Tack!
Jepp, det lyckades att lyfta det rakt upp, men det satt ett par plastbitar som skydd framför och bakom, svårt att veta i förväg om de var lösa eller inte, men det var de. Inga problem.
Och jo, det är det med tändstiften som menas (Tack även TMax500!), kruxet är att min INTE kommer att stå i samma temp hela vintern, utan fryser det ute så lär det frysa inne. Dock insåg jag nu att då måste jag ju ta bort hela jävla tanken, och den är ju full. Någon som har en bra lösning på det, utöver att åka till verkstad och be dem fixa?
Jepp, det lyckades att lyfta det rakt upp, men det satt ett par plastbitar som skydd framför och bakom, svårt att veta i förväg om de var lösa eller inte, men det var de. Inga problem.
Och jo, det är det med tändstiften som menas (Tack även TMax500!), kruxet är att min INTE kommer att stå i samma temp hela vintern, utan fryser det ute så lär det frysa inne. Dock insåg jag nu att då måste jag ju ta bort hela jävla tanken, och den är ju full. Någon som har en bra lösning på det, utöver att åka till verkstad och be dem fixa?
Hej och välkommen! Du har kommit helt rätt.
När det gäller batteriet så brukar det bara vara det som du har gjort och sen lyfta rakt upp. Eventuellt får man dra i det lite fram och tillbaka om det har häftat fast i botten. Om det är något annat just på den hojen hoppas jag någon som har en hojtar till.
Tändstiften sitter högst upp på motorn, se där den neongula kabeln på bilden går ner. Det du ska göra är nog i så fall att ta ur stiften och droppa lite olja i tändstiftshålet och sen dra runt motorn några varv. Så brukar det stå. Själv gör jag aldrig så numera om den står torrt och varmt och i samma temperatur hela vintern.View attachment 372911
Last edited: