TRX-tråden

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Ok, jag handlar det på hemvägen samtidigt med blodig biff, men vilket håll är det rätta är den vänster eller högergängad :confused: :confused:

mvh nlx567
Den är gängad som vanligt. Den brukar vara enklare att få loss om man har möjlighet till en hävarm på verktyget som man kan slå på. Om kedjan ska bytas brukar jag använda en hylsa med ett skaft och backa hojen för att slå loss muttern :rolleyes:
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
@ALL:
Huir ser det ut med ThunderDay? Vilka kommer att närvara? Själv är jag dessvärre fortfarande osäker, har inte 100 tilltro på motorn, och inte hittat orsak eller lösning på överhettning. Måste försöka hinna gå igenom några lösa trådar till, och om jag inte hittar något skumt, så försöker jag ta mig upp!
Jorå, jag kommer att vara där med ett väldämpat Akra och flång nya däck att köra slut på :gnissla

:D

Ni som tänkte er att komma förbi och inte har anmält er, eller inte är säkra: Jag har begränsat antalet platser även på söndagen (21 st) och den börjar bli åtminstone full till 2/3 + ett antal förfrågningar, så om nån planerar två dagar är det nog läge att anmäla sig... Inga problem med lördagen så vi som är där kommer att få gott om plats i solen :yoparty
 
Last edited:

Liff

Medlem
Gick med
31 Aug 2005
Ort
Katrineholm
Hoj
Hojlös...
Dom första 40 milena är nu averkade med hojen å jag säger vilken jävla skön hoj att köra:yoparty.
Det som oroar mig mest är att jag tycker han är lite ostabil ifram gaffeln men det får jag ta och undersöka lite.

Men nu är det bara tråkigt väder ute så man får vänta en stund tills det blir sol igen.

Jag har haft gsxr750-94 ,en cbx600e-83,en triumph speed tripel-03, en Transalp-94 och nu trx:en. Och av dom här hojarna var trx:en den klart roligaste av dom att köra. Visst var triumph
en också jävligt rolig men den saknade det lilla vridet som man har i trx:en.
 
Last edited:

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
@ALL:
Huir ser det ut med ThunderDay? Vilka kommer att närvara? Själv är jag dessvärre fortfarande osäker, har inte 100 tilltro på motorn, och inte hittat orsak eller lösning på överhettning. Måste försöka hinna gå igenom några lösa trådar till, och om jag inte hittar något skumt, så försöker jag ta mig upp!

Kommer inte att åka tyvär. Inte en chans att jag får ihop hojjen till dess....
 

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
Dom första 40 milena är nu averkade med hojen å jag säger vilken jävla skön hoj att köra:yoparty.
Det som oroar mig mest är att jag tycker han är lite ostabil ifram gaffeln men det får jag ta och undersöka lite.

Ostabil på vilket sätt ?
 

Liff

Medlem
Gick med
31 Aug 2005
Ort
Katrineholm
Hoj
Hojlös...
Ostabil på vilket sätt ?

Känns som han vill kasta lite i kurvor men det kanske kan vara att det är dåligt med olja i framgaffeln.Han är ganska mjuk i framgaffeln nämligen ovanligt mjuk mot dom andra hojarna jag haft.
Ska även ställa fjädringen bak lite hårdare han är lite mjuk i bakdämparn också.
Men men en sak i taget.
 

Pit-n

Vill vara tuff men kan inte...
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Sthlm
Hoj
TRX 850 -97 Grön
Hallå där my fellow TRX´are!

Här har jag inte vart på läääänge och oj, vad tråden växt. Härligt att det finns så mycket att säga om TRXen.
Ni har säkert diskuterat detta förut och eftersom tråden är så diger orkar jag helt enkelt inte leta igenom den.
Har någon av er ett dubbelbubbelglas till TRX? Ger det bättre vindavisning? Vart köper man det?
Har kollat på powerbronze men dom hade inte och tyskan är rostig så...

Taxam för hjälp.

Micke
 

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
Känns som han vill kasta lite i kurvor men det kanske kan vara att det är dåligt med olja i framgaffeln.Han är ganska mjuk i framgaffeln nämligen ovanligt mjuk mot dom andra hojarna jag haft.
Ska även ställa fjädringen bak lite hårdare han är lite mjuk i bakdämparn också.
Men men en sak i taget.

Kastandet är jag inte säker på hur du menar, men framdäcket är friskt eller ?

Att riva gaffeln och byta olja är gjort på ett par timmar första gången, enda "specialverktyget" jag använde var mutterpicka och en insex som gick att sätta i en hylsa.
Köp upp dig på ett par flaskor av biltemas bromsrengöring, nya packboxar till gaffeln och en liter gaffelolja så har du fredag kväll räddad.

När vi rev kompisens gaffel på en -98 TRX var oljan mer som tjära i den, tog en stund att få rent innehållet.
//P
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
@Froven: så långsam som jag är måste jag torpederas för att komma få markkontakt, men eftersom jag är så rutinerad så kommer jag att enkelt och graciöst undvika såna situationer, så nej, jag ser inte behovet :) Sjukdomsinsikt, hur menar du då :va

@Jåke: TD deltagande avgörs senast torsdag kväll. i vanlig ordning är jag utrikes och landar på fredagskvällen, måste därför vara klar denna veckan. mitt system med db-killers är dömt på förhand antar jag, så originalsystem bör läggas till todo-listan?

@liff: kan tänkas att du måste ha ett specialverktyg till för att hålla mot grejen som insexskruven sitter i. Jag hade inte samma tur som Froven, insexskruven lossade med mutterpickan, men bara ett halvt varv. I pricip behövs i så fall en stång med en mutter påsvetsad på ena ändan. Kan ju också vara så att det innebär en tillräcklig förbättring att bara byta oljan utan att plocka isär gaffelbenen.

@NLX: mutterpicka med tryckluft regerar. Jag fick bort svänghjulsmuttern trots lös motor och utan att hålla i svänghjulet öht mha en sån. Har efter den insikten skaffat kompressor... Träna?

@Anehall: Synd, men jag har full förståelse, det är f-n vad tiden går fort.

@Pit-n: Jag har dubbelbubbla och är 186 lång. Jag trivs bättre med den, men turbulensen är inte på något sätt borta. Annorlunda och lite högre om jag kommer ihåg rätt.

/Hasse
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001

@Jåke: TD deltagande avgörs senast torsdag kväll. i vanlig ordning är jag utrikes och landar på fredagskvällen, måste därför vara klar denna veckan. mitt system med db-killers är dömt på förhand antar jag, så originalsystem bör läggas till todo-listan?
Det är lugnt, jag räknar med att du ändå anländer till Älvdalen mitt i natten :tungan

Tyvärr, original regerar. Jag har hört dina db-killers... var det inte dem vi mätte till runt 100db ute på vägen förra gången? :rolleyes:
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Utvärdering av den röde;

Med ett par dagars distans till det hela får jag väl återkomma med lite kommentarer om röda faran.

De uppenbara delarna först; Den går fort. Skillnaden mot min är i det närmaste monumental, det finns hyffsat med kraft i den delen av registret jag använde, möjligt att man kan få ut lite extra roligt av att dra på växlarna, men den blev ju som bekant varm nog som det var. Att rita streck ut ur kurvor bör vara en barnlek.

Efter första hårnålen (3e kurvan?) innan snabbvänstern så hamnar jag regelmässigt på efterkälken med den blåa och får bromsa mig förbi folk efter snabbvänstern. Med den röda gick det ganska bra att hänga på folk direkt när de vred på och ta dem redan i snabbvänstern, och om det inte gick så var det inga problem som helst att komma förbi i bromsningen till nästa kurva.

Detta för oss in på andra stora skillnaden, bakfjädringen fungerar bra mycket mer förtroendeingivande under inbromsning, den ormar sig mindre och det är lite lättare att byta spår om det blir skitnödigt. Jag tror att det kommer an på en bättre bakdämpare, men det kan vara kombination fräschare både bak och fram. När man väl kommer in i kurvan dock så känner jag lite mer tillit till den blåa... eller... ja, det är mer do or die känsla, jag tror att det kommer sig av den lite mer framåtsträvande körställningen.

Om ni som tar er till TD har en minut över, mät lite dogbones och dämpare och grejjor, min vet jag är lägre och 'strävar framåt' på ett annat sätt än de flesta trx jag sett. Det är ju fråga om tycke och smak, men jag känner att jag sitter me 'i' min än 'på' många andra jag provat.

Nackdelar då... nä, inte egentligen. Grymt bra bromsar (som tog lite långt in för min smak, men å andra sidan stoppade de ju ekipaget föredömligt) hyffsad sittställning. Jag vet inte om glaset gjorde någon direkt skillnad, men det var iallfall inte ivägen.

Däcken fungerade fint i det tempot jag höll, och det faktum att det slets helt jämnt och fint är nog ett gott betyg för att du har en hoj i föredömligt skick.



Angående TD..... Det rör transportproblem för min del mer än något annat, jag ber att få återkomma utan att lova något :-(
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Utvärdering av den röde;

...

Angående TD..... Det rör transportproblem för min del mer än något annat, jag ber att få återkomma utan att lova något :-(

Utvärdering av den blåe dåråj...

Förberedd på ett rangligt instabilt monster (trots att jag logiskt sett borde insett misstaget) så rullade jag ut för att testa ett par varv. Första som slog mig var just bromsarna, man fick nypa ordentligt för att få stopp på ekipaget. (Och jag har nog lite luft kvar i systemet, det var liksom inte prio 1 natten innan...) Ålandet märkte jag inte så mycket av, men du bromsar nog å andra sidan lite mer aggresivt än jag gör...

Första kurvan, däremot, visst, jag körde lugnt och fint, men ändå, som du påpekar, stabilitet och förtroende. Kändes att jag kunde kört otroligt mycket snabbare i kurvorna utan problem. Bara känslan när man satte sig på hojen var helt annorlunda. Vet inte vad det beror på, men mäta lite olika TRX:er vore kul. Jag har ju 120/70, 180/55 med 5,5 fälg, höjd bak med 4 cm, sänkt fram till ca 25 mm uppstick(lite osäker?). Något annat som kan påverka, förutom ramändringar (ofrivilliga?) kan jag inte komma på. Dina clip-ons sitter väl som original också? Visst, däcken kan kanske spela en roll, men som sagt, din kändes förtroendeingivande, och det hade jag faktiskt inte väntat mig efter Frovens kommentarer!

Nåväl, utgången ur första kurvan så gjorde sig motorn påmind, dvs att responsen var helt annorlunda. Jag misstänker att flatslide spelar en roll, dvs att man får en mer direkt koppling till motorn jmf med CV-förgasarna. Sen kommer det andra till så klart, det bör vara en hel del mer kusar/vrid på min. Den ska vara portad för körbarhet, dvs mellanmos, men ger ju självklart mer på topp också. Jmf med när Froven testade förra året så är det 878-kolvar i, och lite bättre anpassade insugsrör (och en insugskam som inte går kärvt...). Jag märker klar skillnad jmf med förra säsongen, även om jag upplevde skillnaden med Kent kammarna som ännu mer märkbar. Det positiva med att testa en annan motor, var att jag ändrade körstil. För att hänga med mina kombattanter i Lugna gruppen, var jag plötsligt tvungen att vrida på gas MYCKET tidigare i kurvorna, inte bara lite stödgas, utan verkligen ge gas. När jag klev tillbaks till min så satt det i, och det kändes som jag snabbade upp mig ordentligt. Synd bara att det bara var ett pass kvar då...

All in all: Just förtroendet som den ingav var verkligen märklig. En helt annan känsla av att sitta i hojen än på, det måste vi kolla vad det kan vara! Annars, all respekt för att det går så in i h-e med den blå. Att man känner sin hoj gör ju sitt, men att du med de bromsarna och med avsaknandet av pulvret i motorn ändå kan hänga av betydligt nyare/snabbare hojar förtjänar Respeckt111!! Lite TLC så... Jag lämnade in komplett hoj och renoverade/justerade originalbakdämpen för ca 2500:-, nya belägg fram, lite Bräkleen, ett par folkpilsner och några timmar i garaget, och den är än mer en ulv i fårakläder. Det värsta med det här är ju att det är än mer uppenbart vilken sopa jag är, får väl börja satsa på golf i stället...

Håller tummarna att transportproblemen löser sig!
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Kommentarer till diverse utvärderingar av hojar... :)

Min är höjd ca 25 mm bak samt går på 120/70 och 160/60. Så gick den ifjol och jag kände mig både trygg och hyfsat halvsnabb. Detta trots läckande gaffel och standarddämpare bak.

I år har gaffeln fått ny olja i större och tjockare mängd och dessutom har jag sänkt hojen ca 15 mm extra fram. Resultatet? Den tippar in snabbare i långsamma svängar, nästan överdrivet mycket. I snabba svängar märker jag inte så mycket skillnad initialt förutom att jag nu tycker den är mer instabil när jag väl är i svängen. Har inte alls samma känsla i framänden nu som innan sänkningen.

Vad vill jag ha sagt? Inte mycket som vanligt, men om jag inte missförstått mått och modifieringar tror att Hasse skulle tjäna på att flytta gaffeln till originalläget, den blir nog inte långsammare att svänga däremot tjänas troligen lite stabilitet (och känsla) väl inuti svängen. Jag kommer att flytta tillbaka benen när jag byter däck nästa gång...

Måttband och anteckningsblock är med till TD :tummenupp
 
Last edited:

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Kommentarer till diverse utvärderingar av hojar... :)

Min är höjd ca 25 mm bak samt går på 120/70 och 160/60. Så gick den ifjol och jag kände mig både trygg och hyfsat halvsnabb. Detta trots läckande gaffel och standarddämpare bak.

I år har gaffeln fått ny olja i större och tjockare mängd och dessutom har jag sänkt hojen ca 15 mm extra fram. Resultatet? Den tippar in snabbare i långsamma svängar, nästan överdrivet mycket. I snabba svängar märker jag inte så mycket skillnad initialt förutom att jag nu tycker den är mer instabil när jag väl är i svängen. Har inte alls samma känsla i framänden nu som innan sänkningen.

Vad vill jag ha sagt? Inte mycket som vanligt, men om jag inte missförstått mått och modifieringar tror att Hasse skulle tjäna på att flytta gaffeln till originalläget, den blir nog inte långsammare att svänga däremot tjänas troligen lite stabilitet (och känsla) väl inuti svängen. Jag kommer att flytta tillbaka benen när jag byter däck nästa gång...

Måttband och anteckningsblock är med till TD :tummenupp

Har nog funderat i de banorna också, men samtidigt så är ju framsänkningen ungefär motsvarande den höjning man får med 70-profilen. Dessutom har den aldrig känts mer instabil egentligen, det är först efter att testat T-rex's ädla springare som jag börjat undra om det inte blivit för mycket av det goda. Ska kanske prova med original hundben i stället och se om jag märker stor skillnad. Då är det kanske läge att prova med en mindre radikal höjning i stället, då löser jag dessutom ett annat problem, nämligen att kedjan lätt tar i avgasröret på vänster sidan vid utfjädring, något som inte blir bättre med det något större bakdrevet. Det löser man ju å andra sidan genom att montera originalsystemet och originaldrev :rolleyes: Det märkliga med T-rex's hoj var att det kändes som den luatde än mer framåt än min, och ändå kändes stabil? Och den är höjd bak och sänkt fram...
 
Last edited:

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
Trex hoj har en annorlunda vinkel. Jag vill minnas att vi mätte hundbenen på hans och jämförde med mina som jag köpt som höjningssats och det skiljde inget vad jag minns. Dock mätte vi hans på plats så viss felmarginal är där ju.
Man ser även tydligt att den lutar extremt mkt när den står på stödet, som TRX-förare är man helt övertygad om att den kommer att välta när man ställer ner den.
Kan det vara som så att det sitter en annan gaffel på den blåa? Iofs vet jag att han monterade Wilbers fjädrar i den till en TRX, men det kanske passar med tex en Thundercatgaffel?

Tror att mycket av min misstro mot den blåa kommer av den facinerande avsaknaden av bromsar och det faktum att de saker som jag inte skruvat fast har skruvats fast (nåja) av någon annan:rolleyes: .

Redan på TD förra året hade ju HansJ betydligt mkt mer mos i maskin än vad jag hade, så att den rör sig med pondus nu med 878kittet betvivlar jag inte alls. Då på TD var det väl främst bromsarna som lade sordin på glädjen för den hojen, de var rent usla.

En reflektion jag gjort är att det känns "säkrare" att köra TRXen än R6an då man inte måste bromsa lika länge eftersom det är en lägre fart att bromsa ner.
Dock bromsade jag lika hårt och var lika rädd inför varje kurva.
Min R6a verkar gå att lägga ner betydligt mer än vad som känns säkert för den fega föraren utan att något annat än ankfötterna skrapar i. På TRXen började det låta om fotpinnarna när man lade ner mer än man trodde man kunde så där fick man liksom bekräftat att det var dags att backa av lite.

Det jag saknar mest är stämningen i tråden där trams blandas med ett oerhört kunnande, det är en inte helt vanlig kombination på SH. Fast jag hänger änna kvar här och tjuvläser lite ändå.
//P
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Kan det vara som så att det sitter en annan gaffel på den blåa? Iofs vet jag att han monterade Wilbers fjädrar i den till en TRX, men det kanske passar med tex en Thundercatgaffel?

Jag *tror* att det är en trxgaffel, jag har aldrig reflekterat över något annat, men visst, ställer man den bredvid en annan trx så ser det annorlunda ut, så mycket är helt klart. Det enda som är gjort med den är som sagt andra fjädrar och jag kommer ärligt talat inte ihåg om lutningen var likadan innan.


And for the record, det mesta av det jag försöker skruva fast sitter kvar. Allt som oftast...
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Hur har det gått? Funtade på om du är säker på att fnutten ramlat in igenom tändstiftshålet, eller kan den ligga ovanpå nånstans? Du vet att hålet som finns i toppen på vänster sida är ett dräneringshål som går genom hela vägen till 2:ans cylinder? Om du skruvar i stiften och blåser tryckluft genom hålet så borde det i alla fall skak om plutten (du får hålla för 1:ans tändstiftshål i ventilkåpan om du ska få över luften i 2:ans cyllinder.

När vi snackar 1 o 2 så sitter vi på bågen va?
Hålet....är det det liiiiilla lilla på sidan av 1:an....om man sitter på??

Har testat lite med "hemmets" sugare idag igen och silikonslangen jag använder fixar ett vakuum så jag måste öppna upp någonstans....funderar på att koppla av fuggarna och banka lite luft där samtidigt som jag låter ES400:an suga i tändstifthålet.....vad tros??

Hittat nåt vad gäller värme??
Har du hårdkört ngn gång med kentas?? ....bara fnula på om dom varma gaserna evakuerades ordentligt....den lär ju andas in ordentligt nu och kentas håller väl öppet längre!?
Körde du med original eller med MAB?

EN intressant sak är ju faktiskt att min gick faen så varmare med kentas då dom stod original 105/109....men mer mot original nu när sölle ( :mad: ) körde med slottade hjul....

Nåväl, det blir utsug o kompressor på lördag troligtvis....håll tummar o tår!!
 

Pit-n

Vill vara tuff men kan inte...
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Sthlm
Hoj
TRX 850 -97 Grön
HansJ

Vart köpte du dubbelbubblan? Eller satt den på vid köp? Har du bild?
Skulle vara tacksam för svar.

Micke
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
När vi snackar 1 o 2 så sitter vi på bågen va?
Hålet....är det det liiiiilla lilla på sidan av 1:an....om man sitter på??

Har testat lite med "hemmets" sugare idag igen och silikonslangen jag använder fixar ett vakuum så jag måste öppna upp någonstans....funderar på att koppla av fuggarna och banka lite luft där samtidigt som jag låter ES400:an suga i tändstifthålet.....vad tros??

Hittat nåt vad gäller värme??
Har du hårdkört ngn gång med kentas?? ....bara fnula på om dom varma gaserna evakuerades ordentligt....den lär ju andas in ordentligt nu och kentas håller väl öppet längre!?
Körde du med original eller med MAB?

EN intressant sak är ju faktiskt att min gick faen så varmare med kentas då dom stod original 105/109....men mer mot original nu när sölle ( :mad: ) körde med slottade hjul....

Nåväl, det blir utsug o kompressor på lördag troligtvis....håll tummar o tår!!
1:an är den vänstra i färdriktningen. Och ja, det är det lilla hålet på vänstersidan. Hur stor slang använder du egentligen? Försök med en mindre så att du inte får ett vakuum, det räcker ju om pluppen fastnar, den måste ju inte sugas igenom slangen. Tror inte att du vinner nåt på att blåsa in luft, det bygger ju på att insugsventilerna står i öppet läge, och jag skulle vara försiktig med att snurra runt motorn om jag visste att jag hade grejor i cylindern... Och även om de står i öppet läge och du får ett ordentligt flöde in genom insug och ut genom tändstiftshålet så kan ju pluppen ligga kvar i cylindern. Nej, jag tror det finns bara två sätt, det säkra, att lyfta toppen, eller det tursamma, att lyckas fiska upp upp den med antingen en tunn ståltråd med en liten krok eller nåt kladd på eller med slang. Jag skulle dock försöka fastställa om det finns nåt i cylindern först, du borde kunna höra om det ligger nåt där om du petar runt lite, eller? Jobbigt läge att lyfta toppen bara för att hitta ingenting. Det har ju hänt förr att man gjort liknande grejor... Jag hade i alla fall lagt någon/några timmar på den tursamma metoden i alla fall, trägen vinner...

Har testat termostat, rengjort kylaren ordentligt (verkar som en minneslund för insekter...), både utvändigt och invändigt, kikat på kamöverfall, kollat efter läckor i insug, men inte hittat nåt ännu. På GR hade jag MAB, men originalkammarna. Igår monterades originalblås, och det gjorde inte heller nån skillnad. Har jag "tur" så är det bara så att trimmat ger mycket mer värmeutveckling, och då får jag vänja mig vid det alternativt bättra på kylningen. Den gick ju varmare redan förra året, frågan är om "toppraset" var orsaken till det eller inte. Har hört olika teorier om det...
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
HansJ

Vart köpte du dubbelbubblan? Eller satt den på vid köp? Har du bild?
Skulle vara tacksam för svar.

Micke
Köpte den beggad av en kille i Linköping, som trodde det var en MRA skiva, men både han och jag var/är osäkra.

Lite bilder från GR och förberedelser. (Det var så varmt och stressigt under dagarna att det inte blev många åkbilder tyvärr. Glömde dessutom att stänga av antiskaket, och då blir panoreringarna skit... Får skylla på värmen.)

Bild 1, just kommit på att jag glömt dra kamdreven, och måste slita bort ventilkåpan igen, kl är 20.15, 12,5 timmar innan avfärd...
Bild 2, trots allt, på rull (notera den extra bilringen...)
Bild 3, tanka vätska, både hoj och människa
Bild 4, den snabbe
Bild 5, Pit stop i Lärbro (tack igen!)
Bild 6, Öhlins crew dissar hojen (nejdå, men de verkade trötta också i värmen, inga anmärkningar alls faktiskt)
 

Bifogat

  • DSCN8187.JPG
    DSCN8187.JPG
    60 KB · Visningar: 57
  • DSCN8190.JPG
    DSCN8190.JPG
    102 KB · Visningar: 82
  • DSCN8207.JPG
    DSCN8207.JPG
    83.8 KB · Visningar: 62
  • DSCN8217.JPG
    DSCN8217.JPG
    80.7 KB · Visningar: 76
  • DSCN8218.JPG
    DSCN8218.JPG
    111.8 KB · Visningar: 67
  • DSCN8224.JPG
    DSCN8224.JPG
    112.4 KB · Visningar: 88
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top