Hej!
Är helt ny här på forumet, har läst en del på forumet och många av er verkar ha väldigt mycket erfarenhet av TRX!
Jag har ett litet problem som jag hoppas att någon här inne kan hjälpa mig med. Jag drar storyn här nedan...
Jag köpte en TRX förra året, efter en tid så märkte jag att den drog olja, samt att den spottade ut olja ur vevhusventilationen. Jag och farsan tog isär motorn (monterade ner rubbet) i vintras för att kolla vad som var galet, det visade sig att det var gravrost i ettans cylinder(!), vi konstaterade då att detta måste ha vart roten till problemen, bara borra om cylindrarna, hittade inga andra fel i motorn.
Sagt och gjort, cylindrarna borrades om, nya kolvar, ringar, kolvbultar, kamkedja , ventiltätningar, ventilspel justerades samt bytte nålar i förgasarna. Satte ihop hojen igen, vart klart i våras.
Var bara att ge sig ut och köra in hojen omsorgsfullt i 100 mil. Hojen gick bra, märkte dock att efter ett tag så började det komma olja ur ramen igen, dvs från vevhusventilationen, detta ville inte ge sig även efter att den var inkörd och problemet kvarstår! Inne i luftburken är det alldeles kladdigt av olja och det är olja i luftfiltret. Har plockat bort tank och luftburk samt tagit lös förgasarna från insuget och ska montera nya insugsgummin nu (spruckna), och där står hojen nu.
Någon som har någon idé om vad detta kan bero på? Egna erfarenheter? Måste jag riva igen