Ja faktiskt. Bilen är en av de viktigaste orsakerna till att vi har det samhälle vi har, ryck bort bilen och hela infrastrukturen skulle kollapsa, smällen skulle kanske inte vara så pass kraftig att vi skulle krypa tebax ner i grottorna och börja jaga med spjut igen, men samhället skulle haverera utan tvekan.
Säkert ingen som vill ta bort bilarna. Det handlar istället om att vi ska göra det möjligt att öka takten på miljöförstöringen och inte göra satsningar på andra färdmedel.
Vi klarar oss inte utan bilar och det finns inga kollektiva lösningar som kan ersätta dem, så är det bara. Personligen äger jag bara tvåhjuliga fordon men jag är ett ufo.
Helt galet att det verkar finnas så många som är helt beroende av en bil. Jag kan förstå sjuka männinskor och skadade människor.
Själv har jag både bil och hoj, men jag är inte beroende av dessa. Mitt liv skulle fortsätta utan dessa dock så skulle det vara mycket tråkigare utan hoj.
Skulle det bli en omröstning idag så skulle jag absolut rösta nej, 3 anledningar är.
1. Vi bör inte göra det möjligt att fylla upp Stockholm med fler bilar.
2. Kostnaden, ska hela Sverige vara med och betala för någon som de flesta andra aldrig kommer använda ?
3. Jag har även en tanke åt de stackarna som är bosatta just vid början
och slutet vid tunnlarna och där ventilationen kommer ske.
Last edited: