HansJ skrev:Blir du inte alls, men visst, om du har tid och lust så gör du mig glad! Det är alltså skruven som går in i muttern som sitter i spåret i ljuddämparen, inte skruvarna som håller fotpinne/ljuddämparfästet (bara så du inte kikar på fel skruv...)
/Hasse
rothless skrev:Nu har jag tömt ut kylarvätskan och jag bifogar även ett par bilder på hur den ser ut.
Jag har iaf konstaterat att det inte är den mängd som det ska vara i. I instruktionsboken står det att det ska vara 1,7 liter och det är det ju absolut inte med tanke på att det är en 2 liters coca cola flaska på bilden. Så anledningen till att den har gått för varm borde ju vara att det har varit för lite kylarvätska i. Men det är väldigt märkligt då nivån har legat mellan low and full när jag har kollat, och likaså innan jag tömde.
En annan sak är jag inte riktigt förstår mig på att det ska gå att fylla i kylarvätska igen? Bifogar en bild för att förklara vad jag menar. Antingen är jag ute och yrar på något konstigt spår eller så kan någon förklara för mig hur man ska kunna fylla på i expansionskärlet när vätskan ska gå genom en väldigt smal slang upp till kylarlocket, och dessutom uppåt!!? Eller är jag ute och cyklar och har fel angående var man ska fylla på kylarvätskan?
På bilden är expansionskärlet borttaget för rengörning.
EDIT: Den mesta av skiten i vätskan kom när jag hällde ur det sista från expansionskärlet och den sista ur kylaren!
b.q skrev:DEN kylvätskan hade då inte jag hällt tillbaka!! Köp ny! Billigt.... Den ska ju mer än kyla - även hålla väck korrision, vilket du kan få med dålig kylvätska.
Ang. påfyllning igen, så finns det faktiskt ett kylalock som lämpar sig väl till sånt , sitter låst med en skruv!
HansJ skrev:OK, here we go, nästan som hjärnkirurgerna som opererar on-line
Jag tycker inte det ser ut som olja i din kylvätska, har sett bra värre resultat utan att varit orolig.
Frågan om mängden, jag har för mig att det finns två tömningsskruvar, dels en vid vattenpumpen, dvs under huset under slangen som går ned från kylaren på din bild (ursäkta om jag är övertydlig, men hellre det än att anta att du vet allt redan). Sen finns det nog en på framsidan av cylindrarna ockå, bakom avgaskrökarna någon stans?
Jag fyller på direkt i kylaren, tills det är helt fullt, stänger locket, och fyller sen på i expansionskärlet.
Om ingen opponerar sig högljutt, så skulle jag tro att du kan vara lugn angående topplockspackningen i vart fall, samt kan stoltsera med rengjord kylare, skadar aldrig.
Luftburken nudå? Eventuellt, här får de andra korrigera mig om jag har fel, så kan du om du kikar in i fuggarna med burken borta, se om nålarna är slitna. Behöver inte synas, men då är de rejält slitna, är i så fall ett hack i den annars jämna ytan. Kika in, lyft resp. trottel försiktigt med en hel och ren glasspinne eller dylikt.
/Hasse
Det är väl snarare så att när nåt dyker upp så diskuteras det. Så länge hojarna går bra finns det ju inte så mycket att tala om, en TRX har inte fler fel än vilken annan hoj som helst. Kolla TL- eller Aprilia-tråden får du seCALLAHAN skrev:Kommer förhoppnings vis bli TRX 850 ägare nästa vecka!!
Har läst hela denna tråd idag 58 sidor. :kocko
Blev lite avskräckt med alla fel och brister denna hoj verkar ha!
Så nu till min fråga!
Vad ska jag kolla speciellt noga på denna hoj?
Får du inte tag i en vajer: Köp en Sigma 800 cykeldator och montera eller kör på klockan, efter 2-2,5 timme är det tankstopp (ca 10-13 lit).Ben Pool skrev:Behöver ju trippen för att ha koll på tankningarna, hastigheten är mindre viktig
CALLAHAN skrev:Hur ser jag om dom bytt Bromscylinder?
Sitter Mircon pipor på den.
Tacksam för alla svar!!
Mvh Niklas
Som Jåke säger, finns nog ingen hoj som inte har sina egenheter. TRX:en är nog förhållandevis skottsäker. Standardfelen som finns är billiga och enkla att avhjälpa; slitna förgasarnålar och mjuka ventilsäten på tidiga modeller (inte på 97:an dock).CALLAHAN skrev:Kommer förhoppnings vis bli TRX 850 ägare nästa vecka!!
Har läst hela denna tråd idag 58 sidor. :kocko
Blev lite avskräckt med alla fel och brister denna hoj verkar ha!
Så nu till min fråga!
Vad ska jag kolla speciellt noga på denna hoj?
det är en -97 som gått 3200mil jag ska köpa.
Sitter stålomspunna bromsslangar fram.
Hur ser jag om dom bytt Bromscylinder?
Finns tyvärr ingen service bok.
Sitter Mircon pipor på den.
Tacksam för alla svar!!
Mvh Niklas
Jåke skrev:Får du inte tag i en vajer: Köp en Sigma 800 cykeldator och montera eller kör på klockan, efter 2-2,5 timme är det tankstopp (ca 10-13 lit).
Trist med kedjan, hur svårt kan det vara att ta fram rätt kedja, när man har drevspecarna . Ibland undrar man om man inte skulle starta en MCbutik, som skulle erbjuda något helt nytt för branschen, bra service och kompetens... MChuset eller Mitonga kanske kan fixa fram kedjan i stället?Ben Pool skrev:Kan nu meddela att både fram (det visste vi redan) och bakdrev till TDM900 passar som fisken i handsken på TRX:en
Tyvärr kunde jag inte testa hur ettrig hon skulle bli med 16/42 eftersom jag fått fel kedja på Yam center
Ni får hålla tummarna för att dom kan skaka fram en kedja till mig tills på fredag annars lär jag inte kunna ta mig upp till A-torp som planerat på lördagen (har ju kapat den gamla kedjan med v-slip)
Och ovanpå alltihop så gick vajern till hastighetsmätaren av idag också
Behöver ju trippen för att ha koll på tankningarna, hastigheten är mindre viktig
Nej, har 5,5 tums fälg, troligen YZF:ens också (det är väl anledningen för att byta sving?) Kan vara så att jag har andra hundben också, får kika i helgen då jag kan jämföra med de andras!one4fun skrev:Att: HansJ
Kör du med orginal bakfälg till din YZF sving?? Vet du om något annat är utbytt??
Att: Övriga TRX missbrukare!
Någon som har erfarenhet av Slick50?? Och nej inte tungmassage av en 50årig kärring.... Har en kompis som slog det i sin 125;a och den gick bättre och "mjukare" i motorn.
Kan man köra med Öppna K&N filter på TRX:n, Hade det på SP1:an innan och det blev ett grymt insugningsljud...
That´s it 4 now
HansJ skrev:Trist med kedjan, hur svårt kan det vara att ta fram rätt kedja, när man har drevspecarna .
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |