Om en ny led byggs så öppnas det upp för mängder av nya fordons ägare som tycker det är bekvämt att ta bilen istället och det blir en tidsfråga innan vi istället har 100'000 nya fordon...
Orkar knappt inte ens bemöta människor som inte klarar att hantera fakta....
Du LYSSNAR ju inte människa.
KAN du läsa?
Kan du TÄNKA?
Isf: Gå tillbaka, läs om alltihop, och gör det viktigaste:
Ta till dig FAKTA.
Du far ju med osanning! (nej det BLIR inte fler bilar! Antalet bilar är konstant. Folk kommer inte köra bara för att det finns en ny väg. Ok,
några extra blir det som tar bilen - ja, men det är marginellt, men vaddå? Har inte människorna frihet att ta sin egen bil? Dessutom köps väl elen till SL in från Vattenfalls brunkolsverk i forna Öst-Tyskland...vill du diskutera total miljöpåverkan be my guest tills du säger att du vill ha kärnkraft)
Du bara upprepar likt ett mantra, allt det du verkar ha lärt dig på din politiska "bibelskola"
TOTALT oförmögen (eller ovillig, skitsamma) att ta in vad ANDRA säger, bedöma, värdera, och inse.
Du har fel.
Vissa lösryckta småsaker du säger, är i sak korrekta.
Men du överdriver deras effekter. Och eller härleder saker som oavsett västerled eller inte hade/skulle drabba oss i alla fall.
Dvs du(ni) klarar inte att hålla isär pickar och morötter.
Det GÅR alltså inte att, hur gärna vi alla vill (ja även jag vill kunna andas imorrn), att bara stänga av, stoppa, hejda, säga nej.
Livet pågår min vän!
Där ute.
Folk MÅSTE få tillåtelse att röra på sig.
Huvuddelen av vårt folk i mälardalen och de som ska köra på västerleden bor INTE inom kollektivzon.
Och ja! - vi ska givetvis, göra det på ett så BRA sätt vi kan, inte maximalt miljövänligt (nollutsläpp anm.), som DU efterspråkar, det ÄR orimligt, utan vi ska göra det på ett så miljömässigt korrekt vis vi KAN, inom rimliga gränser.
Din politik är orimlig. Ensidig. Och helt stadsboendepolariserad.
T.o.m
du inser såklart fördelarna med en förbifart.
Det är jag övertygad om. För jag tror inte att du är dum.
Det som förvånar är din dogmatism, ditt enögda seende.
Och varför ni miljönissar ALLTID ska likt ett tjurigt barn vara EMOT allt som underlättar.
Å så är er argumentation alltid domedagsbetonad!
- Om ni bygger leden blir det MER avgaser...inne i stan....å utanför stan, å överallt (hur f-n sa i hat?) å allt blir så dåligt å... osv osv
Ni blandar småfakta med rent larviga påståenden.
Inkonsekvensens högborg: Miljörörelsen! Det går aldrig att göra er nöjda. Likt små tjuriga barn sitter ni och gnäller även när man gör som ni säger.
- Se här, nu rullar alla bilar, nu blir det MINDRE mängd avgaser!
- Nehe, det var inte HELLER bra....
- Vad ska vi göra dådå?
- Stänga av allt?
Som ett bortskämt barn: Aldrig nog - alltid mer.
Eller så verkar ni bara vilja att det blir annorlunda. Bara det inte blir som nån annan ville.
Aldrig en LAGOM kompromiss. Aldrig en utsträckt hand, och ett erkännande att vi trots allt MÅSTE göra si eller så.
Och sedan inse att livet ÄR kompromisser, där man får ta det "minst dåliga"
Det allra bästa - det finns tyvärr aldrig, eller mycket sällan.
Även om jag i grunden delar dina önskemål, inser jag att det
som sagt måste kompromissas.
Absolut, finns mycket att förbättra med tex. tätare turer, fler vagnar, billigare osv.
Skulle 30 Miljarder satsas så skulle stora förbättringar göras.
Idag så finns det tex. ingen tbana ut mot Nacka vilket är dåligt.
Själv skulle jag vara glad om jag inte behövde passera över Skurubron varje dag. Inget vidare att sitta och köa där dag efter dag.
Några stationer ute i Nacka så man kan ta sig till Slussen på 15 minuter skulle vara ett stort lyft och många skulle säkert börja lämna bilen hemma istället.
Huvudet på spiken!
Helt korrekt:
Folk som ska IN i/till stan (eller ut till förorten) ska ta TÅGET!
KOrrekt min käte Watson.
Om alla djävlar som sitter och trängs i bilar för att köra inne istan gav fan i det så vore ju mycket av dina största bekymmer lösta.
Men!
OBS! Dessa människor är INTE målgruppen för en västerled!