Hej!
Frun och dottern har gått och lagt sig och jag sitter som vanligt och läser sporthoj med en folköl i handen, när jag plötsligt ser ämnet "trummor"!!!. Läser detta forum ofta pga. mitt hoj-intresse, men skriver i princip aldrig. Känner att jag vill ge dig ett par tips vad gäller inköp av trummor(eller instrumment i allmännhet): ANALOGT!
Tyvärr är trummor ett instrumment som folk ofta ser som boxningssäckar med träbitar till, när det i verkligheten är ett av de svåraste instr. att bemästra, pga samspelet mellan timing, koordination, teknik och nyanser. Dom två sistnämnda går förlorade med eltrummor.
Sen, att du bara vill "banka loss" spelar ingen roll. OM du nu märker att det är riktigt kul och vill ta ditt spel vidare är det svårt med eltrummor.
Personligen tycker jag att allt detta prat om att "dw är bäst, det ska vara matchad lönn, super-skinn från NASA" osv. kan du ta med en nypa salt. En bra trummis kan låta fantastiskt om du ger honom/henne ett billigt trumset, hyfsade cymbaler och en stämnyckel.
Som flera andra redan skrivit. Sök begagnat, helst märkes ex. yamaha, tama, pearl, permier(innan 2000) osv...
Lycka till!