Dagens motorcyklar är inte konstruerade för skylt fram. Designen är också såpass olika på olika modeller att det inte finns en lösning som passar alla mc. Lysen, luftintag, kylare som inte bör täckas. Olika form på kåporna eller avsaknad av kåpor gör att det måste finnas mängder av varianter och former på skyltarna.
Redan nu grinar vv och polisen om man själv anpassar storlek och form på sin bakre skylt. Får man göra sin egen framskylt eller hur många varianter av framskyltar tänker vägverket ta fram? och vad kostar det?
Vad tror NTF blir bättre med skylt fram?
Utan ägaransvar för trafikbrott så finns det ingen anledning. Biltullskamerorna tar ju redan bilder bakifrån. Med ägaransvar skulle man kunna låta alla kameror ta bilder bakifrån istället. De som inte stannar för polisen nu kommer inte att göra det i fortsättningen heller, med eller utan framskylt.
Ägaransvar hör inte hemma i ett samhälle med ett fungerande rättsväsen. Har ett brott begåtts så ska inte någon oskyldig straffas för det.
Lägg ner NTFs utredning den kostar massor av mina skattepengar.
Redan nu grinar vv och polisen om man själv anpassar storlek och form på sin bakre skylt. Får man göra sin egen framskylt eller hur många varianter av framskyltar tänker vägverket ta fram? och vad kostar det?
Vad tror NTF blir bättre med skylt fram?
Utan ägaransvar för trafikbrott så finns det ingen anledning. Biltullskamerorna tar ju redan bilder bakifrån. Med ägaransvar skulle man kunna låta alla kameror ta bilder bakifrån istället. De som inte stannar för polisen nu kommer inte att göra det i fortsättningen heller, med eller utan framskylt.
Ägaransvar hör inte hemma i ett samhälle med ett fungerande rättsväsen. Har ett brott begåtts så ska inte någon oskyldig straffas för det.
Lägg ner NTFs utredning den kostar massor av mina skattepengar.