Tror du på gud?

Tror du på gud?


  • Antal röstningar
    0

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jakobstad, Finland
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Jag tror det är bara osäkra personer som försöker överbevisa kristna om hur "fel" dom har. :7peta

Enkel slutledning: Om alla tror som just DU tror så då måste ju DET va det rätta, eller? Om du känner ett behov av att "rätta" till personer som är kristna så är det ett behov av att få övertygat folk om att just DU har rätt, mao så tror jag behovet bottnar i att du är osäker på vad du själv tror på.
 

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ludvika
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Jag tycker det är synd om dom som tror mera på nåt religiöst än sig själva. I vissa religioner blir det så uppenbart med "guds vilja" "heligt krig" o.s.v. men jag har lyssnat på kortvågsradion och fått in religiösa "sekter" i U.S.A. och jag passar mig numera för att ranka olika religioner i hur mycket mänskoförtryck de utövar.
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
(Detta skulle varit med innan Lokke skrev, alltså inte riktat till dig, din bastubadare!) ;)

Visst f*n, glömde ju kläcka ur mig väsentligheter som www.hjarntvatt.com och mor åt gröt, far åt helvete.

Hepp! Nu ska jag på Halloween-fest om en liten stund. Skål kosmonauter! :fyllisar
 

Bifogat

  • arne6.jpg
    arne6.jpg
    127.6 KB · Visningar: 47

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Lokke skrev:
Jag tror det är bara osäkra personer som försöker överbevisa kristna om hur "fel" dom har. :7peta

Enkel slutledning: Om alla tror som just DU tror så då måste ju DET va det rätta, eller? Om du känner ett behov av att "rätta" till personer som är kristna så är det ett behov av att få övertygat folk om att just DU har rätt, mao så tror jag behovet bottnar i att du är osäker på vad du själv tror på.

Inte mer fel än när vissa kristna försöker påtvinga sina ideér på oss andra isf.
Ingen vet vem som har fel eller rätt egentligen, men man får ju bilda sig en uppfattning utifrån det som finns att tillgå, själv tror jag ju intepå nånting övernaturligt men det kan ju vara kul att diskutera ändå.
 

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
FZR 1000T -91
Silwer skrev:
Där kom tankevurpan faktiskt, det fanns inga andra i Världen, bara 3 människor Kain och hans föräldrar:)))

Meningen med detta inlägg var inte att förvirra ännu mer.
Det står att Eva och Adam födde söner och döttrar tills de dog, thats it. Massa barn.
 
Last edited:

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
John skrev:
Nja, inte nödvändigtvis. Det står inte att Eva och Adam inte födde fler barn under tiden som Kain växte upp.

Å andra sidan står det inte heller att Gud inte skapade fler människor än Eva och Adam.

Nej, men man kan inte gå efter vad det inte står, jag anser att det är en miss i bibeln iaf. Det sägs även att Kain menar att vem som helst kan slå ihjäl honom när han är tvungen att vandra runt, vem då?
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
John skrev:
Å andra sidan står det inte heller att Gud inte skapade fler människor än Eva och Adam.
Nä, de kanske körde trekant där ett tag så att det inte skulle bli så mycket inavel i början... Men vem var den tredje :va
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Precis, ingen har ännu kunnat bevisa vilka som är Knatte, Fnatte och Tjattes biologiska föräldrar med säkerhet.
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Silwer skrev:
Det var väl ormen som la sig i kanske, därav alla problem:)
Hehe, det är en möjlighet. Ormen var väl satan i maskerad form om jag förstått det hela rätt. Frågan är bara vilken gestalt ormen hade när den befruktade Eva och har jag i så fall satans gener i mig?
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Det är väl efter Noah söner vi har fått beteckningarna hamiter, semiter och jafetiter (heter det verkigen så?). Det var väl de som var anfäderna till jordens alla stammar?
 

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
FZR 1000T -91
gladh skrev:
Ja du John du verkar iallafall tillhöra en liberal form utav kretionismen, men likväl är du kreationist.

Mikroevulotionen är vi överens om. Den är dessutom verifierad i laboratorium.
Att macroevulotion inte skulle existera, bara för att ingen sett det, är nys. Det är som att säga att Rommarriket inte existerat, för ingen idag levande person har sett det.

Läran om makroevulotionen är en historisk vetenskap. Vi gräver upp olika lämningar av olika arter, daterar dem och sen ser vi hur det passar in i de förutsägelser som vi ställt i våra teorier Idag kan vi även ta DNA prover och jämföra likheter i genuppsättning mellan olika arter.

Så länge ingen lyckas falsifiera evolutionen, antingen genom en mera solid teori eller genom fynd som inte platsar i teorin, så håller jag mig till den.

Ang. datering och sådana saker.
Det har ju gång på gång visat sig att metoderna för att bestämma åldern på föremål träffar fel på massor med saker.
Och så är det otroligt mycket i naturen som krockar fullständigt med dessa teorier om evolution, ålder och liknande saker.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
John skrev:
Nja, inte nödvändigtvis. Det står inte att Eva och Adam inte födde fler barn under tiden som Kain växte upp.

Å andra sidan står det inte heller att Gud inte skapade fler människor än Eva och Adam.
Det står heller inte att han inte skapade människor på planeten Urzog 55B i Casiopoeja.
 

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
FZR 1000T -91
Bingo skrev:
Det är väl efter Noah söner vi har fått beteckningarna hamiter, semiter och jafetiter (heter det verkigen så?). Det var väl de som var anfäderna till jordens alla stammar?

Korrekt. Vet dock inte om de heter exakt så, men någonting liknande, och det är därifrån beteckningarna kommer.
Fast....det lär väl Gudrun Shyman snart vilja ändra på. :gnissla
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
John skrev:
Ang. datering och sådana saker.
Det har ju gång på gång visat sig att metoderna för att bestämma åldern på föremål träffar fel på massor med saker.
Och så är det otroligt mycket i naturen som krockar fullständigt med dessa teorier om evolution, ålder och liknande saker.

Du är inte en av de som förnekar att tex dinosaurier fanns för millioner år sen?
Inget är fullstäniga träffar och kommer aldrig att bli. Men en bok som människor skrivit för några tusen år sen har även den brister, gud skrev inte boken själv så man kan ju tänka sig vilket utrymme det finns för egna fantasier och övertygelser.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
John skrev:
Ang. datering och sådana saker.
Det har ju gång på gång visat sig att metoderna för att bestämma åldern på föremål träffar fel på massor med saker.
Och så är det otroligt mycket i naturen som krockar fullständigt med dessa teorier om evolution, ålder och liknande saker.
Vilka metoder tänker du närmast på? Kol14 har onekligen kommit i visst vanrykte, i vissa sammanhang, det senaste decenniet men dendrokronologin t ex är väl inte särskilt ifrågasatt, tänker du på några särskilda metoder för geologisk åldersbestämning?
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
John skrev:
Ang. datering och sådana saker.
Det har ju gång på gång visat sig att metoderna för att bestämma åldern på föremål träffar fel på massor med saker.
Och så är det otroligt mycket i naturen som krockar fullständigt med dessa teorier om evolution, ålder och liknande saker.

"Massor med saker", "liknande saker". Inte alltid, men ofta, när folk väljer ord som dessa beror det vanligen på två olika anledningar. Antingen har de en sjuhelsikes massa argument och exempel men orkar inte rada upp dem alla eller så försöker de helt enkelt med ordvalet som vapen ge en falsk och diffus förespegling om att de faktiskt har en hel massa på fötterna men härmed bryter ner detta. Så är ofta inte fallet.

Jag dömer inte nu, utan undrar i en stilla nyfikenhet om du skulle ha den gudomliga vänligheten att specificera dessa "saker". För jag förmodar givetvis att en from man som du bättre stämmer in på det tidigare av de två exemplen ovan. Det måste ju rimligtvis vara en hel hoper "saker" du kan förära och upplysa oss med genom att sätta ljuset på dem. Troligtvis är hela Kalle A.., hela bibeln full med exempel som kan användas mot den hedniska vetenskapen.
 
Last edited:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
John skrev:
Korrekt. Vet dock inte om de heter exakt så, men någonting liknande, och det är därifrån beteckningarna kommer.
Fast....det lär väl Gudrun Shyman snart vilja ändra på. :gnissla
Okej, när Noah låg berusad och "grejerna" hängde ut så skrattade Ham åt honom. Det ansågs så illa gjort, av Ham, att han blev förbannad och han och hans ättlingar skulle vara de övrigas slavar, till och med slavar under slavar. Därför är det ok att hamiterna (svarta afrikaner) skall vara slavar. Bibeln säger så.
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top