TRX-tråden

CALLAHAN

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha XSR700 2018
Köpte en vit baklampa till R1 98-99 men den passade inte på TRXen.:huvet

15-833.jpg


Nån som vet vilken det är som passar utan modifiering?
 

Peder Rosberg

It places the lotion in the basket
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Falkenberg
Hoj
En något modifierad Yamaha TRX 850. Ein st Kronreif und Trunkenpolz, Mattighofen 520 EXC/SM. 1/3 Suzuki Gsxr 1000 banhoj
CALLAHAN skrev:
2562559 Köpte en vit baklampa till R1 98-99 men den passade inte på TRXen.:huvet

15-833.jpg


Nån som vet vilken det är som passar utan modifiering?

Den där är till -00 och såhär ser 98ans ut. 98an har samma lamphus som TRXen men ett annat glas. Det är därför dom passar rakt av.
 

Bifogat

  • r1t.jpg
    r1t.jpg
    5.7 KB · Visningar: 358

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Peder Rosberg skrev:
2563020 Den där är till -00 och såhär ser 98ans ut. 98an har samma lamphus som TRXen men ett annat glas. Det är därför dom passar rakt av.

Satte på en förra veckan, den passar NÄSTAN.
Original sitter skruvarna i mitten, på R1:ans sitter skruvarna i nederkant vilket gör att lampan hamna antingen högre eller lägre...
 

CALLAHAN

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha XSR700 2018
Ingen som vet artikelnr på den?
Och vart är dom inköpta nånstans.
Det var från duells jag best min lampa.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Med alla höststormar som drar runt blir det inte nåt köra TRX längre, utan det är bara att inse att säsongen är slut. Jag som fixat ljuddämpare och allt... :gnissla

Har redan börjat ägna mig åt tröst-shopping istället, jag behövde ju ändå ny utrustning. Blir giftig nästa år på TRX:en med nytt Alpinestars SX-1 och X-Lite X-801 :yoparty

Nu ska jag bara lacka hojen blå.... :rolleyes:
 

Bifogat

  • sx1silbx.jpg
    sx1silbx.jpg
    61.5 KB · Visningar: 72
  • 39-6741X801ChampBlkSilvr.jpg
    39-6741X801ChampBlkSilvr.jpg
    32.4 KB · Visningar: 69

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
Jåke skrev:
2572311 Med alla höststormar som drar runt blir det inte nåt köra TRX längre, utan det är bara att inse att säsongen är slut. Jag som fixat ljuddämpare och allt... :gnissla

Har redan börjat ägna mig åt tröst-shopping istället, jag behövde ju ändå ny utrustning. Blir giftig nästa år på TRX:en med nytt Alpinestars SX-1 och X-Lite X-801 :yoparty

Nu ska jag bara lacka hojen blå.... :rolleyes:

Vad fick du betala för hjälmen ??

Jagar ny utrustning för fullt, har fått tag på ett äkta Arlen Ness poserställ (tm) med både känguru och titaninlägg. Se www.pfroven1.blogspot.com

Är nu i behov av hjälm, stövlar (Alpinestars Supertech strl 45) ryggskydd och handskar. Alla tips/råd/bidrag är välkomna.

//P
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Froven skrev:
2572328 Vad fick du betala för hjälmen ??
2400,-

Lundgrens i Avesta har 30% på kvarvarande modeller/storlekar. Fick lite extra rabatt för att jag åkte 12 mil t.o.r enkom för en hjälm :D

Vad jag betalt för stället tänker jag inte tala om... :rolleyes:

Ryggskydd knatar du in på närmaste Lidl (som har fullt sortiment) och hämtar för cirkus 400,-

Handskar kan jag rekommendera Halvarsson Dino, lite dyra men jävulskt sköna. Bra namn åxå... :) Själv köpte jag ett par Akito/Swift på evilBay för rätt lite pengar.
 
Last edited:

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Jåke skrev:
2572334 2400,-

Lundgrens i Avesta har 30% på kvarvarande modeller/storlekar. Fick lite extra rabatt för att jag åkte 12 mil t.o.r enkom för en hjälm :D

Vad jag betalt för stället tänker jag inte tala om... :rolleyes:

Ryggskydd knatar du in på närmaste Lidl (som har fullt sortiment) och hämtar för cirkus 400,-

Handskar kan jag rekommendera Halvarsson Dino, lite dyra men jävulskt sköna. Bra namn åxå... :) Själv köpte jag ett par Akito/Swift på evilBay för rätt lite pengar.


Vad väger dom där hjälmarna, måste också ha nytt och vill komma ner lite i vikt! ....svart/vit/grå är precis vad jag är ute efter också!

Måste också passa på att nämna ett par handskar dom har på: http://www.mcklader.com/ , bara dryga femhundringen men RUSKIGT sköna och skydd överallt där dom ska sitta!

"Höstväder" förresten, kändes som sensommar här på västkusten i eftermiddags! ....tyvärr satt man fast på scanpackmässan... Skall bli rätt godis väder i morgon så man får lufta henne istället för att börja med omlackeringen!

Snyggt ställ för övrigt! ...skall nog shoppa ett under biketrollhättans MC dagar i april, grymma priser då!
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Killerwhale skrev:
2573569 Vad väger dom där hjälmarna...

Måste också passa på att nämna ett par handskar dom har på: http://www.mcklader.com/ , bara dryga femhundringen men RUSKIGT sköna och skydd överallt där dom ska sitta!

Snyggt ställ för övrigt! ...skall nog shoppa ett under biketrollhättans MC dagar i april, grymma priser då!
Min väger 1370 gr, vilket är som den tidigare Shoei Z-One som gick i backen. Provade en Shoei XR-1000 åxå i tron att den var i samma klass som min Z-One, men blev grymt besviken. Denna X-lite var bättre trots visst Nolan-symptom (kort).

Kan inte uttala mig om mcklader, men är det bra priser så Tjöp! Säljer de under märket "4bikers" så skulle inte jag köpa (igen...) dock. Kolla på www.cafd.se, de säljer till körskolor och erbjuder nya körkortstagare billigt set. Det de säljer är egentligen Berik-prylar utan märke...

Tackar! Tyckte själv att en annan billigare modell i svart var snyggare. men "lyx" och funktion fick fälla avgörandet den här gången...


Froven skrev:
2572328...Arlen Ness poserställ (tm) med både känguru och titaninlägg. Se www.pfroven1.blogspot.com
Najs... :tummenupp
 
Last edited:

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
På scenen valsar vår modell Jåke in, iklädd en sparsmakat utsmyckad designstudie i vårens trendriktiga modefärger grå/svart/silver. Till denna kreation bäres gärna accesoarer i exempelvis cerise. Vår andra modell, Froven, har även han de riktiga modefärgerna i olika grå nyanser, men han har valt att komplettera med accessoarer i Titan. Komplementkulör är Lecaslipat rött, alternativt Monztaslipad blågrönmetallic. Vi ser redan fram mot en färgsprakande vår, då dessa dandys kommer att sprida glädje med sina helt moderiktiga kombinationer!

:rofl


Hur gick det, några som kom med till GR2007 och i så fall vilken helg? Får tacka T-rex för hjälpen, jag lyckades boka en plats via lånad mobil (!) ochfick plats i lugn grupp 8-10, men tack vare din insats så fick polaren en reservplats högt upp på listan till samma helg.






Justa outfits, och jag menar det faktiskt!!!
 

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
HansJ skrev:
2578657 På scenen valsar vår modell Jåke in, iklädd en sparsmakat utsmyckad designstudie i vårens trendriktiga modefärger grå/svart/silver. Till denna kreation bäres gärna accesoarer i exempelvis cerise. Vår andra modell, Froven, har även han de riktiga modefärgerna i olika grå nyanser, men han har valt att komplettera med accessoarer i Titan. Komplementkulör är Lecaslipat rött, alternativt Monztaslipad blågrönmetallic. Vi ser redan fram mot en färgsprakande vår, då dessa dandys kommer att sprida glädje med sina helt moderiktiga kombinationer!

Du missade min för säsongen nya röda färg på plast och plåtdetaljer. Den kommer vara rödare än någonsin....

Eftersom jag valde att ta mig ut ur stugan en stund på torsdagen fick jag lita till kombinationen SonyEricsson K800 och Telenor som ISP. Det funkade över förväntan, men det tog en evinnerlig tid att knappa in uppgifter och försöka läsa dokumentet på en pytteskärm. Hursomhaver kom jag med helgen 8-10 jag med. Trex är bokad helgen 1-3, så någon form av kompromiss är tänkt att ske här.
Gött att du kom med iaf.

//P
 

HL

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2006
Ort
Vallentuna
Hoj
Yamaha TRX 850
Ny här. Kul att hitta en TRX-tråd!:tummenupp

Jag köpte TRX i våras efter rätt lång tid utan hoj och stortrivs med TRX:en.

Eftersom vintern är här så är det dags för lite meckande. Jag har hittat KEDO som verkar ha en hel del prylar till TRX. Är det någon som nyligen handlat av dom? Funkar det bra att handla från KEDO?

/H
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
HL skrev:
2589533 Ny här. Kul att hitta en TRX-tråd!:tummenupp

Jag köpte TRX i våras efter rätt lång tid utan hoj och stortrivs med TRX:en.

Eftersom vintern är här så är det dags för lite meckande. Jag har hittat KEDO som verkar ha en hel del prylar till TRX. Är det någon som nyligen handlat av dom? Funkar det bra att handla från KEDO?

/H
Hej å välkommen! Grattis till hojköpet, du har lyckats hitta en av de mest underskattade hojarna som finns att få i prisklassen :tummenupp
Men jag är ju inte helt opartisk...

Kedo är f.ö helt OK, har handlat där ett antal gånger och det är aldrig några problem.
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Froven skrev:
2578762 Du missade min för säsongen nya röda färg på plast och plåtdetaljer. Den kommer vara rödare än någonsin....

Eftersom jag valde att ta mig ut ur stugan en stund på torsdagen fick jag lita till kombinationen SonyEricsson K800 och Telenor som ISP. Det funkade över förväntan, men det tog en evinnerlig tid att knappa in uppgifter och försöka läsa dokumentet på en pytteskärm. Hursomhaver kom jag med helgen 8-10 jag med. Trex är bokad helgen 1-3, så någon form av kompromiss är tänkt att ske här.
Gött att du kom med iaf.

//P
Original, eller blir det några vågade designstudier?

Sjukt stört att platserna gick åt så förbenat fort, men ja, dj-kligt kul att få en plats. Ni som inte varit där, håll utkik efter platser till salu, grymt rolig bana, massvis med åkning, och en perfekt mini-semester... Och nej, man behöver inte vara snabb för att kunna njuta, se på mig...

HL skrev:
2589533 Ny här. Kul att hitta en TRX-tråd!:tummenupp

Jag köpte TRX i våras efter rätt lång tid utan hoj och stortrivs med TRX:en.

Eftersom vintern är här så är det dags för lite meckande. Jag har hittat KEDO som verkar ha en hel del prylar till TRX. Är det någon som nyligen handlat av dom? Funkar det bra att handla från KEDO?

/H
Välkommen,
KEDo har kul prylar! Har inte handlat av dem, men generellt funkar det bra med tyskarna tycker jag! Instämmer till fullo med Jåke, men jag är ju också lite part i målet ;)
/Hasse
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top