Triumph Thruxton-tråden

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)

stevie

Medlem
Gick med
22 Nov 2012
Hoj
2021 Ducati Desert sled
Med den där tanken så lär man ju få ordentligt med pauser på grund av tankstopp i alla fall. :p
Är man inte välsignad med ett överskott av naturliga sittkuddar så behöver man nog stanna rätt ofta ändå. Om man inte ägnar sig åt frekventa Uffe-lyft. Men, som en andrahoj så. Har ju redan världens bästa touringhoj!

Last edited:

ahoff

Biker
Gick med
25 Feb 2010
Hoj
H-D Electra -78, Triumph Thruxton -05, BMW R1200GS -17
Triumphs blickfångare på mc-mässan, en Thruxton såklart.

Bifogat

• uploadfromtaptalk1421921046329.JPG
    uploadfromtaptalk1421921046329.JPG
    1.8 MB · Visningar: 79

stevie

Medlem
Gick med
22 Nov 2012
Hoj
2021 Ducati Desert sled
Jag kommer att befinna mig på mc-mässan från klockan tio imorgon, om någon undrar. ;)
Japp, precis vad jag just undrade. Om SJ, Banverket och SL levererar vad dom tar betalt för så är jag nog på väg in genom dörrarna runt 10 även jag.
070-3019130
/mats

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Jag vet inte om jag tycker att årets mc-mässa bjöd på något speciellt, men det var mycket trevligt att träffa både stevie och TMax igen. :) Nu är siktet inställt på vår och sedan Thruxton Vättern Tour. :banana

I år skall jag fira jul tillsammans med min sambos släkt här i Fjollträsk, så då blir det alldeles utmärkt att planera in en weekend hem till Falkenberg, för att släpa med mig brorsan till mc-mässan i Göteborg 2016 (han pratar om att ta lappen nu i år och skaffa ett Monster, men vi får väl se om han får tummen ur :p). Det gäller att planera i tid. :tungan

Last edited:

bgojan

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2014
Hoj
2008, Triumph Thruxton EFI Jet Black
Nu har jag klart för mig hur jag skall fixa mina LED blinkers. Lutar åt dessa från NCCR:
http://ebutik.nccr.se/belysning/blinkers/led-blinkers/power-led-blinkers-pb-2-svart-rokfargad-ec

och nytt blinkersrelä som fixar LED:
http://ebutik.nccr.se/mc-butik-1/mc...inkrela-ersatter-ordinarie-klumpiga-oem-blink

Sen sätter jag fast dom enligt detta tips:
http://www.triumphrat.net/twins-technical-talk/197923-lucas-tail-light-signal-relocate-diy.html

med vinkel järn från Classe:
http://www.clasohlson.com/se/Vinkeljärn/Pr211797001
Som slipas till och målas svarta - färgen har jag ju kvar sedan lackeringen av min bobbade bakskärm.

Eftersom jag ibland kör med väskor så funkar denna montering bäst - och är faktiskt riktigt smutt!

Lutar åt att jag byter till ett nytt Lucas baklyse istället för kittet jag har nu - så om någon är intresserad av mitt Classic Lucas kit (baklyse med blinkers + blinkers fram) så hör av er - ett sånt här:
http://www.newbonneville.com/html/lucas_style_tail_light.html

Sen har jag en lay-flat D9 panel på väg.

Efter detta känns det som om vinterns moddande räcker - nu får man vänta på våren och första turen!

Var på MC mässan i torsdags och får nog säga att jag var lite besviken - inte så särskilt mycket nytt. Triumphs monter var helt OK med några rätt coola specialbyggen från Stigefelts bl.a. Fick i alla fall med mig ett par Halvarsonshandskar för bra pris och beställde en Kriega R25 ryggsäck (20% mäss-rabatt).

1014

Medlem
Gick med
9 Sep 2012
Hoj
2 x THRUXTON-04, TROPHY 1200-96
Proffsigt bemötande

Har nu fått tillbaka mina förgasare från "Braigasen"/GBG:). Mycket bra bemötande av Christer:tummenupp. På min banala fråga om vad som var fel, fick jag det här uttömmande svaret:

"Du undrade vad som var felet? Jo, efter att ha demonterat trottlarna från "lyftarna" märkte jag att den ena av trottlarna löpte trögare än den andra. Jag undersökte den närmare (misstänkte att den var oval) men felet låg inte här. Jag demonterade flottörerna och lossade försiktigt fästskruvarna för "the jet block" (trottelguiden). Det räckte med att jag lossat skruvarna lite grand så gick med ens trotteln lätt! Min första tanke var att trottelguiden inte var monterad plant mot botten, utan kanske lutade något litet. Men allt satt som det skulle. Jag monterade loss guiden för att kolla ovaliteten men den visade sig vara lika rund som trotteln. Jag undersökte guiden med förstoringsglas och urskiljde då vad som skulle kunna vara skägg från tillverkningen. För på motsvarande sida inuti trotteln kunde man se repor. Jag slipade till guiden försiktigt och testade om trotteln löpte lätt... och det gjorde den ;-) Naturligtvis kollade jag flottörhöjd och synkade förgasarna."

Jag är mycket tacksam för att jag inte slogs av den briljanta idén att själv ägna mig åt felsökning typ "snillet spekulerar":va. Sannolikt hade jag i så fall haft extrem otur när jag tänkte. I allra bästa fall hade jag inte förstört något...

Heder åt proffs!:Bugar

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Har nu fått tillbaka mina förgasare från "Braigasen"/GBG:). Mycket bra bemötande av Christer:tummenupp.

klippt....

Heder åt proffs!:Bugar

Det är bara att instämma i lovkören. Jag har också haft mina CR35 hos Braigasen. När jag lite oroligt funderade om nu inte detta skulle hjälpa sa Christer i telefon: "Du kan vara lugn. Nu har du mitt stöd tills hojen går bra." Det är sånt man gärna vill höra!:tummenupp

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Det är bara att instämma i lovkören. Jag har också haft mina CR35 hos Braigasen. När jag lite oroligt funderade om nu inte detta skulle hjälpa sa Christer i telefon: "Du kan vara lugn. Nu har du mitt stöd tills hojen går bra." Det är sånt man gärna vill höra!:tummenupp
Har också fått mycket hjälp av den mannen, förgasarexpert är bara förnamnet. Rätt smidigt att han håller till nån km från mig också när man labbar med bestyckning! Bara att pipa över med bågen o låta han lyssna..

stevie

Medlem
Gick med
22 Nov 2012
Hoj
2021 Ducati Desert sled
Jag vet inte om jag tycker att årets mc-mässa bjöd på något speciellt, men det var mycket trevligt att träffa både stevie och TMax igen. :) Nu är siktet inställt på vår och sedan Thruxton Vättern Tour. :banana

I år skall jag fira jul tillsammans med min sambos släkt här i Fjollträsk, så då blir det alldeles utmärkt att planera in en weekend hem till Falkenberg, för att släpa med mig brorsan till mc-mässan i Göteborg 2016 (han pratar om att ta lappen nu i år och skaffa ett Monster, men vi får väl se om han får tummen ur :p). Det gäller att planera i tid. :tungan
Helt rätt, det skall planeras i tid. Ses runt Vättern!

Detsamma. Inte minst var det roligt att vi var på samma tåg hem :Bugar. Men hyvens personal på Coop Centralen. Plånboken hemma hos mig igen. Så nu har man pengar (läs kreditkort) igen, till nya prylar o moddar.
/m

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Ursäkta att jag klampar in här i tråden utan större kunskap om aktuell modell... men jag blev lite kär på MC-mässan. ACE modellen var cool och jag funderar på att köpa en beg. Thruxton att modifiera men de finns ju inte!?
Finns nya och nästan nya och alla "gamla" älskas tydligen högt av sina ägare då de inte säljs.
Bara att krypa till korset och handla nytt?

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Ursäkta att jag klampar in här i tråden utan större kunskap om aktuell modell... men jag blev lite kär på MC-mässan. ACE modellen var cool och jag funderar på att köpa en beg. Thruxton att modifiera men de finns ju inte!? Finns nya och nästan nya och alla "gamla" älskas tydligen högt av sina ägare då de inte säljs. Bara att krypa till korset och handla nytt?
ACE är fin!!

Det finns ju lite begagnat på Blocket då och då. Men inte så mycket förstås. Spana där, lägg in en bevakning. Be en Triumph-handlare hålla utkik.

Jag kanske, kanske säljer min år 2018. I så fall för att köpa en ny av 2019 års modell. Så förstår du lite grand av den galenskap vi bär med oss här i tråden... :D

Förresten, välkommen in i vår tråd! Vi har gott om läsare som inte skriver något utan bara läser om nörderierna här. Har t o m träffat norrmän i Oslo som följer den här tråden. Kul!

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha