp
Om suget finns hos nån så kan nån hänga på. hade ju vart lite småcoolt om det brötar in ett par parallelltwin samtidigt. :D
Vägen dit är ju inte jätte rolig, om inte nån kan några småvägar dit. Jag brukar ta 40 mot Jönköping och svänga upp mot Bankeryd.
Efter lite funderande så tror jag dessvärre att jag inte kan/hinner hänga på, tyvärr! Måste ta tag i den goda hustruns födelsedag, shopping, husröj mm på lördag. Hinner kanske en liiiten sväng, men inte en så omfattande körning som Jönköping t o r. Synd, det lät kul med en hösttur! :)

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Jag har en orginal, fullt fungerande tändspole liggandes. Bytes mot bakhjulsnav:)

Se där!
Något bakhjulsnav kan jag tyvärr inte avvara. Är för nojig gällande besiktning. Jag vet dock inte huruvida min tändspole är paj eller inte än. Måste utreda det först.
Tack för erbjudandet dock!

ahoff

Biker
Gick med
25 Feb 2010
Hoj
H-D Electra -78, Triumph Thruxton -05, BMW R1200GS -17
Ni som har bytt till eftermarknadsspolar, vilket fabrikat/modell har ni köpt?
Funderar på denna:
http://www.british-customs.com/triumph-bonneville-thruxton-nology-pro-fire-coil.html

Just precis en sådan Nology men köpt från http://www.classicbike-raisch.de/. Jag bytte för att cykeln inte ville gå när det regnade. Jag misstänkte att det kunde vara någon microspricka i spolen, men det visade sig att det var glapp i kontakten på kabeln från pickupen. Om man följer kabeln från pickuppen på motorns högra sida upp under limpan så hittar man kontaktstycket där. Låsningen på kontakten var trasig. En onödig investering av tändspole, när det räckte med ett litet buntband.:huvet

Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005

lennartl

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2010
Hoj
2006 Triumph T100
Jag var på jylland och körde i förra veckan. 3 km utanför Lemvig stannade jag på en P plats för att läsa kartan. När jag skulle starta mc:n bara klickade det och varvräknarnålen slog ca 2 cm. Jag promenerade med mc:n ca 800 meter till en butik som sålde hästgrejor.
Gick in till dom o frågade om det fanns en mc firma i närheten. Kvinnan bakom disken slog
i datorn, gav mig ett tel nr frågade om jag behövde låna en telefon. Ringde till en firma
som heter MC stationen. Frågade om de hade ett batteri till en bonneville det hade dom .
Jag frågade om dom hade möjlighet att köra 15 km till mig med batteriet. Yepp det kunde dom. De kom monterade batteriet och tog 975 dkr allt som allt.
Det tycker jag var kanonbra gjort av dom.
MC stationen är en liten firma som bara reparerar mc.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Jag var på jylland och körde i förra veckan. 3 km utanför Lemvig stannade jag på en P plats för att läsa kartan. När jag skulle starta mc:n bara klickade det och varvräknarnålen slog ca 2 cm. Jag promenerade med mc:n ca 800 meter till en butik som sålde hästgrejor.
Gick in till dom o frågade om det fanns en mc firma i närheten. Kvinnan bakom disken slog
i datorn, gav mig ett tel nr frågade om jag behövde låna en telefon. Ringde till en firma
som heter MC stationen. Frågade om de hade ett batteri till en bonneville det hade dom .
Jag frågade om dom hade möjlighet att köra 15 km till mig med batteriet. Yepp det kunde dom. De kom monterade batteriet och tog 975 dkr allt som allt.
Det tycker jag var kanonbra gjort av dom.
MC stationen är en liten firma som bara reparerar mc.

Såna historier tycker jag alltid är kul att höra.:tummenupp Gör att man inte helt tappar tron på mänskligheten.

Sen har detta och några andra av inläggen här gjort att en av grejerna som står på "att göra-liststan" till vintern är att ta isär och kolla tändningslåset. Göra rent, smörja och ev täta lite bättre.

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
@Lennartl -Det kallas tokflyt!
@Tmax: Riktigt snygg!

Äntligen har jag ett par kängor med snörning. Alpinestars One o One. En kille på klockforumet där jag brukar hänga hade köpt för stora. 580kr inkl frakt :)
Dom är inte så mjuka som dom ser ut på bilden. Sitter riktigt skönt och har bra skydd.

Bifogat

• oneoone.jpg
    oneoone.jpg
    237.3 KB · Visningar: 60

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
@Lennartl -Det kallas tokflyt!
@Tmax: Riktigt snygg!

Äntligen har jag ett par kängor med snörning. Alpinestars One o One. En kille på klockforumet där jag brukar hänga hade köpt för stora. 580kr inkl frakt :)
Dom är inte så mjuka som dom ser ut på bilden. Sitter riktigt skönt och har bra skydd.

Å en flärp som håller in öglorna på snörena. :tummenupp

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj
Jag tänkte åka på Knix med Speeden på Rörken utanför Uppsala på söndag. Ngn som vill hänga med??? Blir en rätt tidig morgon eftersom man lär vara där kl 08.30... men det kan det vara värt!

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Jag tänkte åka på Knix med Speeden på Rörken utanför Uppsala på söndag. Ngn som vill hänga med??? Blir en rätt tidig morgon eftersom man lär vara där kl 08.30... men det kan det vara värt!

Hade vart asballt.. har dock ingen hoj som funkar för tillfället.
Betty är isärplockad, eller rättare sagt halvt ihopplockad inför besiktning. Trajan har jag ju tändningsproblem med :mad:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Har fått nåt märkligt strul med baklyset, som självklart började på besiktningen.. Säkert glapp nånstans, enda som funkar är bromsljuset i p-läge. Allt annat är dött. Nån som haft liknande problem och kan bespara en el-idiot felsökningen?
Tidigare ägaren var också en kratta på eldragning..

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Har fått nåt märkligt strul med baklyset, som självklart började på besiktningen.. Säkert glapp nånstans, enda som funkar är bromsljuset i p-läge. Allt annat är dött. Nån som haft liknande problem och kan bespara en el-idiot felsökningen?
Tidigare ägaren var också en kratta på eldragning..

Eftersom du kan 100 gånger mer om hojar än mig, så är det en dum fråga, men har du kollat säkringarna? :näsblod

Någon som vet hur många liter min tank rymmer förresten?

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Eftersom du kan 100 gånger mer om hojar än mig, så är det en dum fråga, men har du kollat säkringarna? :näsblod

Någon som vet hur många liter min tank rymmer förresten?

16 l står det i manualen som följer med hojen. Haynes säger 16.6 l

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
100 ggr mer är väl att ta i.. Men ja dom är kollade :) och tanken ska rymma totalt 16 liter varav 6 är reserv, men det stämmer illa, för jag får i 12 liter när min gått ner på reserven. Tror vi har samma volym eftersom vi har såna där rutor på tanken du vet..
Fan, hoppas inte det här innebär att jag får ställa in hojen för i år och gå igenom det där kråkboet av sockerbitar och fulskarvar förra ägaren lämnade i lykthuset.. Tänkte ju göra det i vinter.. Suck

---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=57.714968,11.946988

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS