Lomma märker du av att det är mycket kortare fjädringsväg på r6 fjädern på nått sätt ?
Nix, inget jag tänker på alls!
Lomma märker du av att det är mycket kortare fjädringsväg på r6 fjädern på nått sätt ?
Kollar lite bilder såhär på fredagskvällen och hittar en del från tiden det "begav sig".
- Nån som kommer ihåg skölden?
- Lite inspiration inför kommande bankörningar, det är inte nerläggningsvinkeln på hojen som sätter begränsningen...
- Sen får vi inte glömma det lite udda däckslitaget en TRX ger...
Ajajaj, det där bättrar inte direkt på självförtroendet, finns mycket att kapa i min körning...
Chickenstripes!
Mer seriöst, kommer du ihåg vilka däck/dimensioner det är? Har själv bra mycket mer kvar på mitt framdäck, 70-profil PowerOne (vilket iofs inte är så konstigt då du var bra mkt snabbare på TRX:en). Men det har alltid förundrat mig att trots att jag gnager på kanten på bakdäcket, så är det så förgjordat mycket kvar på framdäcket.
Kollar lite bilder såhär på fredagskvällen och hittar en del från tiden det "begav sig".
- Nån som kommer ihåg skölden?
- Lite inspiration inför kommande bankörningar, det är inte nerläggningsvinkeln på hojen som sätter begränsningen...
- Sen får vi inte glömma det lite udda däckslitaget en TRX ger...
Metzeler M3 120/70 var det visst. Slitaget kommer från Monzta, har inte lyckats med det senare... Bakdäcket var stddim 160/60Mer seriöst, kommer du ihåg vilka däck/dimensioner det är?
Nope, det är uttråkad-deltagare-styleÄr det SMC-style ?
//P
Hallå,
Jag bytte till lite hetare bromsar i helgen ala bluespot.. de funkade riktigt bra, lite för bra till och med, blev ståendes med låst framhjul i en korsning, skruvade loss bromshandtaget och fick bakhjulsbromsa hem..
Nu lurar jag lite på hur jag ska åtgärda det här, cylindern bytte jag i samma veva till den som tillhör dessa nya, lite för bra bromsar..
Bromshandtaget satt på cylindern så det borde ju vara av samma modell och då blev jag lite förvånad att det inte funkade.
Beror det på att det är annan mängd vätska i bromsslangarna? Köpte nya stålomspunna med trx-längd och de var aningen längre än de som satt på r1/R6-kittet.
Läste i ett tidigare inlägg att Hansj fick fila ner sitt bromshandtag efter ofrivillig bromsning, är det räddningen?
Ah tips mottages tacksamt då det just nu är stillestånd pga detta
//Mats
Nix, inget jag tänker på alls!
Med i övrigt standardkomponenter körde trivdes jag rätt bra med 30 mm sänkning fram, 70-profil och 25 mm höjning bak. Inte hyperlätt och nervös i styrningen, men känslig nog för kurskorrigeringar i böj på bana. En bra bit ifrån bytta dämpare och annan gaffel, men jag begriper ändå inte bättreNågon annan som vill dela med sig av sin setup fram och bak vad avser hur mycket ni har sänkt/höjt och hur ni upplever hojen?
Citat:
I
Någon annan som vill dela med sig av sin setup fram och bak vad avser hur mycket ni har sänkt/höjt och hur ni upplever hojen?
Bra det!Jåke och Anehall, tack!
Bytte tillbaka till std länkage samt släppte ner till ca 33 mm fram (beror ju på hur man mäter men jag mäter även locket, dock ej mutterskallen om ni är med på hur jag menar).
Jösses vad mycket bättre det blev igen. Lägre tyngdpunkt, bättre kontroll samt mer kvickstyrd.
Ibland moddar man nog lite bara för att se vad som händer. Original med nedsläppt är klart bättre än att överdrivet höja bak (YZF 750).
R6 dämparen gör säkert sitt till men ändock.
Det var ett tag sedan jag fick ett flin inne i hjälmen direkt vid provkörning - så bra var det!
Börjar se nära ut mellan kåpa och framskärm. Hmmm, vad händer om den komprimerar max....
Råkade ut för samma sak med rejshojen. Hade precis byttklossar, så det var för mycke vätska i bromssystemet (hade pytsat på lite strax innan bytet). Så kolla mängden bromsvätska först.
hade själv en exakt liknande uplevelse på Mantorp. Jag hade köpt ett pirathandtag i depån, eftersom jag lagt mig tidigare under dagen. Pumpen skulle vara från en R6:a, och köpte därför handtag till en sån också. Gick bra när jag bytte till mitt gamla modifierade TRX-handtag. (Hade tidigare gjort samma erfarenhet då jag monterade R6-pumpen med TRX-handtag, så jag hade tagit av lite material på klacken som pressar på kolven.)Hallå,
Testade tömma ur vätska med hopp om att det skulle vara felet, det var det dock inte.
Kan man använda orginalbromspumpen istället eller är det olika dimentioner på cylindrarna? Funkar inte bromsarna som de ska isf?
Sitter och tänker tillbaka till bytet och då förökte jag trycka upp vätska med en spruta från oket och upp i behållaren men det gick inte utan jag fick suga ner vätskan från behållaren och till oken så jag funderar på om det är något fel med bromspumpen.
Handtaget ligger emot cylindern men inget märkvärdigt tryck, däremot blir det välldans tryck och handtaget snudd på stenhårt efter några hundra meters körning, det är ny vätska och nya slangar.
Funderar på att fila ner handtaget så det inte ligger emot alls, bromsarna har släppt när jag skruvat bort handtaget men om det är fel på cylindern vill jag inte köra runt så.
Glad att jag fått låsningen på raksträcka båda gångerna.. sista gången 200m efter en vänstersväng i rondell pjuhhh
CurlyB
Tack för fälgen! Bra lager satt det på också så nu är det bara att sätta dit lite schysst gummi så är allt som det ska igen!
Hyvens kille
Moi !
Behöver input på angående portning.....
Ska lämna toppen på portning i nästa vecka och grubblar, ska jag köra så kallad race portning eller gatportning????
Någon som har erfarenheter???
Mvh curlyB
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |