TT600R Byggtråd

Dr.Bike

Guest
Du Doktorn, om jag tar med en påse bullar och en tremos kaffe när jag dyker förbi nästa gång....kan du pressa ur mina ramlager och vev och byta till nya doningar då eller har du inte en vevaxel-lager-press-å-tryck-mojj?

Jag har en sån press, men inte hemma.
vet bara inte hur dina lager ser ut och vilka typer av distanser man behöver att pressa med (kan ju vara snåla mått som fan så man måste svarva såna, men det går att greja det med)
Har ugn oxå att lägga blockhalvorna i så...

Är det 30 mm ut men insugarna då? dom mått som jag anger är direkt från tillverkaren Tornado så hur dom mäter antar jag är rakt av på kammen så att säga utan spel. och durationen lär väl dom mätt från lyft till stängt? Lite svårt att gämföra med webkammarna som har annat mätsystem:gnissla Går det att räkna om webkammarna till samma som tornados & hotcams torrmått?
ventilspelet hit eller dit är ju inte sååååå noga bara vi kunde få till något sånär samma siffror att gämmföra:va

Ut var 30 ja. Hade inte måtten på in, men nu har jag kollat och de är 37.
Men kan bli mindre innan jag är klar... ;)
Och rent teoretiskt i matematikens värld så skulle man ju kunna vilja ha ända uppemot 11 mm eller strax däröver i lyft... :cdevil
 
Last edited:

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Jag har en sån press, men inte hemma.
vet bara inte hur dina lager ser ut och vilka typer av distanser man behöver att pressa med (kan ju vara snåla mått som fan så man måste svarva såna, men det går att greja det med)
Har ugn oxå att lägga blockhalvorna i så...



Ut var 30 ja. Hade inte måtten på in, men nu har jag kollat och de är 37.
Men kan bli mindre innan jag är klar... ;)
Och rent teoretiskt i matematikens värld så skulle man ju kunna vilja ha ända uppemot 11 mm eller strax däröver i lyft... :cdevil

det var inte dåligt 37 30 !! fan en xr650 har 37 31...... Med rätt kam dvs 10-11 i lyft & 277+ i duration och låta den varva 8000v som inte är någon fara så är 65-70hk bakhjul busenkelt med resten av prylarna :tummenupp :tummenupp :tummenupp
 

Linkan77

Piggelinmissbrukare
Gick med
14 Mar 2007
Ort
Solna
Hoj
Såld
det var inte dåligt 37 30 !! fan en xr650 har 37 31...... Med rätt kam dvs 10-11 i lyft & 277+ i duration och låta den varva 8000v som inte är någon fara så är 65-70hk bakhjul busenkelt med resten av prylarna :tummenupp :tummenupp :tummenupp

:skrämd Jag kommer ju att bli frånåkt så det heter duga :gråta :(
 

Dr.Bike

Guest
:skrämd Jag kommer ju att bli frånåkt så det heter duga :gråta :(

Din topp blev klar igår...
Den blir inte så tokig den heller ;)
Tog lite bilder, men orkade inte lägga upp.
Fick fräsa ett säte som var rätt ruttet (porigt och dant) bl.a
Märkligt nog såg de andra bra ut och klarade sig med slipning.
Du kan PM:a mailadress så postar jag nån gång i framtiden - Insha Allah!
Men vi ses idag, så jag kan få ventiltätningarna, sen är det bara smacka ihop allt.
 

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Ort
Skogen
Hoj
CBR954RR
:skrämd Jag kommer ju att bli frånåkt så det heter duga :gråta :(

Du kan vara luuugn. Kan man inte köra hjälper inte alla hästkrafter och Newtonmeter i världen:rolleyes:
Dessutom kan jag meddela att dem jäklarna hann skicka den snälla kammen innan jag hann ändra min order till den arga varianten idag. Suck. Jaja, snabba är dem i alla fall de där Tyskarna!
Nu får man leva med fjantkam med pyttevärden och nästaningendurationalls....om man jämför med rekommenderade nivåer ovan:gnissla Jahja, är det något jag har lärt mig genom åren är i det i alla fall att man alltid blir mest nöjd med den mindre av två kammar så det kanske kommer bli bra ändå. Byta senare orkar jag nog inte.
Hur som helst så kommer jag kanske landa på 50 Ardennrar eller så med mjukiskammen. Det är vad jag tror i alla fall.

Doktorn:
Jag skickar en bild på vevpressverktyget Kedo säljer så kans det underlättar.
Det verkar som att man gängar inn pinnbultarna i blockhalvan och pressar loss veven. Ungefär som en damperavdragare.
Vore skönt om du kunde ta hand om vevlagerbytet så man slipper anlita andra mindre önskvärda förmågor.
 

Linkan77

Piggelinmissbrukare
Gick med
14 Mar 2007
Ort
Solna
Hoj
Såld
Din topp blev klar igår...
Den blir inte så tokig den heller ;)
Tog lite bilder, men orkade inte lägga upp.
Fick fräsa ett säte som var rätt ruttet (porigt och dant) bl.a
Märkligt nog såg de andra bra ut och klarade sig med slipning.
Du kan PM:a mailadress så postar jag nån gång i framtiden - Insha Allah!
Men vi ses idag, så jag kan få ventiltätningarna, sen är det bara smacka ihop allt.

Tjoho :hoppa då kan jag snart börja sätta ihop liket då :)
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Du kan vara luuugn. Kan man inte köra hjälper inte alla hästkrafter och Newtonmeter i världen:rolleyes:
Dessutom kan jag meddela att dem jäklarna hann skicka den snälla kammen innan jag hann ändra min order till den arga varianten idag. Suck. Jaja, snabba är dem i alla fall de där Tyskarna!
Nu får man leva med fjantkam med pyttevärden och nästaningendurationalls....om man jämför med rekommenderade nivåer ovan:gnissla Jahja, är det något jag har lärt mig genom åren är i det i alla fall att man alltid blir mest nöjd med den mindre av två kammar så det kanske kommer bli bra ändå. Byta senare orkar jag nog inte.
Hur som helst så kommer jag kanske landa på 50 Ardennrar eller så med mjukiskammen. Det är vad jag tror i alla fall.

Doktorn:
Jag skickar en bild på vevpressverktyget Kedo säljer så kans det underlättar.
Det verkar som att man gängar inn pinnbultarna i blockhalvan och pressar loss veven. Ungefär som en damperavdragare.
Vore skönt om du kunde ta hand om vevlagerbytet så man slipper anlita andra mindre önskvärda förmågor.

Jag tog mig en titt på kammen du förmodligen köpt det var väl den som har 244 durr & 9,4 lyft? Liten gämförelse honda xr650 hot cam steg 1 har 9,2 lyft 254 254 ut o in org hondas kam vet jag inte men runt 244 9 ? jag fick ut över 60 kus på baken med den org kammen utan portning eller komphöj endast ett bra avgas!! hotcam steg2 har 9,6 och 265 in 266 ut med den och liknande trimm som du har så lämmnar en xr650 65-70 hk och över 70nm! så om dr bike har gjort tunnlarna rätt så tror jag att du fortfarande har möjlighet att nå över 60 farbröder:tummenupp Tipps flytta kammen 2-4grader bakåt eller 2mm urslipade kamdrevshål blir bra då får du några farbröder extra uppe i varv, För med den kammen och övriga prylar så har du byggt en våldsammt stark botten mellanreg maskin så du kan stjäla några kusar till högre varv utan att bli bekymmrad över dålig botten:tummenupp
 

Dr.Bike

Guest
Tips: flytta kammen 2-4grader bakåt eller 2mm urslipade kamdrevshål blir bra då får du några farbröder extra uppe i varv, För med den kammen och övriga prylar så har du byggt en våldsammt stark botten mellanreg maskin så du kan stjäla några kusar till högre varv utan att bli bekymmrad över dålig botten:tummenupp

Tänkte låta killen vänta lite med just det där, eftersom en ev. planing kan stå för dörren, och då får man ju just den där effekten gratis s.a.s utan justering.

Risken är annars som jag ser det, att man tyvärr oxå tappar på gungorna vad man vinner på karusellerna, med t.ex en svankryggig effektkurva, vilket är nåt jag hatar. Men visst, det funkar om man letar toppeffekt och vill ha en skrytsiffra i bänken.
Nu hade man ju som sagt hoppats på en go kam. Hoppas denna är bra iaf.
Jag ska kolla på den där hemsidan och försöka utröna HUR de mäter.
Är det 244 vid 040" lyft så är det ju kanske en väldigt het kam.
Och lyftet, är det kammens egenlyft? Eller är vippans utväxling inräknad här?
(den brukar typiskt vara 1,25 eller så)
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Tänkte låta killen vänta lite med just det där, eftersom en ev. planing kan stå för dörren, och då får man ju just den där effekten gratis s.a.s utan justering.

Risken är annars som jag ser det, att man tyvärr oxå tappar på gungorna vad man vinner på karusellerna, med t.ex en svankryggig effektkurva, vilket är nåt jag hatar. Men visst, det funkar om man letar toppeffekt och vill ha en skrytsiffra i bänken.
Nu hade man ju som sagt hoppats på en go kam. Hoppas denna är bra iaf.
Jag ska kolla på den där hemsidan och försöka utröna HUR de mäter.
Är det 244 vid 040" lyft så är det ju kanske en väldigt het kam.
Och lyftet, är det kammens egenlyft? Eller är vippans utväxling inräknad här?
(den brukar typiskt vara 1,25 eller så)

Ja vi får hoppas att det är räknat från något lyft. (Troligast inte) När jag planade en xr topp 1mm så föll kammen bakåt 1-2grader. ni får nog plana ytterst lite om den inte ska spika pga den försiktiga kammen högst 0,5mm för då är man nog på gränsen till spik med den kammen
 

Dr.Bike

Guest
Ja vi får hoppas att det är räknat från något lyft. (Troligast inte) När jag planade en xr topp 1mm så föll kammen bakåt 1-2grader. ni får nog plana ytterst lite om den inte ska spika pga den försiktiga kammen högst 0,5mm för då är man nog på gränsen till spik med den kammen

Sisådärja - den som letar den finner!

PÅ hemsidan har de en downloadsektion och där fanns närmare kamspecar.
Kammen ÄR het! :tummenupp
Durationerna är specade vid 1mm lyft (som jag gissade) vilket innebär att vid running clearance, dvs normalt ventilspel, så kommer denna kam att ha rätt heta värden (över 320 grader dur.)

Kamvärdena är dessutom specade i hur mycket dur. man har vid olika lyft, och man ser att originalkammen faktiskt, har högre dur. vid nollspel (troligen beroende på långa ramper) men att den börjar lyfta på allvar först långt senare, och i praktiken alltså har kortare PRAKTISK duration.
Det här är viktiga siffror då det är lätt att gå bort sig på att bara stirra på durationssiffror.

För skulle kammarnas specar anges vid nollyft (vilket de aldrig gör) så skulle originalkammen i detta fall framstå som den vassare av de två.
Sen att den aldrig börjar lyfta efter rampen, eller har nån lift-rate att tala om, eller ett bra maxlyft, det skulle man kunna bomma som sagt.

Jag säger det igen: Det är arean under kurvan som är intressant!
Och med 9,6 i maxlyft kommer ventilöppningsarean öka med 100 kvadratmillimeter (en kvadratcentimeter) i jmf. med originalkammen.
Inte illa! :)
 
Last edited:

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Ort
Skogen
Hoj
CBR954RR
Haha! Jag hann!

252.4 grader vid 1milli lyft på in och ut exkl. ventilspel är det som kommer med ups om ca 10dagar eller så:tummenupp
Inte riktigt lika vass som den vassa av de två webcams jag kikat på men heeelt klart in the ballpark!

Boost:
Det känns rent spontant som att de där 65-70 hästarna du kan få ur en XR 650 med enklare trim och 8000rpm inte skulle ge speciellt mycket på en långslagig, trångborrad Yamaha 600cc. Jag tror potentialen för toppeffekt på en XR650 är brutalt mycket högre sett till hur den motorn är uppbyggd.
Det jag dock räknar iskallt med är en sketstark och ändå förhållandevis rapp maskin som kommer gå ordentligt bra även med den låga utväxlingen jag kommer köra med. Tittar man på bänkade TTR motorer och vad som gjorts med dem verkar det ganska svårt att komma upp i 60hp i motorn om man ändå gjort allt som går utom att tokvarva. Missförstå mig rätt nu....jag skulle bli överglad om den fick 60på slangen...men tror inte det är realistiskt med körbarhet och brett register. -Speciellt inte med de som kommer sitta i och på min maskin.
Oavsett siffra så är jag ganska övertygad om att jag kommer blir nöjd, -det är ju ändå en lätt cykel med bra fjäderkomponenter som går att steka på ganska hårt med på vägarna:yoparty

Jag får helt enkelt starta en gissningstävling när allt är klart och hojen är inkörd, jysterad och skall bänkas! Vinnaren får en Twinky inångad med TTR avgaser:D

Doktorn:
Jag har skickat cam sheet till dig på mailen.
 
Last edited:

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Haha! Jag hann!

252.4 grader vid 1milli lyft på in och ut exkl. ventilspel är det som kommer med ups om ca 10dagar eller så:tummenupp
Inte riktigt lika vass som den vassa av de två webcams jag kikat på men heeelt klart in the ballpark!

Boost:
Det känns rent spontant som att de där 65-70 hästarna du kan få ur en XR 650 med enklare trim och 8000rpm inte skulle ge speciellt mycket på en långslagig, trångborrad Yamaha 600cc. Jag tror potentialen för toppeffekt på en XR650 är brutalt mycket högre sett till hur den motorn är uppbyggd.
Det jag dock räknar iskallt med är en sketstark och ändå förhållandevis rapp maskin som kommer gå ordentligt bra även med den låga utväxlingen jag kommer köra med. Tittar man på bänkade TTR motorer och vad som gjorts med dem verkar det ganska svårt att komma upp i 60hp i motorn om man ändå gjort allt som går utom att tokvarva. Missförstå mig rätt nu....jag skulle bli överglad om den fick 60på slangen...men tror inte det är realistiskt med körbarhet och brett register. -Speciellt inte med de som kommer sitta i och på min maskin.
Oavsett siffra så är jag ganska övertygad om att jag kommer blir nöjd, -det är ju ändå en lätt cykel med bra fjäderkomponenter som går att steka på ganska hårt med på vägarna:yoparty

Jag får helt enkelt starta en gissningstävling när allt är klart och hojen är inkörd, jysterad och skall bänkas! Vinnaren får en Twinky inångad med TTR avgaser:D

Doktorn:
Jag har skickat cam sheet till dig på mailen.

Jag hann? menar du att du bytte kam i sista sec? tt går bättre än xr650,husaberg ktm ja alla märken som inte har likadan topp!,, tack vare toppen som har dubbla raka kanaler in & ut Dubbla gasare har sin fördel tack vare två munstycken som sprider bränslet Denna motor har ju varit poppulär i roadracing i många år tack vare bra med trimmdelar och hållbarhet.
Hittade en kam som är snarlik din hotcam steg 1 till xr600 lyft 8,8 durr 258 med den kammen och portat 11-1 kolv 600cc tyvär org krök med slipon endast och org förgasare men den vart stenkul att köra,, weelade på extremt låga varv 4ans växel 50kmt bara att vrida på gasen och lite ryck så så var det bara att åka vidare på 1 hjul:tummenupp gick lika bra som en xr650 som lämmnar 51hk på bakhjulet. Du fick tag på fina krökar såg jag:tummenupp

Dr bike du som hittar det omöjliga kan du lista ut hur hot cams och tornado räknar på sina kammar? Borde vara förbjudet att räkna på olika sätt!!
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Sisådärja - den som letar den finner!

PÅ hemsidan har de en downloadsektion och där fanns närmare kamspecar.
Kammen ÄR het! :tummenupp
Durationerna är specade vid 1mm lyft (som jag gissade) vilket innebär att vid running clearance, dvs normalt ventilspel, så kommer denna kam att ha rätt heta värden (över 320 grader dur.)

Kamvärdena är dessutom specade i hur mycket dur. man har vid olika lyft, och man ser att originalkammen faktiskt, har högre dur. vid nollspel (troligen beroende på långa ramper) men att den börjar lyfta på allvar först långt senare, och i praktiken alltså har kortare PRAKTISK duration.
Det här är viktiga siffror då det är lätt att gå bort sig på att bara stirra på durationssiffror.

För skulle kammarnas specar anges vid nollyft (vilket de aldrig gör) så skulle originalkammen i detta fall framstå som den vassare av de två.
Sen att den aldrig börjar lyfta efter rampen, eller har nån lift-rate att tala om, eller ett bra maxlyft, det skulle man kunna bomma som sagt.

Jag säger det igen: Det är arean under kurvan som är intressant!
Och med 9,6 i maxlyft kommer ventilöppningsarean öka med 100 kvadratmillimeter (en kvadratcentimeter) i jmf. med originalkammen.
Inte illa! :)

kan man säga att kammen lyfter 10,6mm från 0 spel då? men vad ungfär skulle durret bli 320 grader vad kan det tänkas bli om man gör om till samma räknesätt som tornado och hotcam har?
ja hur som haver så låter det lite bättre nu med kammen men det skulle vara intresant att kunna gämföra durret med hot&tornado på samma räåknesätt:)
 

Dr.Bike

Guest
kan man säga att kammen lyfter 10,6mm från 0 spel då? men vad ungfär skulle durret bli 320 grader vad kan det tänkas bli om man gör om till samma räknesätt som tornado och hotcam har?
ja hur som haver så låter det lite bättre nu med kammen men det skulle vara intresant att kunna gämföra durret med hot&tornado på samma räåknesätt:)

Nej, man kan inte säga att lyftet blir 10,6.
9,6 som är angivet, är det uppmätta maxlyftet. D.v.s nocktopp minus basradie.
Så det verkliga lyftet i drift, blir då dessa 9,6 minus aktuellt ventilspel.
I detta fall 0,10.
Lyftet stannar alltså på 9,5 irl.

För KAMMEN alltså.
Sen tillkommer vippan med SIN utväxling, och om vi gör ett antagande att den är 1,25 så skulle själva ventillyftet bli: 9,5 x 1,25 = 11,875 mm

Vet ej vid vilka lyft HotCam och Tornado anger sina durationer, och utan att veta det blir det bara gissningar. Har du månne uppgifter på det?
(jag vet inte ens var deras sidor finns på för adress. Googlar kanske senare)

Men som du säger: Det vore intressant att jämföra! :)
 
Last edited:

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Nej, man kan inte säga att lyftet blir 10,6.
9,6 som är angivet, är det uppmätta maxlyftet. D.v.s nocktopp minus basradie.
Så det verkliga lyftet i drift, blir då dessa 9,6 minus aktuellt ventilspel.
I detta fall 0,10.
Lyftet stannar alltså på 9,5 irl.

För KAMMEN alltså.
Sen tillkommer vippan med SIN utväxling, och om vi gör ett antagande att den är 1,25 så skulle själva ventillyftet bli: 9,5 x 1,25 = 11,875 mm

Vet ej vid vilka lyft HotCam och Tornado anger sina durationer, och utan att veta det blir det bara gissningar. Har du månne uppgifter på det?
(jag vet inte ens var deras sidor finns på för adress. Googlar kanske senare)

Men som du säger: Det vore intressant att jämföra! :)

humm den låter lite klen ändå:gnissla Men det blir en rolig motor ändå..

Hotcams hittar man lätt genom att söka på just hotcams då kommer deras sida upp högst på GOOOOg Tornados vet jag inte jag har bara sett siffrorna på bergos i tyskland. vilka fina fuggar mannen har köpt dom kommer att göra susen:tummenupp
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Gatt Damit att jag inte rekomenderade att kolla in den här sidan tidigare:huvet :gnissla :huvet :gnissla Där finns ju hur många tornados som hellst till xt/tt:huvet :huvet och jag kan garantera att det är bra kvalle på dessa:tummenupp . kolla in kammen mod 3 den skulle ha varit perfekt för bra drag från 500v till 7000:tummenupp http://www.gw-racing-parts.com/english/produkte/Produkte_Ausgabe.php?Marken=Yamaha

kolla in tuningkitts på sidan bra pris måste man säga!! 147 euro för fjäderkitt
och bytescam 174eu jag är osäker om man kan köpa direkt från den här sidan ev från någon återförsäljare typ Bergos!
 
Last edited:

Dr.Bike

Guest
Gatt Damit att jag inte rekomenderade att kolla in den här sidan tidigare:huvet :gnissla :huvet :gnissla Där finns ju hur många tornados som hellst till xt/tt:huvet :huvet och jag kan garantera att det är bra kvalle på dessa:tummenupp . kolla in kammen mod 3 den skulle ha varit perfekt för bra drag från 500v till 7000:tummenupp http://www.gw-racing-parts.com/english/produkte/Produkte_Ausgabe.php?Marken=Yamaha

kolla in tuningkitts på sidan bra pris måste man säga!! 147 euro för fjäderkitt
och bytescam 174eu jag är osäker om man kan köpa direkt från den här sidan ev från någon återförsäljare typ Bergos!

Ska kolla genast!
MEn priset du nämner för fjäderkitet verkar lovande, iaf i jmf med tidigare nämnda firma!
 

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Ort
Skogen
Hoj
CBR954RR
Boost3:
Precis så menade jag. När jag pratade med Carsten på Kedo sades det att ordern var skeppad när jag eventuellt ville ändra mig. Ok då sa jag det blir nog bra ändå....ända tills jag fick mail om att det inte var så för att dem hade varit lite snabba i vändningarna. Hur som helst bytte jag kam då för att den vassare kostande ungefär det samma. Den fanns dock inte i lager som den mildare så man får fint sitta och vänta. Sekunderna efter jag bytt fick jag höra av Linkan som hämtat sitt topp hos Doktorn att den nya kammen ev. var lite i överkant....det visade sig dock vara ok att balansera på en knivsegg:D

Tackar för länken. -Ser ut som att flera av de listade kammarna är dem som används av Kedo. Bra att veta att dem har fjäderkit för det misstänker jag att jag kanske åker på att stoppa i senare.
(ska testa med std. först då jag inte vill öka belastningen på kamdrivning, säten, ventiler, vippor och axlar)
3ans Toronado kam ser så här i första anblick nästan identisk ut med den jag beställt. Har dock inte kikat på ramp acceleration, centerline och lobseparation på den.

Ujujuj, nu är det många bud och många rekommendationer. Det tackar jag för!
Hur som haver är kombinationen spikad förutom möjligen följande:
*Lätta svänghjul? -Medför det avslitna krysskilar på balans axeln...?
*Sticka av vikten på balans axeln så man slipper problem med ovan?.....tar de ökade resonanserna och kraftiga pulserna bort eventuell effektvinst och kanske rent av ökar lagerslitage?
*Val av slutdämp?......tror jag vet(acra kolf.zx-10r) men förslag välkomnas!
*Eventuellt byte av ventilfjädrar framöver.
*Sälja min kropp och köpa motardhjul
Sist men inte minst fixa all plast, sadel, lack och skruv som ska till bygget och sätta ihop allt från första till sista skruv. See Ya 2012!

Vad har jag gjort:va :huvet:zpy :gråta :gråta
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
He he du ska ju iallafall ev sälja den till hösten! :)

Skönt att veta att det finns sådana som Dr.Bike & Boost3 som kan en hel del.

Äääh motardfälgar, supermoppe här på SH klarar sig utan motardfälgar & kör jäkligt fort m orighjulen.

Sälja kroppen, nja kanske finns några änkor på djursholm som behöver sällskap! :D

Ska kolla m frugan hur helgen ser ut, ska du meka nåt?
 
Last edited:
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Top