Tror du på gud?

Tror du på gud?


  • Antal röstningar
    0

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
FZR 1000T -91
Bingo skrev:
Man får verkligen dra det ur dig. Vilka metoder är det du är tveksam till?



Jag är tveksam till dessa metoder:

Kalium-argon-metoden.
Isokronmetoderna. Främst väldigt tveksam till Stronium-metoden.
Kol-14-metoden. Väldigt tveksam.
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Bingo skrev:
Skall du ockås sitta och historieförfalska? Kolla mitt inlägg - perfekt stavat :rolleyes: :rodnar


Påstår du att jag är revisionist va? Din fyrbenta, långhåriga och svartnosade fähund! :4skrika


:D

Nä, nu ska jag iväg och bli dyngrak. (Jag håller med dig Lokke...) :fyllisar

Dricker man tillräckligt länge kanske man blir religiös och ser Elvis.
 

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jakobstad, Finland
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
MRX_Martin skrev:
Sen det här med dom sju kreativa dagarna där han då skulle ha trolalt fram jorden, ljus o mörker kom väll på 4e dan eller nått? Hur fan viste han att de var fjärde dan???? Fanns väll knappast nån almenacka? :va

Men det förstår väl vilken donare som helst att han börja jobba på en måndag! :kocko

På 3:e dagen va slutgranskningen på elnätet, så på torsdan va det bara att knäppa på. Vi slet som små indiska barnarbetare för att få skiten färdig i 3 veckor före chefen kom, det blev ju inte riktigt klart, men dom knäpper ju av det till natten i alla fall för service...... :)
 
Last edited:

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Silwer skrev:
Vad jobbar han med då?

Han är också kontorsråtta, även om han gör sitt bästa för att inte se ut som stereotypen för en dylik. Men drägglo kan ju meka iaf, till skillnad från en annan.
 

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
FZR 1000T -91
MRX_Martin skrev:
Sen har ajg en liten fråga... Gud tillåter väll inte sex innan äktenskap?

Isf, Adam o Eva var väll inte gifta??? Och dom fick ju barn??

Jo, Adam och Eva gifte sig. De benämns först med "mannen och kvinnan", och sen står det att Gud välsignade dem, och efter det benämns de som "man och hustru".
Dvs, de gifte sig.

MRX_Martin skrev:
Sen det här med dom sju kreativa dagarna där han då skulle ha trolalt fram jorden, ljus o mörker kom väll på 4e dan eller nått? Hur fan viste han att de var fjärde dan???? Fanns väll knappast nån almenacka? :va

Det här är intressant. För att få svar på det får man gå till grundtexten. I grundtexten står det inte att allt skapades på 7 "dagar", utan det står att allt skapades under 7 "tidsperioder".
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Bingo skrev:
Om du tänker dig ett berg som är tusen mil högt och tusen mil brett. Vart tusende år kommer det en gråsparv och sveper sin näbb mot bergets topp. Sedan flyger den ort igen och återvänder itne på tusen år. När fågeln med sin näbb har slipat ner hela berget till sand, har en sekund gått för de olyckliga själarna i helvetet.

För de orden kommer du att tillbringa en evigheten i eldsjöns grymmaste djup :brinnerup :brinnerup :brinnerup
Ohhh du är min GUD :Bugar
 

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jakobstad, Finland
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Bingo skrev:
Om du tänker dig ett berg som är tusen mil högt och tusen mil brett. Vart tusende år kommer det en gråsparv och sveper sin näbb mot bergets topp. Sedan flyger den ort igen och återvänder itne på tusen år. När fågeln med sin näbb har slipat ner hela berget till sand, har en sekund gått för de olyckliga själarna i helvetet.

För de orden kommer du att tillbringa en evigheten i eldsjöns grymmaste djup :brinnerup :brinnerup :brinnerup

Då återstår bara följande frågor: Är det samma gråsparv? Om det inte är det så hur vet följande gråsparv att komma just till samma berg å precis vart tusende år? Och om det är samma gråsparv, vad äter den för preparat att hålla sig i form? :va
 

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Märsön
Hoj
929
Bingo skrev:
Oh boy, kommer ni att brinna :7peta

Lite sen kommentar kanske, men jag har inte börjat läsa tråden förrän nu, och jag måste säga att det där var det roligaste jag läst på länge! :rofl
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
John skrev:
Nej, nej och åter nej.


I Bibeln står det att Hams ättlingar blev förbannade. De står nämnda som "Kananeerna". Landet som Hams ättlingar tog sig kallades för Kanan. Kanan utvecklades till en ogudaktig nation (Vilket Gud visste skulle hända) och förbannelsen "slavars slavar" uppfylldes när Israels folk intog landet och drev bort kananeerna. Israels folk var slavar, och nu drev de bort Hams släktingar från deras land. Slavars slavar.

Inte alls ett försvar att ha slavar och slavhandel med vissa raser.
Nu slingrar du dig från den stora frågan. Hängde dolmen ut eller inte?

Det står ju faktiskt i den heliga skriften:

1 Mos 9:21

När han drack av vinet blev han berusad och låg naken i sitt tält.

1 Mos 9:22

Och Ham, Kanaans far, såg sin far ligga där blottad och gick ut och berättade det för sina bröder.
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Är det nu man skall övergå till ===SSS=== Spamtråden eller?

750RR
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Han måste ha supit till rejält. Visserligen händer det att jag vaknat med alla kläder på i soffan, lyset tänt och ytterdörren öppen. Men "blottad" för allmänheten i ett tält har jag inte varit med om.
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
berggren_martin skrev:
Han måste ha supit till rejält. Visserligen händer det att jag vaknat med alla kläder på i soffan, lyset tänt och ytterdörren öppen. Men "blottad" för allmänheten i ett tält har jag inte varit med om.

Då har du heller aldrig festat till det rejält ;)

750RR
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
maverick_750rr skrev:
Då har du heller aldrig festat till det rejält ;)

750RR
Nä, jag har aldrig påstått heller att jag skulle kunna supa kapp med gubben Noa. Han hade ju egen vingård och allt...
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Drkosmos skrev:
Kan nån svara på denna frågan.

VARFÖR FINNS DET EN GUD ?

Tänk efter noga innan ni svara.
Varför växer gräs?
 

Buster

Speedking
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600rr, cbr1000rr, RSVR
twinner666 skrev:
:rolleyes:
haru blivit? eller är muslim :va
hah, har du inte märkt det. Har ju alltid bönemattan med mig ihoprullad på moppen. :Bugar Insh Allah.

Märkligt hur många som fortfarande går på det här med religioner i dagens välutbildade samhälle. Förstår att folk gjorde det under medeltiden eller i outbildade delar av afrika eller USA.

Organiserad religion är ett maktverktyg för att förtrycka och kontrollera andra precis som vapen kan vara.
-"Jag har pratat med gud och han säger att du skall göra så här, annars får du bada i brinnande sjön."
Är knappast bättre än:
-"Jag har en Magnum .44 och jag säger att du skall göra så här, annars får du en kula i huvudet."
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Jag hade min lilla religiösa kris i 13- till 17-årsåldern. Efter att grundligt ha kollat upp allt från svenska kyrkan och missionarna till pingstvännerna och jehovas kom jag fram till att religiösa svängen definitivt inte va nåt för mig. Känns jävligt bra att en gång för alla undersökt saken, även om det var längesen nu. Däremot tycker jag fortfarande att filosofi är görkul. Men filosofiska grubblerier skall hållas på en filosofisk nivå och inte institutionaliseras i komplicerade regelverk kallade religioner.
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top