HondaGreg
Scorpion on wheels
Jag är med på en uppställning/blockering vid/kring riksdagen eller protestparkering mitt på jäkla sveavägen!
1. Jättebra att du har mailad Maria på SMC, hoppningsvist med en del bra argument mott den fula och upraktiska skyltning.
2. Offentlig mottdemonstration - bra jag är med - men, inte ensam som förra gångan vi MC "trafikanter" blev attackerad. Under den stor stilade protest mott trafikförsäkringsreform, som kommer kosta sporthojsfolket en anselig slatt pengar när steg 2 är på plats, var det stor stödja..
Jag fick med mig Pippi som enda från Sporthoj.com, och 2 / två, kompissar (som jag brutalt tvang) intill riksdagshuset, vart vi totalt blev fyra / 4 demonstranter som med massiv kraft visade riksdagsledamoterna att Sveriges 280.000 motorcyklister verkligen inte gillade läget..
Efter följande möte med finansministerns representant, fick jag ta ensam - eftersom övriga arga demonstranter inte hade mera tid! (Det var iövrigt ganska kul eftersom att man trodde att ministereriet sku vältas av arga bikers, och sen kom det endast en utrotningshotad dansk )
Att sitsen nu är verklighet, bör inte förvåna - LÄNK
Civil ulydnad är inte bra - nu hoppas jag bara att posten eller någon annan inte får byttad om på Benkars och min reg-skylt
Funderar de inte på att fixa så att de nya kamerorna ska kunna mäta tid mellan föregående kamera och till den som kommer här näst, för att kunna få ut en tid och kunna räkna ut hur fort du körde!
Ingen fakta men har hört lite om detta...
Jag är med på en uppställning/blockering vid/kring riksdagen eller protestparkering mitt på jäkla sveavägen!
OK, jag måste erkänna att jag är sådär jävla invandrare därav min kritik:
Hur kommer det sig att man aldrig hört talas om att de svenska bönderna dumpar ett lass gödsel vid riksdagens huvudentré?
Eller bilister som blockerar essingen, sveavägen mm för att sätta ner foten ang den förbannade bensinskatten/trängselskatten eller det förbannat försämrade vägnätet?
Inte för att jag är fransman eller nåt, men det kanske är dags att göra något annat är skriva protestlistor och bara gnälla? Tar inte vi för mycket skit generellt?
...tror många är med på det, men är de något SMC vill kännas vid?
skit i SMC vi åker dit iaf!
Varför sku SMC inte kännas vids det???
Bra om du kommer då är vi 2
tänkte väll att SMC kanske inte är så inne på att tippa BAJS utanför riksdagshuset eller kasta hundskit på politikerna
2 är bättre än ingen iaf
Se upp snart kan du inte ens skita i fred utan att Big Brother ser dig och hushållen ska skatta för skiten.
Det här med regskylt fram osv det är bara en början på vårt övervakningssamhälle vi lever i.
Knappt något av det där underlättas med regplåt fram.
Inte så länge vi använder hjälm, och har föraransvar.
Det här med regskylt fram osv det är bara en början på vårt övervakningssamhälle vi lever i.
så våra hojsläktingar i Europa har redan hjälpt oss lite på traven?Vi har en del kompissar runt om - bl. a hos politikerna - Reg-skylt förslaget är inte politisk förankrad (än )..
Sen kan man diskuera BAJS - ord-bajs, hund-bajs, etc..
Var med en VIP Police Officer från England för några veckor sedan, och han uttryckte att det var jättejobbigt att ha med MC frågor att göra, för att dom europeiska MC organisationer var så ruskigt duktiga på lobbying.
(Så det svenska tok skylt förslaget här är redan uppe hos "aliansen" i Bryssels)
Varför skulle du känna dig mer övervakad för att du fick regnummer fram på hojen när du redan har det framtill på alla bilar?
Varför skulle du känna dig mer övervakad för att du fick regnummer fram på hojen när du redan har det framtill på alla bilar?
<disclaimer>jo, jag är också mot regplåt fram</disclaimer>
Ja, en blockering av trafiken i innerstan lär ju verkligen öka folks sympatier för hojåkare. Särskilt när de frågar vad protesterna handlar om:Jag är med på en uppställning/blockering vid/kring riksdagen eller protestparkering mitt på jäkla sveavägen!
Ot.
Den på bilden är en 50cc om ni inte bytt motorn.
Yamaha säljer även Aeroxen som 100cc luftkyld då helt utan luftintagen i frontkåpan som syns tydligt på 50cc då kylaren sitter precis innanför.
Till 100:an finns sen 125cc bigbore om man vill kitta.
Då vet ni det också.
Om det blir klistermärkesskyltar och nu någon gör en kopia på "min" skylt och far förbi kameran hur ska jag kunna bevisa att det inte var jag? (Denna person har naturligtvis en lika hoj)
Ska jag ordna ett gruppköp på batteridrivna vinkelslipar? Ni kan säkert hitta på något kreativt att använda dessa till...
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari