Tror du på gud?

Tror du på gud?


  • Antal röstningar
    0

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Bingo skrev:
Okej, när Noah låg berusad och "grejerna" hängde ut så skrattade Ham åt honom. Det ansågs så illa gjort, av Ham, att han blev förbannad och han och hans ättlingar skulle vara de övrigas slavar, till och med slavar under slavar. Därför är det ok att hamiterna (svarta afrikaner) skall vara slavar. Bibeln säger så.

Det finns även andra rasistiska saker i bibeln ur dagens synvinkel, det står om att vissa folkslag ska vigas till förintelse och att ingen blandning av raser ska förekomma.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Silwer skrev:
Det finns även andra rasistiska saker i bibeln ur dagens synvinkel, det står om att vissa folkslag ska vigas till förintelse och att ingen blandning av raser ska förekomma.
Jo, fast det baseras på någon form av värderingar. Jag undrar bara hur det är med bokstavstroendet.

Och BTW, eldsjön verkar fö vara det som gäller för dig också :brinnerup Titta det finns ju en smiley för att illustrera ert öde. Det kan inte vara en tillfällighet.

Edit: den brinner lite snabbt bara :brinnerup :brinnerup :brinnerup
 

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
FZR 1000T -91
Jag personligen har inte mycket att säga till om hur gammal vare sig jorden eller universum är. Det kan mycket väl vara så att det är väldigt gammalt. Jag vet inte, jag var inte där.
Dock är jag tveksam till de metoder som finns för datering.
Bevis är det inte förrns man kan visa på att det verkligen stämmer. Dvs, i ett vetenskapligt test utföra samma sak igen.

Dateringsmetoderna är duktiga på att visa åldrar för länge sen, men kassa på att visa åldrar som ligger nära, inom vårt perspektiv. Hur ska de då vara kontrollerbara?
"100 miljoner år? Jaja, det låter bra det."

Jag tror att dinosarier har funnits. Jag tror att de dog när syndafloden kom, med Noa och det paketet.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Last edited:

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
FZR 1000T -91
Bingo skrev:
Okej, när Noah låg berusad och "grejerna" hängde ut så skrattade Ham åt honom. Det ansågs så illa gjort, av Ham, att han blev förbannad och han och hans ättlingar skulle vara de övrigas slavar, till och med slavar under slavar. Därför är det ok att hamiterna (svarta afrikaner) skall vara slavar. Bibeln säger så.


Nej, nej och åter nej.


I Bibeln står det att Hams ättlingar blev förbannade. De står nämnda som "Kananeerna". Landet som Hams ättlingar tog sig kallades för Kanan. Kanan utvecklades till en ogudaktig nation (Vilket Gud visste skulle hända) och förbannelsen "slavars slavar" uppfylldes när Israels folk intog landet och drev bort kananeerna. Israels folk var slavar, och nu drev de bort Hams släktingar från deras land. Slavars slavar.

Inte alls ett försvar att ha slavar och slavhandel med vissa raser.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jag har gått ur Svenska kyrkan, inte döpt eller konfirmerad, men dom som har en tro bör man respektera, min tro är inte på gudar eller andra väsen, jag tror att man själv kan påverka sitt liv.

Du bestämmer själv vad du vill göra med ditt liv, sitt inte på röven och vänta på att det ska hända något, det är upp till dig själv att påverka din framtid.

Att köra med allah akbar som signum kommer att förkorta din tid på denna planet, om du däremot inser att du bestämmer hur fort du vill köra och att det är det du som håller i styret, ja då kommer du att köra som en GUD.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
John skrev:
Jag personligen har inte mycket att säga till om hur gammal vare sig jorden eller universum är. Det kan mycket väl vara så att det är väldigt gammalt. Jag vet inte, jag var inte där.
Dock är jag tveksam till de metoder som finns för datering.
Bevis är det inte förrns man kan visa på att det verkligen stämmer. Dvs, i ett vetenskapligt test utföra samma sak igen.

Dateringsmetoderna är duktiga på att visa åldrar för länge sen, men kassa på att visa åldrar som ligger nära, inom vårt perspektiv. Hur ska de då vara kontrollerbara?
"100 miljoner år? Jaja, det låter bra det."

Jag tror att dinosarier har funnits. Jag tror att de dog när syndafloden kom, med Noa och det paketet.
Man får verkligen dra det ur dig. Vilka metoder är det du är tveksam till?

Vaddå kassa på vissa åldrar som ligger nära? Vilka åldrar då? Var då? åldersdatering av vad då?

Noah, är det typ 5 000 år sedan?

Skippa de svepande generaliseringarna och var lite mer precis så kan du säkert få svar.
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
GSXR1100R skrev:
Jag har gått ur Svenska kyrkan, inte döpt eller konfirmerad, men dom som har en tro bör man respektera, min tro är inte på gudar eller andra väsen, jag tror att man själv kan påverka sitt liv.

Du bestämmer själv vad du vill göra med ditt liv, sitt inte på röven och vänta på att det ska hända något, det är upp till dig själv att påverka din framtid.

Att köra med allah akbar som signum kommer att förkorta din tid på denna planet, om du däremot inser att du bestämmer hur fort du vill köra och att det är det du som håller i styret, ja då kommer du att köra som en GUD.

Väl talat Gamlo. Förresten gick jag själv ur svenska kyrkan för någon månad sedan. Vägrar ge pengar till dylik skenhelig, IMHO, verksamhet.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
abstruse skrev:
Slepp? Har jag missat något? :va ...eller ska det vara sleep?
Skall du ockås sitta och historieförfalska? Kolla mitt inlägg - perfekt stavat :rolleyes: :rodnar
 

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jakobstad, Finland
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
abstruse skrev:
(Detta skulle varit med innan Lokke skrev, alltså inte riktat till dig, din bastubadare!) ;)

Visst f*n, glömde ju kläcka ur mig väsentligheter som www.hjarntvatt.com och mor åt gröt, far åt helvete.

Hepp! Nu ska jag på Halloween-fest om en liten stund. Skål kosmonauter! :fyllisar

:D Skål :fyllisar

Fan! Jag har fått :fyllisar -smilien på hjärnan.......den e såååå skööön! :yoparty

Silwer: Nå nej, det håller jag med om, men det sker inte så värst ofta. Men senast för 3 dar sen så va det 2 st. från nån frikyrka hit å ringde på å började predika, men jag sa artigt och bestämt att nej, jag är inte intresserad. På sätt å vis så ser jag faktiskt att det kan va dom som har ett ensamt, deprimerande liv och huvudet fyllt med frågor om livet å döden etc. som faktiskt mår bra av att få tala med nån om Gud, så för dom tror jag det kan vara bra att få besök av några seriösa kristna.
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Vilken trevlig diskution jag fick igång då :tummenupp :dummer

Jaja, får la lägga in lite ord som jag ser det...


Säg att jag skulle hitta på en gud, vid namn Kalle Anka, KA...

Jag påstår att han skapat jorden och människorna, okej, so far so good... Jag kan forma det som jag vill, skulel nån sen komma och ifrågasätta nått sedan så kan jag ju alltid lägga till saker... Så det låter bra...

Och vem kan bivisa att min gud Kalle Anka inte finns? Det går ju inte? komemr nån på nått kan jag lägga till saker, men jag kan ju inte bevisa ATT han finns, men jag kna få det o låta riktigt bra... Skulle nån ändå komma på nått så kan jag ju fråga vad dom har o komma med som förklaring till allt? Dom har ju ingen bra förklaring...

Efter som jag gjort så det låter så bra, och det inte finns nån annan vettig förklaring til hur det gick till, så tror ju många på mig, just för att det låter så bra o det nite finns nån annan förklaring...

Så tror JAG det är med gud... (dvs anledningen till att så många tror på det...)



Sen har ajg en liten fråga... Gud tillåter väll inte sex innan äktenskap?

Isf, Adam o Eva var väll inte gifta??? Och dom fick ju barn??

Sen det här med dom sju kreativa dagarna där han då skulle ha trolalt fram jorden, ljus o mörker kom väll på 4e dan eller nått? Hur fan viste han att de var fjärde dan???? Fanns väll knappast nån almenacka? :va
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
MRX_Martin skrev:
Vilken trevlig diskution jag fick igång då :tummenupp :dummer

Jaja, får la lägga in lite ord som jag ser det...


Säg att jag skulle hitta på en gud, vid namn Kalle Anka, KA...

Jag påstår att han skapat jorden och människorna, okej, so far so good... Jag kan forma det som jag vill, skulel nån sen komma och ifrågasätta nått sedan så kan jag ju alltid lägga till saker... Så det låter bra...

Och vem kan bivisa att min gud Kalle Anka inte finns? Det går ju inte? komemr nån på nått kan jag lägga till saker, men jag kan ju inte bevisa ATT han finns, men jag kna få det o låta riktigt bra... Skulle nån ändå komma på nått så kan jag ju fråga vad dom har o komma med som förklaring till allt? Dom har ju ingen bra förklaring...

Efter som jag gjort så det låter så bra, och det inte finns nån annan vettig förklaring til hur det gick till, så tror ju många på mig, just för att det låter så bra o det nite finns nån annan förklaring...

Så tror JAG det är med gud... (dvs anledningen till att så många tror på det...)



Sen har ajg en liten fråga... Gud tillåter väll inte sex innan äktenskap?

Isf, Adam o Eva var väll inte gifta??? Och dom fick ju barn??

Sen det här med dom sju kreativa dagarna där han då skulle ha trolalt fram jorden, ljus o mörker kom väll på 4e dan eller nått? Hur fan viste han att de var fjärde dan???? Fanns väll knappast nån almenacka? :va
Saken är att sånt här är rotat sen länge, en ny gud skulle aldrig accepteras som de som redan finns.
Det har funnits tider när det var tvång att vara kristen, kyrkan var väldigt mäktig förr i tiden med stort inflytande.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
GSXR1100R skrev:
Jag har gått ur Svenska kyrkan, inte döpt eller konfirmerad, men dom som har en tro bör man respektera, min tro är inte på gudar eller andra väsen, jag tror att man själv kan påverka sitt liv.

Du bestämmer själv vad du vill göra med ditt liv, sitt inte på röven och vänta på att det ska hända något, det är upp till dig själv att påverka din framtid.

Att köra med allah akbar som signum kommer att förkorta din tid på denna planet, om du däremot inser att du bestämmer hur fort du vill köra och att det är det du som håller i styret, ja då kommer du att köra som en GUD.
Om du tänker dig ett berg som är tusen mil högt och tusen mil brett. Vart tusende år kommer det en gråsparv och sveper sin näbb mot bergets topp. Sedan flyger den ort igen och återvänder itne på tusen år. När fågeln med sin näbb har slipat ner hela berget till sand, har en sekund gått för de olyckliga själarna i helvetet.

För de orden kommer du att tillbringa en evigheten i eldsjöns grymmaste djup :brinnerup :brinnerup :brinnerup
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top